Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Trekkracht C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2012 om 16:00 #17252607
Iemand een idee wat een Kadett C mag trekken, wanneer er een c20xe in ligt en naderhand een trekhaak op gekomen is?
Moet dat met de trekhaak omgekeurd worden en hoe bepalen die mensen dan wat het trekgewicht wordt?
29 september 2012 om 17:48 #18072218@GS2.6 wrote:
Iemand een idee wat een Kadett C mag trekken, wanneer er een c20xe in ligt en naderhand een trekhaak op gekomen is?
Moet dat met de trekhaak omgekeurd worden en hoe bepalen die mensen dan wat het trekgewicht wordt?
Het gaat volgens mij niet om het vermogen, maar om het eigen gewicht en de remmen. Het lijkt mij dat een c20xe geen verhoogde max. sleeplast bewerkstelligd.
29 september 2012 om 18:08 #18072219Dat weet ik nog niet, waar het aan ligt.
Als ik vergelijk met een 6 cilinder, dan trekt de dohc 10 maal beter, maar ik weet niet hoe het legaal in de werking gaat..
29 september 2012 om 22:37 #18072220Puur en enkel het gewicht bepaalt het wettelijk. Motor vermogen en remmen doen er niet toe.
Een C20XE heeft geen slecht koppel, maar is zeker niet een motor die toegespitst is op trekkracht. Kun je beter een LET hebben uiteraard, maar menige kleinere diesel met maar de helft van het aantal PK’s van de XE doet het beter met een aanhanger er achter.
30 september 2012 om 06:40 #18072221Een Vectra B mag meer trekken dan een Omega station die zwaarder is.
30 september 2012 om 06:58 #18072222Kan ook met verdeling van gewicht temaken hebben, maar voor zover ik weet is het enkel gewicht wat bepaalt. De RDW meet de aslast per kant…
30 september 2012 om 08:05 #18072223@GS2.6 wrote:
1: Een Vectra B mag meer trekken dan een Omega station die zwaarder is.
2: Als ik vergelijk met een 6 cilinder, dan trekt de dohc 10 maal beter, maar ik weet niet hoe het legaal in de werking gaat..
1: Trekgewicht omega tov Vectra:
– Onze Omega-B Caravan 1998 2.0 16V handbak mocht dik 1800kg trekken!!!
– Mijn Bijde Vectra’s 2.5 V6 maar 1500kg2: V6 / 2.0 16V:
– Ook de V6en zijn DOHC motoren!!
– Leg een C20XE in een evenzware omega-B, als waar een goede 2.5 V6 in ligt, en je rijdt de C20XE het snot voor de ogen met de 2.5 V6!!
– Helaas ligt het koppel bij een hoog toerental bij de Omega-V6en
– bij de vectra-B ligt dit al op 3200 toeren, en dat scheelt al een heleboel qua trekkracht met aanhanger..Trekgewicht aanhanger blijft gelijk, ook al hang je de motor om, dit is niet aan te passen, RDW houdt fabrieks waarden aan, ten koste van alles!!!
Willem
1 oktober 2012 om 12:39 #18072224AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad trekkend gewicht wijzigen gaat nooit lukken
als er voor die carresorie niet een hoger trekkend gewicht afgegeven is
al leg je er een 12 cilinder caterpillar in :shock: :shock:
ben daar al eens mee bezig geweest
maar andere motor inbouwen en keuren is tegenwoordig a pice of cakemaar trekkend gewicht wijzigen is nog go
tenzij je kunt aantonen aan de hand van een ander kenteken bewijs
dat er voor de zelfde auto ooit n zwaarder gewicht is afgegevenmaar dit zal nooit hoger worden dan wat er af fabriek voor de sterkste motorvariant van dat bepaalde model is afgegeven
hoop dat t wat duidelijk is
want dat zijn de regels van de rdw lang niet altijdt heeft me meerdere factoren te maken
eigen gewicht
type motor
de remmen
fabrieksopgaven enz enzom van het gezeur af te zijn
heb ik er n range rover bijgekocht ;)1 oktober 2012 om 16:00 #18072225ik ben vrijdag net bij de rdw geweest om mijn trekgewicht te verhogen van mijn suburban
moest daar heen en alleen mijn parkeerem werd getest op de rembank en verder niets en was dus zo klaar -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.