Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2010 om 20:30 #17741238
Juist door het pulseren zou ik zeggen dat de venturi groter moet zijn. Je krijgt immers meer pulsen (en dus meer lucht.).
3 november 2010 om 21:38 #17741239Hallo Senatorman,
Wat jij daar beschrijft ligt niet aan de automaat zelf.
Het is de automaatolie die veel te heet geworden is.
Als je wilt trekken moet je er een aparte oliekoeler op monteren,eventueel
grotere radiator, grotere electrische koelschroef en een aparte schakelaar
om die manueel te bedienen.( je kan er nog een temperatuurmeter voor de automaatbak bij monteren) Dan ben je klaar om trekken.
Ik heb zo zonder problemen met een Ascona 13S automaat een oude Landrover 20km getrokken, bergop en al, zonder problemen!
Kijk op internet bij de Amerikaanse merken.
De meeste automaten sneuvelen door oververhitting, niet door gebrek aan kracht.
Grt, John3 november 2010 om 23:06 #17741240Nu kan ik nergens een fatsoenlijke luchtfilter vinden die op de aanzuigbuis past. Er loopt zo’n fijne leiding net langs de buis aan de voorkant die alle ruimte in beslag neemt.
Ghanz, jij had zo’n sportfilter erop? heb je misschien een type nummer of iets dergelijks. Bij K&N kan ik niks gevonden krijgen en moet dit voor zaterdag gefixed hebben want dan gaat ie naar de gasboer.
Alvast bedankt
4 november 2010 om 11:27 #17741241origineel gepost door ckad
Juist door het pulseren zou ik zeggen dat de venturi groter moet zijn. Je krijgt immers meer pulsen (en dus meer lucht.).de pulsen PERSTUK zijn kleiner ..
dat is ook waarom een 200pk 3.0 – 6 cilinder een kleinere gasklep kan hebben als een 200pk 3.0 – 4 cilinder
je moet realiseren dat je niet alleen volgas en met zeer hoge toerentallen ermee rijdt, maar een gasstuk moet ook goed werken bij 2000rpm bijvoorbeeld
4 november 2010 om 12:06 #17741242Dat geloof ik wel…
Maar waar ik een grote hekel aan heb,is dat der geen lucht voldoende komt bij hoge toeren,ik kan geen verschil merken met het LPG tussen luchtfilter en luchtweger tussen benzine en LPG.
Haal ik het mengstuk weg,dan merk ik echt een wereld van verschil waar de motor eerst bij 5000toeren tam werd word ie dan huist fel en draait makkelijk bv in zijn 2de gang door naar de 6000 toeren ipv dat bij 5000 de koek op is…
Daarom zal ik als ik eens tijd en zin heb,proberen om eem impco 425 gas carby op de 30E te zetten,kijken of het werkt en of der wat vermogen mee te halen is..
Kosten doet het niks,en slechter als nu kan het haast niet worden.4 november 2010 om 21:41 #17741243Ik denk dat dat meer aan het gasstuk zelf ligt als aan het concept van een gasstuk..
Er zijn uiteraard bepaalde grenzen aan een venturi gasstuk , maar die liggen (atmosferisch) tussen de 250-300pk is mijn persoonlijke ervaring.
Het probleem zit erin dat het steeds meer -naarmate het vermogen stijgt- een compromis wordt tussen capaciteit en nog redelijk reageren op lastwissel.
Maar dat begint pas een probleem te worden boven de 220-240pk
Qua vermogen hoef je in iedergeval niet een mixer te gebruiken, ik heb met verschillende types imco’s op oa een cih 3.0 gereden.
Maar probeer het maar, dan zal je zelf wel merken hoe dat rijdt :vertag11 november 2010 om 10:48 #17741244Zo, gisteren de senator weer opgehaald na het inbouwen van lpg installatie.
Ik moet zeggen het loopt stukken beter dan verwacht en zoals hier omschreven. Uiteraard merk je dat hij iets minder fel is maar om nou te zeggen dat hij echt trager geworden is valt wel mee. nu nog even het verbruik afwachten.
Ik kan hem in ieder geval gewoon doortrappen tot over de 6000 toeren. Bij de 5000 toeren voel je nog steeds dat het maximale vermogen ter beschikking komt dus dat hij ophoudt na de 4500 toeren is bij mij geen sprake. Er zit een standaard OMVL verdamper op en een gewoon mengstuk. Diameter weet ik zo even niet. Ik heb er geen luchtmassa meter er op, dat moet ik er wel bij zeggen en open luchtfilter.
Dus @gse moet er bij jou dan iets afgesteld worden of ben ik gewoon vlug tevreden?
Ik heb trouwens eens gekeken hoe groot de L-klep in de luchtmassameter is, maar deze is op zich ook al een redelijke vernauwing! Exacte maten weet ik niet omdat ik er niet fatsoenlijk bij kon maar zal ik nog eens opmeten als ik tijd ervoor heb.
12 november 2010 om 11:26 #17741245Ik weet niet welk mengstuk je hebt,maar vanuit stationair kan ik um ook naar de 7000 toeren krijgen,als de kickdown niet werkt dan gaat ie ook soms naar de 6500/7000rpm.
Rij nu maar eens met mengstuk en haal het dan maar eens weg dan zul je merken dat in de hoge toeren ie niet loopt zoals op benzine alleen.
Tot de 4000 toeren kan ik niks merken maar met hogere snelheden merk ik dat de motor wat tekort komt ivm benzine..
13 november 2010 om 07:51 #17741246Uuh geen idee welk mengstuk. Vanuit stationair heb ik hem niet zover doorgetrapt.
Maar ik zei al dat hij minder fel is. Ik heb hem nog niet getopt, maar tot de 170 viel me niet tegen. Zal eens kijken hoe hard hij nog loopt van t weekend.
Wou alleen zeggen dat jij omschrijft dat het echt dramatisch is maar dat ik het wel mee vind vallen. Vermogensverlies heb je altijd. Blijft LPG..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.