Trekhaak zelf monteren

Forumindex Forums Modellen Astra Trekhaak zelf monteren

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221968
    tuning4you
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 June 2010

      Heeft iemand ervaring met het zelf monteren van een trekhaak en kabelset? Ik heb deze zelden nodig dus geen zin om er extra geld aan uit te geven. Wil dit wel proberen maar natuurlijk niet mijn auto verknoeien :P. Het gaat om een Astra H bj. 2004.

      #17681781
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        gewoon orginele kabel set halen dan is het plug en play ,,mocht je toch een melding krijgen even laten aan melden VOD (Vriendelijke opel dealer).

        verder is montage kinderspel alle gaten zijn voor geponsd echter niet door en door dus wel op boren .

        als je een nieuwe haak heb zal dat er bij staan .

        bert

        #17681782
        tuning4you
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 June 2010

          En waar schaf je dan zo’n trekhaak best aan. Op internet heb ik een link gevonden (trekhaakshop.be).
          Voor een kabelset neem je dan best deze met REC module? Dan moet je niet zitten prutsen naar je batterij met kabels zeker? En wat is het verschil tussen 7-polig en 13-polig.

          #17681783
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            de aller eerste astra’s hebben geen rec dus daar moet je wel even naar kijken.

            #17681784
            tuning4you
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 June 2010

              Ik heb gekeken op mijn zekeringsbord en daar zit nog een plaats vrij onderaan in het midden voor een fiche. Dat is normaal de plaats waar dit moet komen dacht ik.

              #17681785
              Matt-GSi
                Lid sinds:
                24 September 2006

                origineel gepost door Spacejam
                de aller eerste astra’s hebben geen rec dus daar moet je wel even naar kijken.

                Alle Astra H’s hebben een REC alleen zijn de eerste niet verder voorbereid.

                Ook niet vergeten om je REC even te laten programmeren!

                #17681786
                Eric_Cantona
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 March 2009

                  Als ‘t goed is hoef je niet eens naar je zekeringbord, in je kofferruimte ligt waarschijnlijk wel ergens ‘n aansluiting en hoef je dus alleen de stekker van je kabelset in te pluggen.

                  Bij mijn Astra G was ‘t in ieder geval ‘n fluitje van ‘n cent, wel de hele dag bezig geweest omdat we niet 1-2-3 door de bodemplaat kwamen :D

                  Ik zou ‘t met z’n tweetjes doen, zo’n balk is best zwaar en als je precies moet vasthouden en schroeven dan gaat dat wat lastig ;)

                  #17681787
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    origineel gepost door Eric_Cantona
                    Als ‘t goed is hoef je niet eens naar je zekeringbord, in je kofferruimte ligt waarschijnlijk wel ergens ‘n aansluiting en hoef je dus alleen de stekker van je kabelset in te pluggen.

                    Bij mijn Astra G was ‘t in ieder geval ‘n fluitje van ‘n cent, wel de hele dag bezig geweest omdat we niet 1-2-3 door de bodemplaat kwamen :D

                    Ik zou ‘t met z’n tweetjes doen, zo’n balk is best zwaar en als je precies moet vasthouden en schroeven dan gaat dat wat lastig ;)

                    Lang niet alle astra’s G hebben dit.

                    Astra-H ligt HEEL anders..

                    Bij deze moet de stekker in de zekering kast in de kofferruimte worden bijgestoken.

                    en anders aansl;uiten kan niet, dan gaat het niet werken namelijk.

                    Lang Leve Can-Bus..

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.