Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Trekhaak voorbereiding B2?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2013 om 10:09 #17261366
Hallo
Ik heb een vraag m.b.t.kabelboomvoorbereiding van een B2 bj2002.
Hebben deze type’s de stekkers al liggen of moet deze ergens anders op aangesloten worden.
Mijn maat heeft een B2 gekocht zonder trekhaak en wil hier een trekhaak onderzetten i.v.m. aankoop caravan maar weet niet of deze voorbereid is.
Zoja,waar zit deze voorbereiding?
Het betreft een saloon 22i v16.B.v.b dank voor de reactie’s
gr Hans
23 oktober 2013 om 16:09 #18181482Onder de kap bij de slotplaat (stationwagen).. ik weet niet of ie daar ook licht bij de Sedan..
Willem
23 oktober 2013 om 18:06 #18181483bij allebei de uitvoeringen liggen de stekkers voorbereid.
24 oktober 2013 om 18:37 #18181484Hallo Wim en Jack
Bedankt voor jullie reactie.
Jack kun jij mij ook vertellen waar deze stekker bij de sedan te vinden is?
Ik neem aan dat het een aansluiting is die zowel op een 7 polige en op een 13 polige aan te sluiten is,dit i.v.m mistachterlicht en constante stroom voor de caravan.
Wim had het over een slotplaat bij de caravan uitvoering,misschien een domme vraag maar wat is een slotplaat :hmmz .Alvast weer bedankt voor een reactie
Gr Hans
24 oktober 2013 om 21:06 #18181485Bij een sedan weet ik het niet precies maar ik denk achter de bekleding van het achterpaneel.
Als je een originele kabelboomstekkerdoos neemt dan zit de overbrugging voor het mistlicht erin verwerkt en is volgens mij een 13 polige doos.Slotplaat is waar het slot invalt.
25 oktober 2013 om 18:25 #18181486Bedankt Peter, we gaan er van de week mee aan de gang.
Is het misschien het beste om deze bij de VOD te halen of is er nog een ander alternatief i.v.m met de orginaliteit van de kabel?
De prijs is het bewijs denk ik dan :angel .
Aan de caravan zit een Multicon West stekker en deze schijnt niet goed te werken met een Jeagercontactdoosheb ik gehoord.
Ik weet dus nog niet welk merk de dealer hanteerd maar daar kom ik dan nog wel achter,of zou dit gewoon een universele zijn?
Gr Hans29 oktober 2013 om 18:06 #18181487Hoi Hans,
Bij de Omega b2 bij ons voor de deur zit een 13 polige stekker op, ik zou voor een demontabele trekhaak gaan, misschien kan berry van het omega portaal je er aan helpen.
Bij de vod word het wel een dure trekhaak, is een 2de hands met de stekker er al bij geen goedkopere optie
29 oktober 2013 om 19:47 #18181488De dealers hanteren jeager. Multicon vindt ik persoonlijk beter om de simpele reden dat je geen verloop stekker nodig hebt om een 7 polige aan te sluiten.
29 oktober 2013 om 19:57 #18181489Hallo remutr
Afneembare trekhaak is reeds voorhanden, alleen de stekkerdoos ( 13 polig) met bedrading moet nog gekocht worden.
Waar het ons om ging is of de Omega voorbereid is voor de aansluiting van de bekabeling , zoals Vega al eerder in dit topic aangaf zou deze achter de achterbekleding van de kofferbak kunnen zitten.
We hebben deze week nog geen actie ondernomen om daar te gaan zoeken i.v.m werkzaamheden bij het baasje.
De stekkerdoos met bekabeling kopen we toch maar liever nieuw om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen.
Toch bedankt voor je reactie :thumbGr Hans
29 oktober 2013 om 20:00 #18181490Hoi Jack
Had al het idee om een Multicon te plaatsen om juist die reden die jij aandraagt.Dank je
Gr Hans
30 oktober 2013 om 22:47 #18181491Multicon werd mij afgeraden ivm Contact problemen bij ouder worden van de stekker, heb een Jaeger onder de Vectra-B op de originele Stekker aangesloten in de auto.
Wel even Relais plaatsen voor Remlicht..Ik heb de Costante en Geschakelde + apart afgezekert bijde op 30 A met flinke draad naar achter.
De Geschakelde + word bij mij gestuurd via een relais door de brandstofpomp relais, zo heb ik alleen spanning op de geschakelde + wanneer de motor draait.Willem
4 november 2013 om 09:05 #18181492Heb jaren een multocon onder de vec gehad maar nooit problemen ondervonden.
4 november 2013 om 15:52 #18181493jack
jouw “rij met je hart,…. heb je die wel eens op een t-shirt laten drukken?
het blijft zo’n mooie uitdrukking.
28 november 2013 om 11:52 #18181494@samson1955 wrote:
Hallo remutr
Afneembare trekhaak is reeds voorhanden, alleen de stekkerdoos ( 13 polig) met bedrading moet nog gekocht worden.
Waar het ons om ging is of de Omega voorbereid is voor de aansluiting van de bekabeling , zoals Vega al eerder in dit topic aangaf zou deze achter de achterbekleding van de kofferbak kunnen zitten.
We hebben deze week nog geen actie ondernomen om daar te gaan zoeken i.v.m werkzaamheden bij het baasje.
De stekkerdoos met bekabeling kopen we toch maar liever nieuw om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen.
Toch bedankt voor je reactie :thumbGr Hans
Afgelopen zomer heb ik zelf een vaste trekhaak onder mijn Omega geplaatst. Bij mijn Omega (2.2 16v 2003) lag die voorbereiding er al. Is een aansluiting met paars/zwarte stekker. Daarna moet je nog een dummy relais plaatsen voor de remlichten. Alleen de plaats waar het dummy relais zit is lastig. Die zit links van het koppelingspedaal achter de bekleding. En daar kom je niet makkelijk bij.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.