Trekhaak voorbereiding B2?

Forumindex Forums Modellen Omega Trekhaak voorbereiding B2?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    samson1955
    Deelnemer

Hallo
      Ik heb een vraag m.b.t.kabelboomvoorbereiding van een B2 bj2002.
      Hebben deze type’s de stekkers al liggen of moet deze ergens anders op aangesloten worden.
      Mijn maat heeft een B2 gekocht zonder trekhaak en wil hier een trekhaak onderzetten i.v.m. aankoop caravan maar weet niet of deze voorbereid is.
      Zoja,waar zit deze voorbereiding?
      Het betreft een saloon 22i v16.

B.v.b dank voor de reactie’s

gr Hans

wim-v6
      Deelnemer

Onder de kap bij de slotplaat (stationwagen).. ik weet niet of ie daar ook licht bij de Sedan..

Willem

Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer

bij allebei de uitvoeringen liggen de stekkers voorbereid.

samson1955
          Deelnemer

Hallo Wim en Jack
            Bedankt voor jullie reactie.
            Jack kun jij mij ook vertellen waar deze stekker bij de sedan te vinden is?
            Ik neem aan dat het een aansluiting is die zowel op een 7 polige en op een 13 polige aan te sluiten is,dit i.v.m mistachterlicht en constante stroom voor de caravan.
            Wim had het over een slotplaat bij de caravan uitvoering,misschien een domme vraag maar wat is een slotplaat :hmmz .

Alvast weer bedankt voor een reactie

Gr Hans

Vega
            Deelnemer

Bij een sedan weet ik het niet precies maar ik denk achter de bekleding van het achterpaneel.
              Als je een originele kabelboomstekkerdoos neemt dan zit de overbrugging voor het mistlicht erin verwerkt en is volgens mij een 13 polige doos.

Slotplaat is waar het slot invalt.

samson1955
              Deelnemer

Bedankt Peter, we gaan er van de week mee aan de gang.
                Is het misschien het beste om deze bij de VOD te halen of is er nog een ander alternatief i.v.m met de orginaliteit van de kabel?
                De prijs is het bewijs denk ik dan :angel .
                Aan de caravan zit een Multicon West stekker en deze schijnt niet goed te werken met een Jeagercontactdoosheb ik gehoord.
                Ik weet dus nog niet welk merk de dealer hanteerd maar daar kom ik dan nog wel achter,of zou dit gewoon een universele zijn?
                Gr Hans

remutr
                Deelnemer

Hoi Hans,

Bij de Omega b2 bij ons voor de deur zit een 13 polige stekker op, ik zou voor een demontabele trekhaak gaan, misschien kan berry van het omega portaal je er aan helpen.

Bij de vod word het wel een dure trekhaak, is een 2de hands met de stekker er al bij geen goedkopere optie

Jack-omegax3.0xe
                  Deelnemer

De dealers hanteren jeager. Multicon vindt ik persoonlijk beter om de simpele reden dat je geen verloop stekker nodig hebt om een 7 polige aan te sluiten.

samson1955
                    Deelnemer

Hallo remutr
                      Afneembare trekhaak is reeds voorhanden, alleen de stekkerdoos ( 13 polig) met bedrading moet nog gekocht worden.
                      Waar het ons om ging is of de Omega voorbereid is voor de aansluiting van de bekabeling , zoals Vega al eerder in dit topic aangaf zou deze achter de achterbekleding van de kofferbak kunnen zitten.
                      We hebben deze week nog geen actie ondernomen om daar te gaan zoeken i.v.m werkzaamheden bij het baasje.
                      De stekkerdoos met bekabeling kopen we toch maar liever nieuw om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen.
                      Toch bedankt voor je reactie :thumb

Gr Hans

samson1955
                      Deelnemer

Hoi Jack
                        Had al het idee om een Multicon te plaatsen om juist die reden die jij aandraagt.

Dank je

Gr Hans

wim-v6
                        Deelnemer

Multicon werd mij afgeraden ivm Contact problemen bij ouder worden van de stekker, heb een Jaeger onder de Vectra-B op de originele Stekker aangesloten in de auto.
                          Wel even Relais plaatsen voor Remlicht..

Ik heb de Costante en Geschakelde + apart afgezekert bijde op 30 A met flinke draad naar achter.
                          De Geschakelde + word bij mij gestuurd via een relais door de brandstofpomp relais, zo heb ik alleen spanning op de geschakelde + wanneer de motor draait.

Willem

Jack-omegax3.0xe
                          Deelnemer

Heb jaren een multocon onder de vec gehad maar nooit problemen ondervonden.

remutr
                            Deelnemer

jack

jouw “rij met je hart,…. heb je die wel eens op een t-shirt laten drukken?

het blijft zo’n mooie uitdrukking.

MartinJ
                              Deelnemer

@samson1955 wrote:

Hallo remutr
                                Afneembare trekhaak is reeds voorhanden, alleen de stekkerdoos ( 13 polig) met bedrading moet nog gekocht worden.
                                Waar het ons om ging is of de Omega voorbereid is voor de aansluiting van de bekabeling , zoals Vega al eerder in dit topic aangaf zou deze achter de achterbekleding van de kofferbak kunnen zitten.
                                We hebben deze week nog geen actie ondernomen om daar te gaan zoeken i.v.m werkzaamheden bij het baasje.
                                De stekkerdoos met bekabeling kopen we toch maar liever nieuw om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen.
                                Toch bedankt voor je reactie :thumb

Gr Hans

Afgelopen zomer heb ik zelf een vaste trekhaak onder mijn Omega geplaatst. Bij mijn Omega (2.2 16v 2003) lag die voorbereiding er al. Is een aansluiting met paars/zwarte stekker. Daarna moet je nog een dummy relais plaatsen voor de remlichten. Alleen de plaats waar het dummy relais zit is lastig. Die zit links van het koppelingspedaal achter de bekleding. En daar kom je niet makkelijk bij.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.