Trekhaak voor Zafira A OPC

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Trekhaak voor Zafira A OPC

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17796675
    opc-adrijver
      Lid sinds:
      4 January 2011

      @tijgetje57 wrote:

      Je moet wel draden gaan trekken, en beter wat dikkere dan dat je te dun neemt en straks de klos bent.

      Als de boel te heet wordt en smelt kun je het zelf wel invullen denk? Je hebt een constante stroom nodig op je 13 polige contactdoos. Stop er zeker een zekering tussen na 30 cm vanaf de accu zoals met audio aansluiten.

      Wat je ook kunt doen is idd de stroom pakken uit je 2e aanstekerplug achterin. Maar als je alles definitief vast en goed wilt hebben zou ik een draad trekken van voor naar achteren. Is voor jouw maar een uurtje of 2 werk en dan ligt deze erin.

      Als ik nou een draad trek vanaf de accu zoals je aangeeft met een zekering, ik heb begrepen dat er dan een relais tussen moet voor de schakeling dat de stroom wordt stopgezet als het contact aangaat. Dit om te voorkomen dat de accu door de koelkast wordt leeg getrokken. Waar, hoe en wat voor relais heb ik daar dan voor nodig en hoe krijg ik die geschakeld…. gewoon aftappen van een geschakelde spanningsdraad ?

      #17796676
      tijgetje57
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        Wil niet iemand anders zijn topic vervuilen dus ik heb er zelf eentje gemaakt.

        #17796653
        opc-adrijver
          Lid sinds:
          4 January 2011

          @tijgetje57 wrote:

          Dit is knudden jongens, mijn trekhaak past niet zonder dat ik de volledige onderste rand eruit gezaagd zou hebben….

          Dus dan is die onderste grijze rand eruit en dan zit je op die zwarte rand, dus als je er dan achter staat mis je een heel stuk van je bumper…

          Wat een gedonder, dat heb ik weer, de rand zit er nu nog op. Iemand advies?

          Vreemd….. weet je zeker dat je de juiste trekhaak hebt ?
          Ik hoefte bij mijn trekhaak (bosal) helemaal niets uit te zagen.
          Ik zou nog even checken of je echt de juiste hebt. Wellicht ruilen ?

          #17796652
          tijgetje57
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2004

            De nummers die ik kon vinden op de sticker, waar ik een foto van gemaakt heb, alvorens ik hem in zijn kleurtje spoot zijn:

            1 # 90580881
            67 30 048

            ik denk dat het eerste nummer, beginnende met 90 het onderdeel nummer is van de trekhaak.

            Opel Zafira 90580881 0104-0001 Standard 90° (unten und oben gekröpft)

            https://www.autonvaraosa.fi/couplingassytrailerremovable-trailer-load-1500-kgsupporting-load-nls-use-9162897-091-p-356883.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #17796677
            Sander zaf a opc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 December 2010

              Bij mijn opc heeft de opel dealer er een thule trekhaak onder gemonteerd , wel een vaste trouwens .

              #17796678
              Sander zaf a opc
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 December 2010

                .

                #17796679
                Sander zaf a opc
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 December 2010

                  .

                  #17796680
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    Even een oud topicje omhoog halen, ik heb nu een Bosal 026911 vaste trekhaak onder mijn Zafira zitten in combinatie met een 7 polige stekkerdoos. De trekhaak schijnt origineel voor de Zafira te zijn alleen heb ik mijn twijfels over de gemonteerde kogel: deze steekt namelijk circa 7 cm onder de zwarte bovenrand van de bumper terwijl bij alle andere Zafira’s die ik zie bovenkant kogel bijna onderkant zwarte rand is.
                    Dit is ook meteen mijn probleem: caravan aan en af koppelen gaat lastig, beetje drempel nemen is neuswiel aan de grond en de caravan hangt duidelijk voorover. :thumbdown
                    Conclusie ik wil een andere trekhaak maar bij voorkeur een afneembare waarbij NIET in de bumper hoeft te worden gezaagd en een 13 Polige stekker die mijn verlichting wel checkt op checkcontrol en die op de originele stekkerverbinding van de auto kan.
                    Wie kan mij zeggen wat ik nodig heb?

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.