Trekhaak onder Tigra 1995

Forumindex Forums Modellen Tigra Trekhaak onder Tigra 1995

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Damoyemai

Graag wil ik weten of het onderstel van een Corsa B uit 1995, gelijk is aan een Tigra uit 1995.
      Wanneer dit namelijk het geval is, kan er een trekhaak van een Corsa onder mijn Tigra.

Groet Frank.

corsaboy
      Deelnemer

de achterkant is anders.
        Trekhaak is niet over te zetten daar de achterkant van de tigra (ik geloof iets van 10cm) langer is

Damoyemai

Dank voor je reactie. Maar wat zetten ze er dan onder? Of van welk type past het wel? Er is hier een foto van een tigra op dit forum met een trekhaak. Alleen op de vraag hoe en wat is geen antwoord gekomen.
          Zou heel graag weten hoe ik er een trekhaak onder krijg.

corsaboy
          Deelnemer

is officieel geen trekhaak voor.
            Zal een zelfbouw zijn geweest of iets dergelijks.

Ook mag een tigra niet echt wat trekken aangezien er nooit door de RDW een keuring is uitgevoerd.
            Kunt ding dan alleen gebruiken als fietsendrager..

Damoyemai

Het is gelukt!! Gewoon trekhaak Corsa B. Zelfs de gaten zitten bij de Tigra op dezelfde plek. De plek in de bumper is ook al voorgestanst, Dus allemaal gelijk aan de Corsa B. Het enige wat je moet doen is het deel wat dus aan de buitenkant van de auto zit 5cm opvullen d.m.v een dikke metalen plaat. Bij mij zit de trekhaak eronder!! Wat de RDW betreft…er is niet veel te vinden over het trekgewicht. Wanneer er geen trekgewicht op het kenteken staat moet er een aanvullingsblad aanwezig zijn. Wanneer dat er ook niet is, zou je die kunnen aanvragen. Maar tot 750kg is dat ook niet nodig volgens de ANWB. Ik neem het risico.

Damoyemai

@corsaboy wrote:

de achterkant is anders.
                Trekhaak is niet over te zetten daar de achterkant van de tigra (ik geloof iets van 10cm) langer is

De achterkant is precies hetzelfde. Lengte heeft dus blijkbaar alleen met de body te maken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.