trekhaak monteren icm pdc

Forumindex Forums Modellen Astra trekhaak monteren icm pdc

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    JJ1982

Hallo,

Ik ben van plan een trekhaak te plaatsen onder mijn astra. En nu heb ik misschien een stomme vraag maar ik lees overal dat ik een special kabelset nodig heb ivm mijn pdc. Maar pdc werkt toch alleen als ik in zn achteruit rij. Dus als ik de fietsendrager plaats piept hij toch niet continue?

mich89
      Deelnemer

Normaal piept hij alleen als je hem in zijn achteruit zet ;) anders zou hij ook piepen als er iemand achter je staat bij een stoplicht haha..

JJ1982

Dat begrijp ik. Daarom mijn vraag is zo’n kabelset wel nodig?

mich89
          Deelnemer

Hmm.. waar zou het voor kunnen dienen doe kabelset? Heb er nog niet eerder van gehoord dat je het nodig hebt met pdc, heb zelf geen pdc op me astra h..

corsaboy
            Deelnemer

volgens mij als jij een orginele PDC hebt en je programmeert een orginele trekhaak icm de orginele gm kabelset is er niets aan de hand.
              aftermarket spul geeft problemen.

Op het moment dat jij een stekker voor verlichting inplugt op je stekkerdoos van de trekhaak ziet je boordcomputer dat.
              (mits orgineel GM) hierdoor zal de boordcomputer dus ook je PDC uitschakelen op het moment dat er spanning wordt gevraagd op de stekkerdoos van de trekhaak.

Inpluggen van een lichtbak is al voldoende. De weerstand verandert namelijk en hier reageert het systeem op.

Opel_Bjorn
              Deelnemer

In mijn Astra J ST heb ik een speciale kabelkit. PDC wordt uitgeschakeld als een aanhanger is aangekoppeld en je achteruit rijdt. Ook heb je deze speciale kabelkit nodig omdat er een CAN-bus in je wagen zit. Dus je kan niet zomaar gaan snijden in de bedrading. Men boordcomputer geeft aan als er een lamp defect is van de aanhanger en ook knippert de richtingaanwijzer 6X ipv 3X bij een aangekoppelde aanhanger. Je kan beter iets meer geld geven aan een deftige kabelkit, dan dat je achteraf met het ene probleem na het andere zit. Mijn trekhaak en kebelkit komt van

http://www.rameder.be

Goedkoop en zeer goede materialen met duidelijke uitleg.

JJ1982

Oke bedankt voor de uitleg!

corsaboy
                  Deelnemer

Ja als de spullen orgineel gm zijn ben je idd wel wat duurder uit. :)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.