Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › trekhaak monteren C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2012 om 09:43 #17236925
Omdat wij gaan verhuizen en dus veel moeten vervoeren wil ik een trekhaak op mijn corsa gaan monteren. Het moet alleen niet te duur worden..
Dus ik zou hem graag zelf willen monteren. Mijn broer deed dat ooit op een A daar viel het goed mee. Hoe zit dat bij een C? Is dat goed zelf te doen? Ik las ergens dat soms de kabels en zo allemaal er al liggen, hoe kom ik er achter of dit zo is?
20 oktober 2012 om 17:45 #17870812kabels liggen er niet je moet er een kabelset bij hebben. of de draadjes doorknippen bij je verlichting.
20 oktober 2012 om 22:36 #17870811Ik heb het bij mijn B gedaan, fluitje van een cent. Welke kleur draad bij wat hoort staat wel in een werkplaatshandboek, ik heb het destijds gewoon gevonden met google. Bij de B was het een kwestie van de bumper eraf, gaatjes boren, subframe erin en de trekhaak erop. Boutjes met het juiste moment aanhalen of gewoon goed strak, ik heb er voor de zekerheid een beetje loctite tussen gedaan. Hoeft niet maar ik had het toch liggen. Draadjes solderen met krimpkous eroverheen.
Wat ook moest gebeuren was de teer/tectyl laag onder de auto wegkrabben waar de beugels moesten komen, deze heb ik daarna uiteraard voorzien van een nieuwe laag tectyl om wegrotten te voorkomen. Af en toe even checken of die laag er nog goed op zit anders moet je hem even opnieuw aandikken.
Ik heb voor het mooi de hele trekhaak zelf van een laagje zwarte hammerite voorzien voor het monteren. Het gat in de bumper maken was erg eenvoudig, op de achterkant is namelijk al aangegeven waar hij moet. Ik heb het gat met een dremel grof gemaakt en daarna met een schuurtol en accuboor netjes afgewerkt. Af en toe spuit ik het deel van de trekhaak dat uit de bumper steekt even bij met een beetje tectyl of verf. Om het af te maken een beetje vaseline erop voordat je een aanhanger gaat trekken, dan kraakt en piept het niet zo :-P20 oktober 2012 om 22:49 #17870810Voor 7.50 koop je een universele stekkerdoos, 7 polig.
Die moet je aan je draden knippen of solderen, Je moet zelf zoeken welke draden je moet aansluiten.
Betaal je wat meer krijg je een klik en klaar stekker set. Die plug je tussen je stekker en je lamp in. Das het allermakkelijkste, maar wat duurder.De beschrijving van trekhaak montage staat wel op de site van brink…brinkweb.com
Hou er rekening mee dat je een afneembare haak koopt. Ivbm de kentekenplaat. De kogel gaat daar voor als je een vaste trekhaakt hebt en dat is een bekeuring waard :thumb
24 november 2012 om 23:32 #17870813trekhaak monteren op een corsa C valt wel mee .
de bumper moet eraf , dat is wat lastig , de gaten zijn voor gecentert , die hoef je alleen maar door teboren !
heb er laatst nog 1 gemonteerd , kan je de draden kleuren wel even door mailen .
draden zijn bij de corsa C [ in iedergeval tot 2003] niet voorbereid , met van de aftapklemmetjes op de ouder wetse manier aansluiten .
zou voor de zekerheid [ ook onder de platen binnen ] even wat goede kit om de gaten heen doen .
weet niet waar je woont , maar wil je er wel bij helpen .
volgens mij is er alleen maar een afneembare trekhaak voor de corsa C , ander model kan nooit zijn goed gekeurd want dan zit hij permanent voor je trekhaak !!!@Nagtie wrote:
Omdat wij gaan verhuizen en dus veel moeten vervoeren wil ik een trekhaak op mijn corsa gaan monteren. Het moet alleen niet te duur worden..
Dus ik zou hem graag zelf willen monteren. Mijn broer deed dat ooit op een A daar viel het goed mee. Hoe zit dat bij een C? Is dat goed zelf te doen? Ik las ergens dat soms de kabels en zo allemaal er al liggen, hoe kom ik er achter of dit zo is?
10 september 2013 om 12:12 #17870814heb net een afneembare trekhaak voor me Corsa C 2003 gekocht. alles in orde maar hoe haal ik de achterbumper er netjes af?
kan iemand me soms helpen met foto’s of video van de schroefjes die ik moet losmaken.. alvast hartelijke dank.. king:10 september 2013 om 16:17 #17870815De schroeven die je ziet bij de achterklep, aan elke kant in de wielkast 2 kunstof moer dop 10.
Zitten 1x thv de overgang bumper/wiellijst. En 1 iets verder naar achter.
Het makkelijkste haal je je wiel eraf.
Verder nog 2x drukplug onder je bumper.
Waar woon je? Heb toevallig pas mijn c voorzien van trekhaak.
Wil je wel helpen als er niet uit komt.
Heb een link naar een how to toegevoegd.
http://www.corsa-c-drivers.com/viewtopic.php?f=19&t=1969″ onclick=”window.open(this.href);return false;Je trekhaak zit op de plaats van je bumperbalk.
Kan nog wel wat tips geven event. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.