Trekhaak monteren Astra H Station

Forumindex Forums Modellen Astra Trekhaak monteren Astra H Station

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238892
    Eddy73
      Lid sinds:
      12 May 2011

      Hoi allemaal,

      Ik wil eind van de maand een trekhaak onder mijn Opel Astra H Station zetten uit 2009.
      Er zijn geen parkeersensoren aanwezig dus het mag niet al te veel problemen opleveren.

      Ik was van plan een vaste trekhaak te monteren met een kabelboom die direct links achterin op de module geklikt kan worden.

      Alleen vraag ik mij af of er nog iets in de boordcomputer geprogrammeerd moet worden na het aansluiten van de bekabeling. En zo ja, is dat zonder tech2 te doen (met de opcom bijvoorbeeld?)

      Alvast bedankt voor de info!

      #17892565
      Jelmer_AstraH
        Lid sinds:
        21 June 2011

        Heey,

        Je kunt alles zo in klikken en klaar ben je, Astra H station is de makelijkste die er is, en als goed is zitten de zekeringen en zo er allemaal al in,

        en je doet wel 13 polig toch ? als je dat neemt dan krijg je ook melding op je scherm van verlichting die het niet doen, en mistachterlicht en achteruit rij verlichting werken dan ook. Tip: als je dat dus neemt dan doe je er meestal zo’n verloop stekker in van 13 na 7 polig haal die er wel uit want anders doet je mistachterlicht ( en als je parkeersensoren had dan deden die het ook niet)

        Suc6!

        #17892566
        Z20LER
          Lid sinds:
          18 October 2007

          Ik zou alleen een 13 polige nemen als je van plan bent met caravan te gaan rijden als die 13 polig heeft.
          Ik heb een afneembare trekhaak eronder zitten en heb parkpilot.
          7 polig is dan goedkoper en praktischer.
          Ivm met parkpilot heb ik gekozen voor afneembaar dit omdat anders maar twee (de buitenste) sensoren het maar doen.
          succes.

          #17892567
          Eddy73
            Lid sinds:
            12 May 2011

            Bedankt voor jullie info. Ik begon te twijfelen toen ik deze posting zag staan over het plaatsen van een extra relais voor de informatie op het dashboard en het mogelijke activeren ervan in de boordcomputer.

            En ja ik doe uiteraard een 13 polig. Had een offerte bij de opel garage laten maken en schok dat ze hier 500 euro voor vroegen en ook nog eens 90 euro extra als ik constant stroom nodig zou hebben. Zelf doen met wat onderdelen bestellen bespaard enorm.

            #17892568
            Z20LER
              Lid sinds:
              18 October 2007

              Voor constant stroom kun je kijken achter in je rec of daar aansluiting over is.
              Constante stroom licht er ook al.
              Is zo gemaakt als je rec hebt.

              #17892569
              Eddy73
                Lid sinds:
                12 May 2011

                Heb de Opel TIS2000 versie 114B (01/2011) gekregen dus zal eens kijken of ik daar meer info over de REC kan terugvinden. Zou mooi zijn als ik de constante stroom daar vanaf kan halen.

                #17892570
                Driekus
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2010

                  Als je een originele 13 polige bedradingsset van opel hebt, hoef je hem alleen maar in te pluggen en hij werkt. Ook constante stroom. Alleen voor een geschakelde + moet je een relais inbouwen.

                  #17892571
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    Ik heb er origineel de kleine stekker opzitten (geen idee hoeveel pennen) zelfde als op de astra G zat, bij de astra G had ik het mistachterlicht op de constante 12V staan en kon ik het mistachterlicht de aanhanger schakelen, nu bij de astra H merk ik dat dezelfde draad geschakelt wordt voor het mistachterlicht, dan doven ook meteen de mistachterlichten van de astra zelf als de aanhanger erachter hangt.

                    Mark
                    http://www.astratuningclub.nl

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.