Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › trekhaak monteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2011 om 17:48 #17237212
ik heb een afneembare trekhaak in de schuur liggen en me auto heeft dus nu helemaal geen trekhaak.
als ik nu de trekhaak onder me auto maak, moet ie dan gekeerd worden of moet me auto dan gekeurd, en waar moet je dat laten doen.btw alleen zo iets keuren als toch geen hoofdprijs kosten?
12 juni 2011 om 18:31 #17874033Voor de Vectra-B bedoel je….
als ie past is het eronder zetten en klaar, je kan evt je kentekenbewijs opsturen om trekhaakgewichten erop te laten zetten.
Willem
23 juni 2011 om 20:51 #17874034hoeft niet verplicht gekeurd te worden
24 juni 2011 om 12:50 #17874035Je bent volgens mij altijd verplicht om te melden dat je een trekhaak er op hebt gemaakt, zoals wim zegt even melden en dan krijg je een nieuw kenteken deel.
Hoe zou dit zitten als je een trekhaak er onder maakt van een ander merk auto?grt
24 juni 2011 om 17:09 #17874036@sylvester1 wrote:
Je bent volgens mij altijd verplicht om te melden dat je een trekhaak er op hebt gemaakt, zoals wim zegt even melden en dan krijg je een nieuw kenteken deel.
Hoe zou dit zitten als je een trekhaak er onder maakt van een ander merk auto?grt
Er hoeft niks gemeld te worden bij de RDW.
Het is geen lpg wat ingebouwd wordt.Maar alleen als je geen trekgewichten hebt staan op je kenteken bewijs.
Dan kan je, je kenteken opsturen naar het RDW om dat aangepast te krijgen. Samen met gegevens van de importeur.
Maar 9 van de 10 keer staat het trekgewicht gewoon op het kenteken bewijs. Ook al is de auto zonder trekhaak afgeleverd.24 juni 2011 om 17:32 #17874037en met een vectra b die 1500kg mag trekken is het niet mogelijk om dat gewicht te verhogen. kwil namelijk een bmw 325i op een auto trailer.
alleen de auto weegt denk 1300 en wat zal een aanhanger wegen 700 dus moet voor het mooi 2000kg zijn, maar dat zal er wel niet inzitten?25 juni 2011 om 09:52 #17874038Ik heb een oldsmobile toronada 1980, de is uit amerika gekomen en zit geen trekhaak onder.
Dat wil ik wel maar zijn er niet met goedkeuring, hoe kan je hier toch een trekhaak onder krijgen, want op kenteken staan geen trekgewichten.Grt
25 juni 2011 om 10:22 #17874039AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rooiepeet wrote:
en met een vectra b die 1500kg mag trekken is het niet mogelijk om dat gewicht te verhogen. kwil namelijk een bmw 325i op een auto trailer.
alleen de auto weegt denk 1300 en wat zal een aanhanger wegen 700 dus moet voor het mooi 2000kg zijn, maar dat zal er wel niet inzitten?nee dat gaat je niet lukken om dat gewicht omhoog te krijgen
maar een ambulance zit op n 500 kg dus das al iets lichtertjah zelf heb ik wel es n ambulance achter de vec gehad
met een manta der opnog nooit aangehouden
als je een nette kar met goed verlichting der achter hebt
en de auto duidelijk goed vast hebt staandan valt het erg mee laten ze je meest wel rijden
enkel je kan pech hebben ;)25 juni 2011 om 10:25 #17874040AnoniemLid sinds:
1 January 1970@sylvester1 wrote:
Ik heb een oldsmobile toronada 1980, de is uit amerika gekomen en zit geen trekhaak onder.
Dat wil ik wel maar zijn er niet met goedkeuring, hoe kan je hier toch een trekhaak onder krijgen, want op kenteken staan geen trekgewichten.Grt
dan moet je bij de importeur
de gegevens opvragendan kun je daarmee zien of je het bij het rdw goedgekeurd krijgt ;)
wat ook kan
is als je iemand kent die wel het trekgewicht op het kenteken heeft staan
van zo,n zelfde auto dat je een kopie van dat kentekenbewijs meeneemt naar het rdwdus mogelijk is het wel
makkelijk niet ;)25 juni 2011 om 12:51 #17874041ja een ambulance van 500kg, zal dan ook wel geen goedkope jonge wezen, huren kun je die dingen ook maar het liefst heb ik dan gewoon zelf z’n kar.
en ja als ze je toch pakken wat zal z’n boete dan wezen, gaat toch om hoeveel overschrijding? en daarnaast als je een klapper maakt zal de verzekering ook wel moeilijk gaan doen denk?
technisch gezien is het voor de vectra toch geen probleem om z’n gewicht te trekken of is dat ook beter van niet?
wordt anders toch een lastig verhaal om me bmw op het circuit te krijgen.
25 juni 2011 om 13:11 #17874042AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rooiepeet wrote:
ja een ambulance van 500kg, zal dan ook wel geen goedkope jonge wezen, huren kun je die dingen ook maar het liefst heb ik dan gewoon zelf z’n kar.
en ja als ze je toch pakken wat zal z’n boete dan wezen, gaat toch om hoeveel overschrijding? en daarnaast als je een klapper maakt zal de verzekering ook wel moeilijk gaan doen denk?
technisch gezien is het voor de vectra toch geen probleem om z’n gewicht te trekken of is dat ook beter van niet?
wordt anders toch een lastig verhaal om me bmw op het circuit te krijgen.
ik was een x met een andere auto 160% te zwaar
was 250 euromocht 1000kg achter maar was 2600
jou vec met v6 kan met gemak een ambulance trekken
en reken kale circuit auto 1100 kg + 5/600 voor n ambulancedan zit je op zo,n 16/1700 kg
is slechts 200 te veel
denk dat dat nog wel wat meevalt
mocht je n boete krijgen29 juni 2011 om 18:53 #17874043:hmmz ik zit een beetje met een dilemma,
of ik hang de trekhaak eronder, moet ik de einddemper vervangen, e achter b halen en een kar kopen/huren, en dan ben ik eigenlijk nog niet helemaal safe bezig.
of ik verkoop de vectra en houd de bmw op de weg, en zal hem dan door de jaarlijkse keuring moeten halen en weet niet of het te doen is, een geprepareerde circuit auto volgens de apk normen.
wat raad je aan.
29 juni 2011 om 22:01 #17874044AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rooiepeet wrote:
:hmmz ik zit een beetje met een dilemma,
of ik hang de trekhaak eronder, moet ik de einddemper vervangen, e achter b halen en een kar kopen/huren, en dan ben ik eigenlijk nog niet helemaal safe bezig.
of ik verkoop de vectra en houd de bmw op de weg, en zal hem dan door de jaarlijkse keuring moeten halen en weet niet of het te doen is, een geprepareerde circuit auto volgens de apk normen.
wat raad je aan.
met een circuit auto op de weg blijven rijden
is nietswant hoe stel je je dat voor
extra banden en wat gereedschap der in gooien en dan maar naar t circuit
waar je vervolgens niet voluit kunt gaan
omdat die auto ook weer op de terug reis jou thuis moet brengen???heb t wel gezien hoor
in de tijd dat m,n maat nog bij de harc reed (hystorische automobiel race club)
dat er mensen op slicks over de weg naar t circuit gingendaar hun rondjes draaiden en eind van de dag vrolijk met
die zelfde slicks der onder weer naar huis gingenmaar als je alles er uit wild halen
gaat er wel es wat stuk
dan is het het makelijkst dat je de wagen weer op de kar trekt
en met je gewone wagen naar huis gaat ;)tjah je kunt ook kijken naar een belastingvrij oprij autotje
dan heb je ook geen e achter b nodig
en hoeft er ook niet een zware kar achter je vec ;)30 juni 2011 om 20:01 #17874045ja precies een hoop mogelijk heden maar wat is nu wijsheid :hmmz
bedankt voor de tips en advies iig :thumbup
30 juni 2011 om 20:52 #17874046AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rooiepeet wrote:
ja precies een hoop mogelijk heden maar wat is nu wijsheid :hmmz
bedankt voor de tips en advies iig :thumbup
tjah je kunt net als ik doen
gewoon een range rover er bij kopen
belastingvrij op lpgdaar mag 3 ton achterhangen ;)
er zijn er zelfs waar 4,2t achter magm,n vectra heeft maar een 1,8
is dus nog flink wat minder gespierd dan de jouween om die te sparen
heb ik er steeds wat dikkers bijgehad
oa chevy van chevy blazer
en nu de rover
momenteel voor ophalen van bouwmaterialen
in de toekomst moet er een paarde trailer achter
en af en toe een ambulance met m,n ascona der op ;)maar wat wijsheid is moet je toch zelf beslissen ;)
9 oktober 2011 om 17:59 #17874047ik heb besloten om de trekhaak onder de vectra te hangen.
einddemper die daarvoor geschikt is heb ik reeds besteld en is al binnen.
ik heb nog een oude irmscher demper liggen dus de plannen zijn om die eindpijpjes op de nieuwe demper te lassen zodat het er toch nettjes uitziet achter de auto.iemand wel eens een trekhaak onder een vectra gehangen?
ik neem aan dat je daarbij geen rare dingen tegenkomt dus moet toch makkelijk zelf te doen zijn, alleen de kabel aanluiten moet ik even goed uitzoeken.9 oktober 2011 om 19:41 #17874048is niet zo moeilijk hoor, trekhaak eronder hangen, in iedergeval, niet als ie compleet is…
Willem
17 oktober 2011 om 19:32 #17874049nou heb ik de originele demper gepast, steken de eindpijpjes z’n 10cm binnen de achterbumper, niet echt een fraai gezicht zeg maar.
ik heb ook geen oiginele bumper maar een duitse sport edition bumper.
zou de trekhaak wel ver genoeg uitsteken? misschien iemand dit wel eens gespot een trekhaak onder z’n bumper.daarnaast zit er aan de rechterzijde onder de auto een beugel(trekoog) die moet ik zeker afslijpen want er door of tussen in gaat niet passen.
ik hoop dat er iemand is met ervaring of tips.
18 oktober 2011 om 20:19 #17874050even een foto van de sleepbeugel, de achterbumper is hier verwijderd.
hier zou dus de bevestigingsplaat van de trekhaak door heem moeten passen.
daarnaast kom ik erachter dat er bij de bouten bussen zitten die als ik het goed begrijp in de (chassis)balken moeten komen.
hoe kom je hier bij of is dat wel nodig?hier zie je het gat in de balk waar de bout doorheen moet, net achter de sleepbeugel zit een groter gat maar zal toch moeilijk worden omdaardoor de bussen te plaatsen.
21 oktober 2011 om 23:19 #17874051Gat zo groot boren aan de Pons zijde, dat de bus erin past, en zonder bussen trek je heel de balken aan gort.
Trekhaak zou gewoon moeten passen zonder sleepoog te verwijderen.
zoek anders even op internet een inbouwbeschrijving van het type trekhaak dat je hebt.
Willem
22 oktober 2011 om 13:53 #17874052ja over het plaatsen van de afstandsbussen ben ik wel uit.
staat geen type op, er zit wel een type plaatje maar die is helemaal glad en staat niks op.
verder komt alles wel precies overeen, en de gaten precies pas, alleen dat sleepoog is te smal, maar denk wel dat het een originele opel trekhaak is.
misschien zit er verschil in sedan en station ofzo…23 oktober 2011 om 10:45 #17874053daar zit zeker verschil in…
Willem
24 november 2011 om 17:09 #17874054wim ik heb toen ik woensdag bij jullie weg ging nog even onder de vectra van… (stond langs de straat) gekeken, maar daar zat de trekhaak ook door het sleepoog.
hier zit het sleepoog wel verder onder de auto dus is het weer anders, misschien ook verschil in b1 of b2.25 november 2011 om 22:00 #17874055Die van Ron is net zo’n B1 als de mijne.. en leeftijdsverschil is enekele dagen..
Willem
25 november 2011 om 22:11 #17874056ben er gelijk onder gedoken met mijn Camera
bij mij loopt net aan het puntje in het sleepoog, bij de station gaat bijna heel het deel erin.
heb er foto’s van dus:
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.