trekhaak kabelset voor Agila

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila trekhaak kabelset voor Agila

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    A. Kragten
    Deelnemer

Ik heb een Opel Agila Ecoflex van 2011 waarop ik een trekhaak wil zetten om een fiets te vervoeren (ik weet dat deze 1 liter Agila niet mag trekken). De leverancier van de trekhaak levert twee verschillende 7-polige kabelsetten. De eenvoudigste zonder module is alleen geschikt als de auto geen check control of canbus aan boord heeft. Geldt dit voor mijn Agila? De dure is speciaal voor de Opel Agila en heeft een module met PDC uitschakeling en ik meen dat dat te maken heeft met een parkeerdetectie maar dat heeft mijn Agila niet en ik denk dat het daarom zinloos is om deze dure aan te schaffen. Klopt dat?

A. Kragten
      Deelnemer

Het zelf monteren van een trekhaak lijkt mij bij nader inzien zonder brug toch te lastig en montage bij een dealer is tamelijk duur (€ 640). Daarbij komen nog de kosten van een fietsenrek en totaal ben je dan zo’n € 900 kwijt. We hebben daarom besloten om een fietsenrek te kopen dat op de achterklep gemonteerd wordt. Uiteindelijk hebben we een fietsenrek voor twee fietsen van Saris Bones aangeschaft en dit rek past prima op een Opel Agila Ecoflex. Voor de fiets van mijn vrouw hadden we nog wel een extra stang nodig omdat haar fiets geen horizontale bovenbuis heeft. Totaal waren we inclusief transport voor € 185 klaar.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.