Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Trekhaak kabels aansluiten Zafira A 2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2014 om 15:04 #17266651
Hallo allemaal,
ik heb vandaag mijn trekhaak gemonteerd en de kabelset grotendeels aangesloten.
Ik moet enkel nog de constante en geschakelde stroom aansluiten.Ik heb de voertuigspecifieke kabelset van Thule gekocht (Thule 735492), echter komt 1 stekker niet overeen.
Op de Thule set zit 1 stekker met de constante (bruin/wit) en geschakelde stroom (rood), en aanhanger herkenning rood/blauw).
In mijn Zafira zit echter alleen een niet-passende stekker met een bruine en een rood/witte draad.
Welke is de geschakelde stroom?
(De constante stroom wordt een aparte gezekerde kabel gelegd vanaf de accu)
27 juni 2014 om 15:59 #18240321Even meten wat de geschakelde stroom is, en zou hem dan met een amp stekkertje op je overgebleven stekker schuiven.
27 juni 2014 om 17:18 #18240322Daar ligt niet vaak een kant en klaar te pakken draad…ik doe het zelf zo:
Trek 2 draden binnendoor naar de accu. 1 gelijk op de plus met een zekering er tussen, en de ander geschakeld dmv een relais aan een contactdraad.
27 juni 2014 om 19:56 #18240323De kabel voor de constante stroom wordt sowieso aangelegd.
Mag ik vragen hoe je de geschakelde stroom precies heb aangelegd?
Heb nog 6 dagen de tijd :oEdit: ik wil de geschakelde stroom ook meteen gebruiken voor 1 of 2 extra 12v aansluitingen achterin voor koelbox etc.
28 juni 2014 om 07:26 #18240324Ja daarom met een relais werken. Daarop sluit je een draadje aan vanaf de accu…vanaf een geschakelde draad uit je zekeringkast….een massa en een draad naar achteren naar je trekhaakstekker.
Met een relais schakel je met een klein stroompje een grote in. Dus je kunt een dun contact draadje zoeken. Om vervolgens met een dikke draad naar achter te gaan.
Ff googlen voor een relais aansluitschema….
4 juli 2014 om 05:35 #18240325@Xander83 wrote:
In mijn Zafira zit echter alleen een niet-passende stekker met een bruine en een rood/witte draad.
Welke is de geschakelde stroom?
(De constante stroom wordt een aparte gezekerde kabel gelegd vanaf de accu)
Volgens mij is dat de stekker voor een sigarettenaansteker bus.
4 juli 2014 om 07:58 #18240326Ik heb inderdaad rechtsachter achter het klepje waar je spullen kunt opbergen een 12volt aansluiting zitten voor een koelbox aan te sluiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.