Trekhaak demonteren en monteren op andere Opel Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Trekhaak demonteren en monteren op andere Opel Astra

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Argon

Beste,

Ik heb een Bedrijfswagen (Opel Astra Sports Tourer) waarbij ik zelf de trekhaak heb bekostigd. Ik kreeg 2 weken geleden mijn ontslag en wil/mag er de trekhaak afnemen. Heeft iemand ergens een handleiding hoe dit te doen? Houdt dit veel in?

Op mijn nieuw werk zou ik ook terug een Opel Astra Tourer als bedrijfswagen krijgen. Kan ik die trekhaak zonder problemen terug installeren op die nieuwe wagen?

Groeten en bedankt !

edit: trekhaak die geïnstalleerd werd is een originele vanuit de Opel fabriek/garage zelf

astratjeg01hh
      Deelnemer

hallo de trekhaak kan je zo demonteren hier voor moet de achterbumper gedemonteerd worden
        trekhaak met kabel verwijderen en navragen bij opel dealer of hij moet worden uitgeprogameerd
        bouten verwijderen als het goed is loopt er ook een kabel naar voor voor constante plus
        hoop dat ik u hier mee voldoende heb geholpen en anders hoor ik het wel mvg Erik

turbosix
        Deelnemer

Meestal zitten er ook lange bussen in, die zijn er moeilijk uit te krijgen.
          Pas op dat ze niet in de chassisbalken vallen! Dan ben je ze kwijt!

harrynijhof

1 kabeltje zit bij je remlicht aan gesoldeerd.
            en 1 kabeltje gaat helemaal naar voren en zit bij op de groene draad (volgens mij) aan je OBD stekker.

Verder een kastje achterin. en natuurlijk de trekhaak zelf. En zoals gezegd is, verlies die bussen niet uit het oog!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.