trekhaak astra f cabrio 1994

Forumindex Forums Modellen Astra trekhaak astra f cabrio 1994

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269172
    opapoes
      Lid sinds:
      17 October 2013

      Ik heb een nieuwe trekhaak gekocht voor mijn astra f cabrio . Volgens de beschrijving moet ik gaten boren in de kofferbak . 6 in totaal , daar komen bouten door met grote ringen bovenaan in de kofferbak zelf en onder de auto met kleinere ringen en moeren . De trekhaak word dus onder de auto bevestigd en niet in de kofferbak zelf . Heeft iemand ervaring met het boren van de gaten , kan in de kofferbak geen punten vinden waar ik doorheen moet boren . De trekhaak is geschikt voor de cabrio en voor de sedan uitvoering . Misschien dat iemand een foto heeft van de bevestigingspunten voor mij . Heb hem gekocht bij trekhaaknet.nl .

      #18261759
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Lijkt beetje hierop zover ik weet:
        viewtopic.php?f=128&t=162367

        #18261761
        opapoes
          Lid sinds:
          17 October 2013

          Is wat misgegaan met antwoorden dus even nog een keer hier . Trekhaak zit onder de auto en niet zoals op de tekening in de kofferbak . Het is een ronde buis met aan de uiteinden een hoekijzer met drie bevestigingsgaten erin . In het midden zit een vierkante plaat gelast met vier gaten met hierin schroefdraad . Hierop komt de kogel waar ook een vierkante plaat aan gelast is . Vanuit de kofferbak zou ik de zes gaten moeten boren van 12,2 mm . Deze zouden aangegeven zijn maar ik zie ze niet .

          #18261760
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004

            weet je zeker dat je de goede trekhaak hebt gekregen.

            bij een astra hb ziet hij er uit als op de afbeelding en is de “stijl” van bosal.

            een trekhaak van een station is meestal wel compleet anders

            #18261762
            opapoes
              Lid sinds:
              17 October 2013

              Ja volgens de advertentie is hij voor de sedan uitvoering met kofferbak dus en voor de cabrio . Als ik hem er onder houd lijkt hij ook wel te passen alleen de gemarkeerde plekken waar je doorheen moet boren zie ik niet in de kofferbak . Heb hem gekocht bij trekhaaknet.nl .

              #18261763
              opapoes
                Lid sinds:
                17 October 2013

                Er zitten naast de kokerbalk onder de kofferbak een soort bakjes . Deze waren helemaal verrot dat kan ook makkelijk want alle water blijft er in zitten . Heb deze verwijderd om te kijken waar ze voor zijn . Vanuit de kofferbak komen twee draadeinden . Aan deze draadeinden zit een blok ijzer in rubber opgehangen . Geen idee waar het voor is en of ik ze kan/mag verwijderen . Ik heb nu in de kofferbak aan beide zijden twee puntjes gevonden die overeenkomen met de aansluitgaten van de trekhaak . Er zitten dus aan beide zijden op de hoekijzers van de trekhaak drie gaten . Twee komen dus overeen met de puntjes in de kofferbak en de derde met een van de draad einden van de bakjes die om het blok ijzer zaten . Dus als ik de gaten boor heb ik aan beide zijden een m12 bout van 90mm als bevestiging en een keer m8 met een moer erop . Denk dat het zo moet . Volgende week maar even een boor 12,2 kopen en de gaten boren in de kofferbak en een 17 om door de kokerbalken te boren omdat er bussen tussen zitten omdat je anders de kokerbalk vervormd .

                #18261764
                opapoes
                  Lid sinds:
                  17 October 2013

                  Ga aan beide zijden het stukje draadeind weg slijpen en hier ook een gat van 12,2 mm boren . Dan heb ik aan beide zijden drie m12 bouten zitten zoals het hoort en weet ik zeker dat alles goed vast zit . De gaten in de kofferbak moeten 17 mm worden omdat er nog bussen tussen komen in de kokerbalken . Okee alles opgelost , misschien handig voor iemand die ooit dezelfde trekhaak wil kopen . Verrotte bakjes ga ik zelf maken van aluminium denk ik………..

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.