Trekhaak Agila/fietsendrager

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Trekhaak Agila/fietsendrager

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    MichielP80
    Deelnemer

Hoi,

Omdat ik graag fiets, zou ik graag mijn fiets mee willen kunnen nemen met mijn toekomstige Agila om elders in het land te kunnen fietsen of voor bijvoorbeeld een weekendje weg.

Echter snap ik uitersaard dat mijn Agila maar een 1.0 motortje heeft en in het kentekenbewijs ook niet staat vermeld dat deze auto een aanhanger mag trekken.
      En nee….ik begrijp dat ik er geen caravan mee kan trekken…
      Ik zie wel dat er trekhaken te verkrijgen zijn, maar wellicht is de voorbereiding daarvan alleen aanwezig in de 1.2 versie?

Zou ik enkel voor een fietsendrager en misschien een bagagekoffer als ik dat zou willen toch een trekhaak kunnen monteren?
      Mijn Kathmandu weegt netto 27kg en het gaat in eerste instantie om een enkele fiets, al zou 2 wel fijn zijn.
      Ik ben overigens niet van plan om met deze auto de bergen in te gaan, dus volgens mij moet dit qua gewicht niet zo spannend zijn.

Er zijn ook fietsendragers te krijgen voor op de achterklep, maar mijn gevoel zegt dat dit best wel onhandig is en ik lees ook niet zulke beste ervaringen hierin.

Kan iemand hier op het forum misschien zijn ervaring delen wbt fietsendrager op de achterklep en het monteren van een trekhaak op de Agila?
      Mag het uberhoud wel als dit niet in het kentekenbewijs staat?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.