Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Trekhaak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2010 om 10:51 #17225302
Hallo mensen,
Wie weet of alles voorbereid is voor een trekhaak bij een Zafira B cosmo 19CDTI, zit hier ook de plug and play stekker achterin voor de elektrische bedrading. Mijn vorige had dat namelijk voor de bedrading (Zafira A 2.0Dti elegance).
Wie weet dit…
Alvast bedankt,
Groeten Bernd
29 augustus 2010 om 20:41 #17720607Niemand een trekhaak?????
Ja ik ben er weer 1 met een sleurhut…haha
:o:o:o
29 augustus 2010 om 20:43 #17720608alles is voorbereid, enkel de gaten moeten geboord worden
30 augustus 2010 om 07:01 #17720609Dank je Bjorn, dit wou ik even weten.
Maakt het werk weer een stuk eenvoudiger, top.:thumbup:hmmz:hmmz
Groeten Bernd
31 augustus 2010 om 16:56 #17720610ik durf niet te zeggen hoe het bij de cosmo zit, maar als je linksachter het klepje van dat opbergvak loshaalt kan je zo zien of het de uitvoering met of zonder die voorbereiding is. Waarschijnlijk met….
31 augustus 2010 om 19:45 #17720611origineel gepost door dutch
ik durf niet te zeggen hoe het bij de cosmo zit, maar als je linksachter het klepje van dat opbergvak loshaalt kan je zo zien of het de uitvoering met of zonder die voorbereiding is. Waarschijnlijk met….Ik heb meegelezen met dit onderwerp. En de oplossingen óók. Heb zelf ook ‘n Zafira B, 1.9 CDTI in Cosmo uitvoering. Wil er tevens trekhaak onder monteren. Kun je misschien iets duidelijker zijn hoe ik in het opbergvak kan zien: hij is met of hij is zonder voorbereiding?? alvast bedankt
m.vr.groet, bert.31 augustus 2010 om 20:16 #17720612Als er een REC inzit is ie voorbereid.
Maar ik dacht dat elke zafira b een REC heeft.Dit is wel van een Astra H maar zafira B rec is hetzelfde.
Bij de grote rode cirkel komt een module in van de trekhaak. (let niet op de andere cirkels).1 september 2010 om 14:45 #17720613Hoi,
Super die foto, zoiets heb ik er ook in zitten en klopt daar kan een stekker in. Perfect jongens, bedankt voor de info. Kan ik de trekhaak gaan bestellen.
Groeten Bernd
:wors:wors:wors1 september 2010 om 15:19 #17720614origineel gepost door jsgsi
Als er een REC inzit is ie voorbereid.
Maar ik dacht dat elke zafira b een REC heeft.Dit is wel van een Astra H maar zafira B rec is hetzelfde.
Bij de grote rode cirkel komt een module in van de trekhaak. (let niet op de andere cirkels).Hai jsgsi,
Zit in de zekeringkast ‘n aansluitpunt voor de stekker, dus is voorbereid. Dankjewel voor je reaktie, daar hebben we wat aan!! M.vr.groet, bert.1 september 2010 om 19:39 #17720615Hai jsgsi, Zit in de zekeringkast ‘n aansluitpunt voor de stekker, dus is voorbereid. Dankjewel voor je reaktie, daar hebben we wat aan!! M.vr.groet, bert.
Graag gedaan :thumbup
Komt er trouwens een 7 polige stekker of 13 polige stekker op ??
1 september 2010 om 19:52 #17720616Hoi jsgsi,
Super die informatie van jou. Ik zet er een 13 polige stekker op. Kom je dan nog verrassingen tegen?
Alvast bedankt.
Groeten Bernd
1 september 2010 om 20:20 #17720617De voedingsspanningen voor de caravan (constant en geschakeld, Via relais!) moet je zelf nog aanleggen. Die zijn niet voorbereid.
2 september 2010 om 16:01 #17720618origineel gepost door Laagvlieger
De voedingsspanningen voor de caravan (constant en geschakeld, Via relais!) moet je zelf nog aanleggen. Die zijn niet voorbereid.laagvlieger:
en óók bedankt.
Had dit al via via gehoord, maar toch ….
m.vr.groet, bert.2 september 2010 om 18:32 #17720619origineel gepost door Dubbelhuis
Hoi jsgsi,Super die informatie van jou. Ik zet er een 13 polige stekker op. Kom je dan nog verrassingen tegen?
Alvast bedankt.
Groeten Bernd
ff laten inleren bij de dealert
greetz
Marcel
2 september 2010 om 19:04 #17720620origineel gepost door chopperbob
origineel gepost door Dubbelhuis
Hoi jsgsi,Super die informatie van jou. Ik zet er een 13 polige stekker op. Kom je dan nog verrassingen tegen?
Alvast bedankt.
Groeten Bernd
greetz
Marcel
Is dat nodig, het laten inlezen. Bij mijn vorige Zafira was dat niet nodig (Zafira A).
Groeten Bernd
3 september 2010 om 06:36 #17720621origineel gepost door Dubbelhuis
origineel gepost door chopperbob
origineel gepost door Dubbelhuis
Alvast bedankt.
Groeten Bernd
greetz
Marcel
Is dat nodig, het laten inlezen. Bij mijn vorige Zafira was dat niet nodig (Zafira A).
Groeten Bernd
Volgens mij is dat bij een zafira b altijd nodig, werkt het zelfde (en is de zelfde kabelboom) als een astra H
suc6
Marcel.
ps doe je het niet werkt de cruisecontrol niet meer en evt je parkeer sensors blijven piepen als je er wat achter hebt hangen, en je mistlamp van je auto moet ook uit gaan
3 september 2010 om 15:33 #17720622Oke prima, ik heb achter ook parkeer sensoren dus dat lijkt me wel handig als die werken zoals ze het moeten doen. Heren allemaal bedankt voor deze info.
:wors:wors:wors:wors
Groeten Bernd
8 september 2010 om 11:26 #17720623origineel gepost door chopperbob
Volgens mij is dat bij een zafira b altijd nodig, werkt het zelfde (en is de zelfde kabelboom) als een astra Hsuc6
Marcel.
ps doe je het niet werkt de cruisecontrol niet meer en evt je parkeer sensors blijven piepen als je er wat achter hebt hangen, en je mistlamp van je auto moet ook uit gaan
Mede vanwege dit soort grappen hebben wij de trekhaak bij een Opel dealer laten monteren. Even praten over de prijs i.c.m. beurt en geen verrassingen achteraf. En de parkeersensoren en cruise control werken ook met haak prima ;)
8 september 2010 om 11:46 #17720624Van het weekend krijg ik een prijsopgaaf van de trekhaak (via familie) en dan bestellen. Bij de dealer ben je helaas zo’n 300 a 400 eurotjes duurder uit, hiervoor wil ik het liever zelf doen (bij mijn vorige ook gedaan), alleen dan ff in laten lezen.
Groeten Bernd
9 september 2010 om 10:51 #17720625Als je de voedingsspanning voor de caravan aanlegt, zorg dat je ze goed afzekert! Bij mijn Zafira B was dat niet gedaan en nadat ik kortsluiting in de koelkast van de caravan had, kon ik de hele kabelboom van de trekhaak vervangen. Nog geluk gehad dat de zekeringkast geen oplawaai heeft gehad. Ik heb aan de stekker van de caravan nu kabel 9 en 10 afgesloten. En alles functioneert nu prima!
9 september 2010 om 14:04 #17720626Bedankt Arian voor de tip, ik zal het zeker controleren.
Groeten Bernd
:wors:wors:wors
25 september 2010 om 10:13 #17720627Beste forummers,
alle mededelingen ten spijt: ik heb ‘n Bosal afneembare trekhaak met 13-polige aansluiting gemonteerd. Alles officieel, trekhaak en kabelset. Kon niet worden ingelezen vanwege tijdgebrek. Mijn cruise-control werkt wel en alle aansluitingen van stopcontact naar stekker v.d. caravan werken ook. Dus ik vraag me af of inlezen dan nog nodig is. Quanta kosta bij de VOD???
m.vr.groet, bert.25 september 2010 om 21:07 #17720628Ha die Bert,
Goed bezig, als ik hem er straks onder heb ga ik eerst wel even alles goed testen. Ik had bij mijn vorige zafira ook nergens last van na het onderbouwen van de trekhaak. Alles werkte nog zoals het moest.
Toppie,
Groeten Bernd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.