Trekhaak!

Forumindex Forums Modellen Omega Trekhaak!

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Lusajoda
    Deelnemer

Op onze huidige Omega hebben we een trekhaak zitten… wel zo handig voor onze caravan…. of voor een aanhangwagen (die we onlangs even 1x een dag hebben gehuurd)…

Maar… als we nu een Omega kopen zonder trekhaak, is het misschien mogelijk om de trekhaak die nu op onze huidige Omega zit over te zetten op een andere Omega?

En wat zijn de kosten daarvan?

Want om nu een auto meteen te laten vallen omdat er geen trekhaak op zit… vind ik persoonlijk best jammer…Maar goed, de trekhaak hebben we wel nodig!

Saïma

Xedrah

Overzetten kan prima, is ongeveer 2 tot 3 uur werk, dus reken maar uit tegen garagetarief.

Lusajoda
        Deelnemer

Bedankt voor de informatie!

Dan weet ik wat de mogelijkheden zijn!

yoyo
          Deelnemer

Een Omega kpen zonder trekhaak geeft je wel de zekerheid dat hij niet als een trekpaard heeft moeten fungeren.
            Dat moet je bij een eventuele koop toch als meerwaarde rekenen, toch?
            Als je dan je trekhaak over laat zetten weet je in ieder geval dat je de eerste ben die een sleurhut achter de bewuste Omega hebt hangen.
            gr
            Aart

Famempeters

ik sluit me geheel aan bij yoyo ,maar een haak er onder zetten is niet zo gek veel werk .alles is voor afgetekend en de putten voor de gaten te boren zitten er ook dus valt wel mee.
              is zo,n 2 uurtjes werk als je het gelikt wilt hebben .ps alle haken van de b sedan zijn van 1994 tot 2003 gelijk echter is er in 1999 een haak gekomen met een afneembare kogel i.v.m kenteken plaat b2 maar je kan hem ook bij de 2 grote bouten wegnemen als je een b1 haak onder b2 zet .
              let op dat je de bussen die in de balken zitten gebruikt en niet kwijtmaakt .

arjontje
              Deelnemer

origineel gepost door Famempeters
                ik sluit me geheel aan bij yoyo ,maar een haak er onder zetten is niet zo gek veel werk .alles is voor afgetekend en de putten voor de gaten te boren zitten er ook dus valt wel mee.
                is zo,n 2 uurtjes werk als je het gelikt wilt hebben .ps alle haken van de b sedan zijn van 1994 tot 2003 gelijk echter is er in 1999 een haak gekomen met een afneembare kogel i.v.m kenteken plaat b2 maar je kan hem ook bij de 2 grote bouten wegnemen als je een b1 haak onder b2 zet .
                let op dat je de bussen die in de balken zitten gebruikt en niet kwijtmaakt .

Pas op er is meer veranderd met de b2
                de b2 heeft “dikkere” bumpers. Dus de knobbel steekt verder naar achter uit.

Xedrah

Originally posted by arjontje
                  de b2 heeft “dikkere” bumpers. Dus de knobbel steekt verder naar achter uit.

Hoeveel centimeter scheelt dat eigenlijk ongeveer?

Is de kentekenplaat niet goed afleesbaar met een B1 haak op een B2? :hmmz

martijn_maja
                  Deelnemer

nee kenteken is niet goed leesbaar. trekhaak zit er echt voor. maar volgens mij past een b1 haak ook niet vanwege de lagere bumper, of je moet flink willen zagen. b2 haken komen lager weg,dan een b1 haak.

en afneembare kogel is eral vanaf 97.

martijn_maja
                    Deelnemer

origineel gepost door Lusajoda
                      Op onze huidige Omega hebben we een trekhaak zitten… wel zo handig voor onze caravan…. of voor een aanhangwagen (die we onlangs even 1x een dag hebben gehuurd)…

Maar… als we nu een Omega kopen zonder trekhaak, is het misschien mogelijk om de trekhaak die nu op onze huidige Omega zit over te zetten op een andere Omega?

En wat zijn de kosten daarvan?

Want om nu een auto meteen te laten vallen omdat er geen trekhaak op zit… vind ik persoonlijk best jammer…Maar goed, de trekhaak hebben we wel nodig!

Saïma

ga je weer iets anders kopen dan?

opel_omega_steinmetz

Mijn Omega is van begin 95, en heeft af fabriek een afneembare kogel ;)

Een B1 trekhaak onder een B2 gaat niet passen, hier krijg je 100% ellende mee ivm de bumpers: de trekhaak staat namelijk veel te dicht op de bumper waardoor je je auto geheid beschadigd.

Een B2 haak zou je nog wel onder een B1 kunnen maken, echter staat de haak dan wel vrij ver van de bumper af.

Xedrah

Ok, merci. :-)

fluks
                          Deelnemer

zit volgens mij ook nog verschil in of je automatische hoogteregeling hebt

Vega
                            Deelnemer

origineel gepost door fluks

Klopt de hoogte van de kogel is anders als je een afneembare trekhaak hebt icm niveauregeling.

Peter

martijn_maja
                              Deelnemer

origineel gepost door Vega

origineel gepost door fluks

Klopt de hoogte van de kogel is anders als je een afneembare trekhaak hebt icm niveauregeling.

Peter

ook dat klopt helemaal.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.