Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › trekhaak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2008 om 21:00 #17207240
wie kan mij vertellen hoe het zit met een trekhaak
heb op mijn astra f een trekhaak(waarschijnlijk de meeste)
moet dit op de papieren staan wat ie mag hebben ofozoiets
kan me herineren dat er op de papieren staat wat de auto mag trekken of hebben ze dat pas later op de papieren gezet???
moet de trekhaak anders gekeurd worden ofzo
gr mike
27 juni 2008 om 21:53 #17413900voor de apk maakt dat niet uit.
Enige wat je moet controleren of de kogel wel 49mm of groter is (ivm slijtage) en of de trekhaak wel goed vast zit (met alle bouten en niet verroest op de plek van de bevestiging).28 juni 2008 om 10:12 #17413901en met controle maakt het dan ook niet uit
ik heb namelijk wel E achter C (dus ook B) dus het gaat mij er om dat als ik een zwaardere aanhanger wil trekken meestal staat dan op de paieren van hoe en wat
ik heb wel in de auto de boekjes van de trekhaak heb er nog niet ingekeken maar staat hier dan in tot hoeveel je mag hebben dan geremd en ongeremd
gr mike
18 juli 2008 om 07:34 #17413902als je op rdw je kenteken in geeft bij mijn voertuiggegevens dan kun je zo zien wat hij geremd en ongeremd mag trekken
18 juli 2008 om 19:37 #17413903origineel gepost door jsgsi
voor de apk maakt dat niet uit.
Enige wat je moet controleren of de kogel wel 49mm of groter is (ivm slijtage) en of de trekhaak wel goed vast zit (met alle bouten en niet verroest op de plek van de bevestiging).Dus………..maakt het wel degelijk wat uit voor de APK.
Losse bouten van de trekhaak is afkeur!!!gr
Danny
19 juli 2008 om 09:47 #17413904AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Omega2.2-16v
origineel gepost door jsgsi
voor de apk maakt dat niet uit.
Enige wat je moet controleren of de kogel wel 49mm of groter is (ivm slijtage) en of de trekhaak wel goed vast zit (met alle bouten en niet verroest op de plek van de bevestiging).Dus………..maakt het wel degelijk wat uit voor de APK.
Losse bouten van de trekhaak is afkeur!!!gr
Danny
tjonge dat staat er toch ook;):hmmz:P:P
20 januari 2009 om 21:36 #17413905en het gaat over wat er op de papieren staat over de trekhaak
20 januari 2009 om 23:04 #17413906vroeger stond er op het (gele)kentekenbewijs geen gewicht wat de auto mag trekken, toen moest je de auto met trekhaak laten keuren. je kreeg dan een grijze inleg vel waar het gewicht op stond. tegenwoordig staat het trekgewicht direct op het (groene)kenteken bewijs bij afgifte en hoef je de auto met trekhaak niet meer te laten keuren. heb je nu een kentekenbewijs waar het niet opstaat moet je even naar de rdw je kentekenbewijs inleveren en dan krijg je een paar dagen later een nieuwe kentekenbewijs thuis gestuurd waar het wel op staat. ik weet niet of er nog kosten aangebonden zijn het was altijd gratis.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.