trailer module defect ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum trailer module defect ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    marson
    Deelnemer

rechter zijde van de caravan wordt niet aangestuurd vanuit de trailer module, althans zo lijkt het.

ik heb terug gemeten tot aan de trailermodule en vandaar uit lijk ik geen spanning te krijgen voor de aansturing van de rechterkant van de verlichting.

in het dashboard krijg ik de melding lamp aanhanger defect, de rest functioneert gewoon, kan dit veroorzaakt worden door de trailer module of kan dit niet ?

en als ik nu een andere trailer module erin plaats moet ik die dan weer aanmelden ondanks dat er nu ook al eentje in zit , of hoeft dat dan niet.

en kan dit met de opcom ?

hopelijk zijn er mensen die hier wat antwoorden op weten  :yes:   :yes:   :yes:   :dank-u:

Haasje17
      Moderator

De module kun je gewoon wisselen, zonder aanmelden. Enkel denk ik niet dat dat het oplost.

Spanning meten gaat niet bij canbus auto’s zoals deze.

Er wordt een controlle spaning gestuurd over de kabel, blijkt dat hier niets aan zit of lijkt (Defect Lampje) komt er geen spanning op de kabel te staan.

marson
        Deelnemer

haasje17 ik heb gemeten met de caravan aangekoppeld kan ik dan nog steeds geen spanning meten dan ?

hoe wordt het dan gevoed ?

marson
          Deelnemer

even een update, gisteren er nog even verder ingedoken.

probleem lag niet aan de trailermodule, de auto deed gewoon perfect wat hij behoort te doen.

Een signaal geven dat er iets niet klopt( in mijn geval bij de caravan)

Dus caravan verder uitgeplozen slecht contact breedte verlichting verholpen en het probleem was daarmee opgelost.

Haasje17 bedankt voor de kennis, die me uiteindelijk geholpen heeft om het probleem te kunnen ontdekken. :dank-u:

groetjes Sonny

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.