Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Trage Vectra 1.7TD
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2012 om 17:49 #17249779
Hallo allemaal,
Ik rij nu al een tijdje met mijn Vectra 1.7TD uit ’96.
Maar deze is toch echt overdreven traag! Zie onderstaand filmpje.Hij fluit ook behoorlijk bij zo’n 3000Toeren.
Ik heb zo’n vermoeden dat de intercooler lek is. Wat denken jullie ?[youtube:1urozf0x]http://www.youtube.com/watch?v=IUCt6cmX3AE[/youtube:1urozf0x]
Groetjes Danny
20 juni 2012 om 17:59 #18039071ik zeg een 1.7td is ook echt traag ;)
maar is hij nu ook trager als normaal en is de fluittoon beter te horen dan zeg een maand eerder?
20 juni 2012 om 18:05 #18039072Nou, de fluittoon is er al sinds vorig jaar, toen ik de auto kocht. Dus hij is altijd zo traag geweest!
Ik weet gewoon niet beter.Maar weet wel dat dit overdreven traag is. En met de overdreven fluittoon ga ik ervan uit dat er toch iets niet goed is.
Grtjs
20 juni 2012 om 18:19 #18039073Normaal is de turbo vrijwel geruisloos..
een lekke intercooler herken je aan zwarte aanslag op het punt waar hij lekt..
Willem
20 juni 2012 om 18:44 #18039074De opgegeven snelheid voor zn vectra naar de 100 km/h is 15,5 seconden. Je zou dit even kunnen testen met een stopwatch of je er in de buurt komt..
20 juni 2012 om 18:46 #18039075@Step-han wrote:
De opgegeven snelheid voor zn vectra naar de 100 km/h is 15,5 seconden. Je zou dit even kunnen testen met een stopwatch of je er in de buurt komt..
Dat kan ik je met het blote oog wel vertellen. Echt niet :P
Heb toevallig afgelopen week nog in eenzelfde auto gereden, maar was zeer zeker een stuk sneller dan deze…
20 juni 2012 om 18:54 #18039076@jeroenk wrote:
@Step-han wrote:
De opgegeven snelheid voor zn vectra naar de 100 km/h is 15,5 seconden. Je zou dit even kunnen testen met een stopwatch of je er in de buurt komt..
Dat kan ik je met het blote oog wel vertellen. Echt niet :P
Heb toevallig afgelopen week nog in eenzelfde auto gereden, maar was zeer zeker een stuk sneller dan deze…
Haha aan het filmpje te zien denk ik ook niet dat die in 15,5 seconden naar de 100 km/h is, maar je kunt het simpel testen en dan weet je zeker dat er iets niet klopt ;)
Het is namelijk in ‘t filmpje van 50-100 km/h al 30 seconden.. nu kun je hem misschien nog iets verder in de toeren gooien maar veel verschil zal ‘t niet maken :P
20 juni 2012 om 19:54 #18039077ook wel eens gehad in mijn werkbus :)
speel eens een beetje met gas… als je constante snelheid rijd laten we zeggen 80km/u houd dan je gas zo dat je op snelheid blijft en druk hem dan vol gas in :)
als je je turbo sneller hoort sissen… maar je gaat niet SJOEFFF weg dan is er iets lek.bij mij was het toen een slang gescheurd die van de turbo naar je inlaat gaat. zodat de turbo druk je inlaat niet bereikt.
20 juni 2012 om 20:44 #18039078Dit is echt absurt langzaam :shock: mijn beestje gaat onder de 12sec naar de 100 :D mede door dat ik aan de roetschroef heb liggen te draaien :thumbup
Dat fluiten heb ik alleen effen tussen de 2500 en 3500 toeren in maar niet zo luidruchtig als jij.
Heb nog een filmpje maar is wel 2jaar geleden nog originele zonder dat ik aan die schroef heb gedraaid.
Maar duidelijk nog sneller als de jouwe[youtube:353r2o6c]http://www.youtube.com/watch?v=MU_Y3uBRzm0[/youtube:353r2o6c]
20 juni 2012 om 21:24 #18039079Het is precies zoals yentl5552 zegt, Als je speelt met het gas, spoolt de turbo, maar zonder effect.
Wow AstraTD! Wil niet met jou aan de stoplichten staan! :thumb
20 juni 2012 om 21:53 #18039080Dan moet je bedenken dat al die Astra-F-jes leuk vlot zijn met deze motor erin…
Mogenlijke oorzaken:
– EGR Verstopt
– Inlaat traject ernstig vervuild
– Lekkage Hogedruk traject (vanaf turbo naar inlaat)
– Vertopping Hogedruk traject
– niet juist werkende Waste gate
– Kapot vacuumslangetje, of verkeerde Vacuum aanwezigwillem
21 juni 2012 om 06:21 #18039081Jaa, Gevonden!
Scheur in de slang van de turbo naar de intercooler!10 maanden zo rondgereden, en nu in 10 minuten gevonden!
Nu maar even een nieuw stuk slang regelen, en hopen dat het beter is!Bedankt voor alle hulp, ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Danny
21 juni 2012 om 06:43 #18039082Respect dat je al die tijd hebt rondgekropen :wors
21 juni 2012 om 06:49 #18039083Ach, 44.000km gereden, en maar 1 bekeuring gehad voor te hard rijden :lol:
Voor, jawel 4! km te hard :jerryHeb wel andere bekeuringen gehad toen ik nog een Honda Prelude 5th gen reed. ;)
21 juni 2012 om 07:04 #18039084Misschien moet je uit zelfbescherming overwegen die gescheurde slang zo te laten ;)
21 juni 2012 om 07:07 #18039085Knap hoor zou ik zelf niet eens volhouden met dat tempo :jerry
182.xxx is nog niks voor dat blokje en dat voor eentje uit 96 :thumbup
21 juni 2012 om 07:10 #18039086Mijne was op zelfde plek gescheurd!
21 juni 2012 om 10:30 #18039087Woooow! Wat een verschil!!!
Ook het gefluit van de turbo is er niet meer.
Oke, snel is anders, maar nu gaat ze stukken beter vooruit! heerlijk!!Vanavond nog een filmpje? ;)
21 juni 2012 om 10:38 #18039088ja doe eens!
21 juni 2012 om 11:16 #18039089Doe dat filmpje maar ja, ben namelijk wel benieuwd naar het verschil tussen filmpje 1 en 2 :P
21 juni 2012 om 11:46 #18039090Zal ik dan ook eens een filmpje maken hoe die nu rijd met die andere timing met die schroef.. straks ff proberen met de camara :thumbup
21 juni 2012 om 11:48 #18039091Als ik effen op 2500toeren blijf rijden en dan plankgas schiet die harder vooruit als meteen plankgas vanuit onderin :hmmz
Lijkt wel of de turbo meer op geladen is :jerry
21 juni 2012 om 12:23 #18039092Zal vanavond even een filmpje maken.
Heb ook meteen ff een nieuwe luchtfilter gehaald, en de koelvloeistof vervangen.Dit kwam uit de radiator…..
Ziet er toch “roestig” uit…Nieuw VS oud…
AstraTD, Dat is wel normaal he. Turbo moet ook optoeren. Turbo voel je nu bij zo’n 2700rpm.
Wachtend op jou filmpje…. ;)21 juni 2012 om 12:35 #18039093Dat luchtfilter was wel een soort van nodig zou je kunnen zeggen :jerry
Toch een leuke reparatie zo :thumb
21 juni 2012 om 14:16 #18039094@joop, daarom gewoon een zwart luchtfilter kopen; zie je het niet king:
@Turbo-Dreams; ligt het aan mij of zat er weinig KVS in ? :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.