Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Traction control?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2009 om 08:48 #17570991
origineel gepost door aapje63
…
Een ding scheelt met caravan trekken …vindt ik het prettiger zonder traction,,, en een keer slippen is ook best spannend wat komt het nu werkelijk voor in Nederland, en wintersport…..sneeuwkettingen..banden zijn goedkoper dan koppelings platen ;)
dus kun je beter je banden oproken ipv je koppeling met een sleurhut erachter :D
24 december 2009 om 08:54 #17570992origineel gepost door sw_reijnders
…
Een ding scheelt met caravan trekken …vindt ik het prettiger zonder traction,,, en een keer slippen is ook best spannend wat komt het nu werkelijk voor in Nederland, en wintersport…..sneeuwkettingen..banden zijn goedkoper dan koppelings platen ;)
dus kun je beter je banden oproken ipv je koppeling met een sleurhut erachter :D
Dat denk ik ook ! Koppelingetje voor mijn vec loopt tegen de 1000 euro ( bij de VOD dan ! ) ( gelukkig ben ik daar niet van afhankelijk !! :D )
24 december 2009 om 09:18 #17570993Op de vec van mijn vader zit ook geen TC, sedan (comfort) uit 2003 met een 1.8 motor.
25 december 2009 om 22:12 #17570994origineel gepost door sw_reijnders
…
Moet zeggen, rijd jaren met sleurhut….geen koppeling versleten, dus?
Ligt ook een beetje hoe je met de spullen omgaat, heb je niet persee Tc voor nodig….Gewoon rekening houden met…….en komt het goed.
Op je kogeldruk letten…Niet met slippende koppeling gaan optrekken, heeft natuurlijk niet echt met tc te maken, als de voorwielen echt doorslippen, hoef je niet met slippende koppeling te rijden toch…???
En met het soms wel leuk slippen bedoelde ik in de sneeuw mee..Maar ik vind het gekker dat de ene vec wel tc heeft en de andere weer niet….
Dus (waarom de verschillen in de standaard opties)een 2.2 dgi elegance kom ik op internet tegen met tc..in de standaad opties.
Waar zal het verschil door komen?15 januari 2010 om 23:31 #17570995origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door 2000
Ik heb het wel, niet uitschakelbaar. maar wel duidelijk merkbaar, de motor komt niet boven de 2500 toeren op een besneeuwde ondergrond en je hoord duidelijk dat hij probeerd grip te krijgen. Tevens gaat het “slippende autootje” lampje branden ten tijde van het slippenbij mij hetzelfde op het lampje na dan,
ik zie dat lampje nooit!
hij slipt wel toerental zakt ook enzo, maar geen lampje, nergens nie:hmmz
Hallo, we zijn eruit, GTS heeft wel traction control, maar net als deze station geen lampje, bij contact aan en tijdens intreden tc.
Mijn GTS is zelfde bouwjaarmaar april als de stationIs bij Opel dealer getest eerst met handrem en dan in sneeuw/gras optrekken en inderdaad toerental……laag…
Leverde wel ABS storing op…..Klopte volgens dealer door optrekken en de wielen achter geblokeerd, bij gratis uitlezen inderdaad de 2 achterwielen foutmelding dus gereset.
Keurig netjes geholpen, en ja is lampje stuk???
Geen lampje, dealer Almere die mij geholpen heeft zei dit kan kloppen….geen lampje sommige hebben dit nl niet…?
Weet wel waar het zitten hoort naast ABS welke wel ff aangaat en dan netjes (weer) uit [fff
Dit was de dealer in Almere.
Ik heb de auto daar niet gekocht, en het lampje zoek ik nog ff uit..
De aankoop dealer is al een tijdje opzoek,,,en belde vanochtend dat ze naar de ouderwetse tc gezocht hebben die werkte op de ABS (geluid van ABS remmen)
Maar dit is geweizigd bij model 2005
Dus voor zekerheid voor sneeuw weg is..naar Almere alles open kaart (is mijn onderhoud dealer) had mijn vec niet staan bij zieken naar een GTS maar deze dealer wist er ff meer vanaf blijkt, en ja die test was ik ff niet opgekomen,… kost je wel ff resetten…lol
Maar gratis en keurig geholpen.Naderhand ff de buurt door geslipt, nu er nog sneeuw ligt, en kindjes naar bed en inderdaad ik voel het, en de toeren als het heel glad is lager, net hoeveel grip, lijkt wel of de auto dit berekend.
Op een stukje schoonwegdek geprobeerd en jawel de winterbandjes piepte, dus wel goede trekkracht op schone weg.
(Ben van nature geen pieperd en een snelle optrekker..)Kunnen we afsluiten…:wors dealer van voorden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.