Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2009 om 16:45 #17373894
:o dat gaat echt lekker, trek je daar wielspin in de 3e versnelling ?
Hoe lang rij je met 1 tank vulling en wat kost dat vullen ?
9 juni 2009 om 16:55 #17373895Jep dat was wielspin in de 3. In 1 keer beide stages erbij, 175 PK wat hij dus extra inspuit.
Heb tot nu toe een paar keer kunnen testen, net voor O’leben een fles laten vullen en daarbij was 4kg 70 euro. Moet nu dan maar eens zien hoe lang ik ermee doe.
Als ik tijd over heb maar eens kijken wat het werkelijk op een rollenbank doet, ben best benieuwd.
9 juni 2009 om 17:09 #17373896het ziet er op het filmpje best behoorlijk bruut uit
klonk ook behoorlijk vet in oschersleben9 juni 2009 om 17:21 #17373897jij bent goed bezig :thumbup
ik vond het al een super mooie tr, maar het is nu ook nog een snelle ;)
het geluid is super bij inspuiten :wubmvg
Turbotjuh
11 juni 2009 om 12:17 #17373898jij hebt serieus smaak!:o die kleur en dan die velgen eronder maakt hem egt af!:wors bljf dit cker volgenking:
11 juni 2009 om 16:27 #17373899Klink echt lekker, gaat snel in toeren dat blok. :thumbup
Had je op dit filmpje ook al slicks eronder? Zo te horen staan die wielen best wel te spinnen tijdens het optrekke.:P12 juni 2009 om 10:23 #17373900Klinkt zeker goed, @freek ik was voor vullen 5,5-6kg 95 euro kwijt. Maar met 175 pk en nog een shot gaat je fles een stuk harder hoor!! 1 fles van 4 kg?
12 juni 2009 om 10:35 #17373901origineel gepost door Corsa16V
Klinkt zeker goed, @freek ik was voor vullen 5,5-6kg 95 euro kwijt. Maar met 175 pk en nog een shot gaat je fles een stuk harder hoor!! 1 fles van 4 kg?is zo leeg!
Ben ik ook achtergekomen en ik had maar 100 pk meerMooie auto hoor!! nice build!
17 juni 2009 om 08:57 #17373902Gisteravond nog een test run gemaakt en daar ging het niet helemaal goed. 2e stage er te vroeg erbij gedrukt.
Kleine tests uitgevoerd, vermoeden is dat er een paar zuigerveren verbrand zijn en een paar lagerschalen geplet (extreme carterdruk en kloppend geluid uit de motor).Vanavond gaat hij uit elkaar en kijken wat er allemaal werkelijk aan mankeert. Met een beetje mazzel is hij dinsdagavond weer klaar, heb alleen van het weekend geen tijd.
Zonder tegenslagen moet het lukken want woensdag moeten we opladen en donderdag naar Saarbrucken, Tuning Expo.
Mocht het niet lukken ga ik daar op die show wel verder, gereedschap mee en gaan :)17 juni 2009 om 09:53 #17373903goed zo!!.niet opgeven!
17 juni 2009 om 10:57 #17373904Komt wel goed, lagerschalen, zuigerveren en kopbouten had ik nog liggen, Koppakkig is al besteld, zaterdag binnen:)
Honen doen we met een hoonborstel om net weer de juiste oppervlakte ruwheid te krijgen en mooie kruis sporen.Als vanavond alles uit elkaar ligt kunnen we zien of de krukas het overleefd heeft
17 juni 2009 om 11:33 #17373905ben eens benieuwd straks,als hij dan eens op de bank is geweest.:wub
17 juni 2009 om 12:22 #17373906Dat zijn mindere berichten, maar we hebben allemaal wel eens een tegenslag.
Gelukkig kun je het zelf snel weer oplossen, ik hoop met je mee dat de krukas niet beschadigd is.
Toch maar een toeren beveiliging erop, zodat je niet weer deze fout kunt begaan.
17 juni 2009 om 19:05 #17373907Lachgas is altijd lastig..
Maar goed, try en error zoals vandaag al besproken haha…We kennen de slagen van de zweep.
Max weet nu waar die op moet letten, en dingen kunnen nu weer verbeterd worden..Komt zeker weer goed..
Waar blijft dat filmpje :D17 juni 2009 om 19:11 #17373908:thumbup komt wel weer goed!
hoop dit lachgas geweld binnenkort ook is in het echt te aanschouwen… dr88??
17 juni 2009 om 19:13 #17373909nee daar hoef je max niet te verwachtten,
tenminste wat ik ervan begreep zit hij vrij vol met het echte dragrace geweld :D18 juni 2009 om 07:54 #17373910Drachten gaat me helaas niet lukken dit jaar.
Help mee met een TF dragster (Lex Joon) en een Supertwin Top TF motor (Job Heezen) en zit daarom t/m half september vol met races en sleutelweekenden.Gisteren kop eraf, oliepan er onderuit en zuigers eruit gehaald.
Kop en kleppen, als nieuw.
Drijfstanglagers, als nieuw.
LET zuigers, voor de schroothoop.
Zuigerveren, alle cilinder de 1e ring op meerdere plaatsen gebroken. 2e ring op iedere zuiger muurvast.Zuigers kunnen zoals het er nu uitziet de temperatuur niet aan en aan de arbeidskant van de zuiger is het stuk materiaal tussen bodem (bovenkant) en 1e zuigerveer omhoog gegaan. 1e zuigerveren teveel speling en breken. Het omhoog gedrukte materiaal is zo hoog gekomen dat het tegen de squishkant van de kop aangekomen is.
Nu voor de tussentijd XE zuigers erin zodat er wel gereden kan worden (zonder Lachgas, of alleen stage 1 met maar 50PK) en dan op zoek naar zuigers die wel voor deze hoeveelheden lachgas geschikt zijn.
18 juni 2009 om 08:20 #17373911Zo das flink balen man!. hopelijk vind je snel de geschikte zuigers:thumbup
18 juni 2009 om 08:36 #17373912Nette duidelijke foto’s :thumbup
Jammer dat je deze foto’s moet maken, maar nu heb je wel weer wat geleerd.
Suc6 met zuigers zoeken.
Leuk dat je in de hoge klassen van het dragracen mee gaat, Lex Joon daar heb ik nog een poster met handtekening van op m’n kamer hangen :P
18 juni 2009 om 12:11 #17373913Tering dat is naar de klote, cilinderwand niet beschadigd? 50 pk shot met standaard zuigers gaat goedkomen maar dat hoef ik je niet uit te leggen. Jammer dat drachten niet doorgaat had je tijd wel willen zien.
18 juni 2009 om 13:05 #17373914Cilinderwanden kunnen ermee door, na een hoon beurtje zullen ze er weer als nieuw uit zien.
Krukas heeft niets meegekregen, en ziet er perfect uit.
Tijd tot nu toe op de 1/8e was 9.099 maar dat was de eerste en enigste run waar alles een beetje liep zoals geplanned.
Extreem snel zal hij niet worden daar hij niet op laag gewicht gebouwt is maar meer om er leuk uit te zien en af en toe lekker mee kunnen spelen :)18 juni 2009 om 15:08 #17373915Zal zo eens de garage induiken :D
Jammer hé van die nieuwe zuigers, been there done that :P19 juni 2009 om 10:15 #17373916Dat scheelt weer dat je onderblok en krukas nog goed te gebruiken zijn. Het is een mooie complete auto:thumbup carroserie oldscool en leuk blok beter kan niet.
19 juni 2009 om 16:08 #17373917dat is dik balen man. Maar waarom steek je geen echte gesmedezuigers. 92 pk lukt vlotjes bij mij. Wil ook meer proberen. Maar ga eerst dan maar eens men compressie meten. want ik heb hoge druk zuigers. Wel met een 1,7mm koppakking tussen om de compressie wat te laten zakken
greetz
20 juni 2009 om 20:38 #17373918Echt gesmeede zuigers komen er al aan.
Ben al bezig met een 2e onderblok dat dan geboort en gehoont kan worden op de 1e overmaat en daar dan de passende zuigers bij bestellen, wel weer lage compressie, 8,5:1 en dan het vermogens verlies compenseren met meer lachgas.2618 T6 high tensile forged aluminum
Designs are specifically engineered for extreme applications up to, and including, professional competition. In this environment, the higher compression ratios, highest boost or heavy nitrous usage necessitate the higher tensile strength 2618 aluminum alloy.En dan ook meteen laten coaten voor een lagere temperatuur.
Naar mijn idee zal het probleem zuiger daarmee wel voorbij zijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.