Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2008 om 19:21 #17373869
Hij is echt mega man :wors
24 oktober 2008 om 16:13 #17373870compeliment mooi gedaan.:thumbup
24 oktober 2008 om 16:59 #17373871Echt een mooie corsa die dakdrager maakt hem echt af
8 november 2008 om 01:31 #17373872Hey Max,
Waar heb je die veren besteld, via Gaz direct??? Heb je nou rondom gedaan met alleen veren of ook schokbrekers???
23 april 2009 om 08:34 #17373873Zo maar weer eens een kleine update.
TR is van zijn motor ontdaan en er komt een andere voor in de plaats. Optisch blijft hij er hetzelfde uitzien alleen zijn er technisch wat zaken veranderd.
C20XE met LET zuigers, gereviseerde kop, ARP bouten in de drijfstangen, 12.9 bouten voor de krukas lagerkappen.
Lachgas is uitgebruid met een 2e set van 100PK, direct port (dus per cilinder). Hierbij dus een 2e brandstof pomp en regelaar voor de juiste afstelling.
Onsteking word geregeld via een MSD 6AL icm MSD 8790 voor het verlaten. Daarbij een 3 step module toeren begrenzer voor de burnout en het starttoerental.
Koppeling is voorzien van een 6 puk starre plaat en de versnellingsbak heeft een ZF platensper, het mechaniek is voorzien van kogelkoppen.
Rubbers zijn allemaal volgegoten voor een zo goed als starre ophanging.Andere gordels ook reeds gemonteerd, G-Force 3 inch breed met haak sluiting. Zitten echt super.
Nu nog een paar kleine dingen binnen krijgen en dan kan hij er weer ingebouwd worden, kijken of ik alles voor Oschersleben klaar kan krijgen.
23 april 2009 om 14:30 #17373874Jij ben goed bezig, vette auto ook. Heb er nog bij staan kijken op Assen. Maar waarom LET zuigers erin? Lijkt me dat je toch flink vermogen verliest door de lagere compressie? Voor lachas hoef je de compressie toch normaal niet te verlagen?
23 april 2009 om 14:38 #17373875Gave Corsa, echt complimenten! :kewlpics:kewlpics
23 april 2009 om 15:51 #17373876heel leuk ook dat interieur met die matzwarte buitenkant
Leuke wagen! :D24 april 2009 om 06:48 #17373877Let zijn gesmeed, tevens zitten de zuigerveren lager op de zuiger waardoor ze minder snel kunnen verbranden.
Daarbij gooi ik er toch een aardige hoeveelheid lachgas bij (175 pk en naar nog verder uit te breiden) dat het wel prettig is om de compressie te verlagen wegens een zeer aannemelijke kans op detonatie. Detonatie wordt wel voorkomen door de aangepaste ontsteking maar beter voorkomen dan genezen.
Lachgas kun je zien als een turbo in een fles. Verlaag je uiteindelijk de compressie niet weet je zeker dat of je zuigers de geest gaan geven, dat je lagerschalen geplet gaan worden of je drijfstagen naar buiten komen en een gat in je blok achterlaten..24 april 2009 om 16:00 #17373878goed bezig weer max. ben benieuwd of ie voor oschersleben weer klaar is, gaat ie ook de sprintbaan op daar?
27 april 2009 om 12:14 #17373879Dat is wel de bedoeling als ik alles op tijd af heb en afgesteld krijg. Misschien dat ik hem voor de gein ook nog Show en Shine neerzet…
28 april 2009 om 15:23 #17373880zou nog best kunnen ja!
ben benieuwd wat op de baan presteert!
28 april 2009 om 17:42 #17373881Der Hamer:thumbup
wordt steeds bruter.
28 april 2009 om 17:52 #17373882gaaf max!
volgens mij is S&S tegelijk met de sprints op zaterdag. king:
origineel gepost door max
Dat is wel de bedoeling als ik alles op tijd af heb en afgesteld krijg. Misschien dat ik hem voor de gein ook nog Show en Shine neerzet…6 mei 2009 om 11:59 #17373883zo vette tr man zal wel rap zijn :wub:wub
gr ome co25 mei 2009 om 17:49 #17373884dit soort auto’s doen mijn slapende vlinders in m’n buik weer sneller kloppen!!!! echt een mooi topic om te lezen… die imperial maakt het echt af!! (ik durf het haast niet te vragen, maar waar heb je die imperial vandaan?) of weet je toevallig nog een adresje daarvoor? ben al een tijdje opzoek naar zo’n imperial voor mijn D-kadettje…. ik vind je “bak” echt superstrak!!! ga zo door man!!
26 mei 2009 om 13:27 #17373885marktplaats staan er zat op. over t algemeen zijn ze nog redelijk universeel ook. je kan ze in een bepaalde mate breder en smaller zetten.
ik heb pas een golf I dakrek gepast op mijn corsa A, geloof dat deze van een audi was.26 mei 2009 om 21:16 #17373886origineel gepost door mayhem
marktplaats staan er zat op. over t algemeen zijn ze nog redelijk universeel ook. je kan ze in een bepaalde mate breder en smaller zetten.
ik heb pas een golf I dakrek gepast op mijn corsa A, geloof dat deze van een audi was.ehhhhmmmm heb je toevallig een term voor mij waar je onder moet zoeken of een link naar een imperial :D…. ik ben al een tijdje op zoek maar ik kan echt niks vinden…. me zoek skills zijn ook niet alles dus uhhhhhh tjah :angel
27 mei 2009 om 09:18 #17373887Als j ein MP zoekt op imperial of imperiaal krijg je genoeg opties.
Ik heb er zelf ook nog 1 liggen die op mijn d kadett moet komen. Ondertussen wordt ie regelmatig gebruikt op mijn corsa A voor vervoer :)
27 mei 2009 om 13:45 #17373888Heb de mijne met wat mazzel van een paar vrienden gekregen. Ze hebben ooit eens een oude voorraad bij een automaterialenzaak opgehaald voor weinig (man was blij dat ie er vanaf was).
Voor de grap hebben ze deze van een Audi A100/A200 gepast, dat bleek dus beter te passen dan gedacht en toen mochten ze hem van mij er niet meer af halen.
Ook bij 200+ blijft hij er prima op zitten, doordat hij redelijk laag op het dak zit fluit hij ook niet erg boven de 100….Rommelmarkten en grofvuil zijn ook vaak prima plekken zulke dingen te vinden. Bij grofvuil is mijn koffer gevonden.
27 mei 2009 om 17:09 #17373889Ook bij 200+ blijft hij er prima op zitten.:thumbup:thumbup
mooi man:P
29 mei 2009 om 08:04 #17373890Zo weer een kleine update, volgende week hoop ik om deze tijd in Oschersleben te staan :-w
Motor zit er weer in, op enkele slangen en kabels na is alles aangesloten.
Bedrading van het lachgas is bijna volledig gelegd, alleen de start toerenbegrenzer moet nog van een koppelingsschakelaar worden voorzien net als het gaspedaal van de WOT schakelaar.
Radiator-fan moet ook nog een schakelaar krijgen voor het wachten in de line-up.
Benzine tank is er vanavond als eerste aan. Dan ook meteen de 2e brandstofpomp erin en de bedrading en leidingen ervoor leggen dan kan ik van achter naar voor werken.
Bakolie en motorolie staan klaar om erin te gaan.
Remmen voor nog vervangen door kleine vanwege de slicks.Paar plaatjes hoe het er nu bij staat.
29 mei 2009 om 20:04 #17373891zondag maar ff kijken daar. Komt goed.
9 juni 2009 om 13:49 #17373892O’leben was goed en niet goed gegaan.
Racen ging niet helemaal zoals geplanned moest helaas voortijdig stoppen door een olie lekkage en een protesterende onsteking.
Onsteking kunnen fixen maar hij bleef wat olie druppen dus de baan niet meer op.
Toen maar even wat aan het spelen geweest met een maatje van me nadat we inkopen gedaan hadden.
Dit is met beide stages lachgas vanaf de 2e versnelling tot deels in de 4e. Beeld qualiteit is wat minder, binnenkort maar eens kijken voor een betere camera, dit was met de mobiel.http://www.youtube.com/watch?v=GZMOgXizLQE
Zaterdag nog wel S&S gedaan maar toen begon het helaas te regenen.
9 juni 2009 om 16:10 #17373893je hoort echt dat die motor het lekker vind :)
:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.