Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2008 om 10:27 #17373744
strak bezig daaro Max:thumbup
11 januari 2008 om 11:45 #17373745Eindelijks.
zou tijd worden daar in de mof :D:D:DDenk dat wel volgend weekend komen kijken max :P
11 januari 2008 om 12:12 #17373746Helaas dan ben ik er niet….
11 januari 2008 om 16:11 #17373747origineel gepost door max
Helaas dan ben ik er niet….we bellen wel even, en dan de agenda’s naast elkaar.
Anders wordt het weer zo’n drama haha..11 januari 2008 om 19:29 #17373748origineel gepost door corsaboy
origineel gepost door max
Helaas dan ben ik er niet….we bellen wel even, en dan de agenda’s naast elkaar.
Anders wordt het weer zo’n drama haha..doe mij straks ff je adres enzo per u2u …..heb iets voor je king:
21 januari 2008 om 12:43 #17373749Vorige week even kwaad gemaakt, alles ligt nu uit elkaar.
Blok ziet er netjes uit, geen stootrand.
Oorzaak van de olielekkage is in ieder geval gevonden.
Keering van de oliepomp lag er uit en daar gooide hij dus alle olie langs.
Ook was de krukas keering niet dicht meer dus die wordt ook nieuw.
Nu alles schoonmaken, opnieuw afdichten, spuiten en opbouwen.
21 januari 2008 om 13:42 #17373750Looks good
:afro
21 januari 2008 om 16:57 #17373751lekker bezig daar in DE
21 januari 2008 om 16:59 #17373752dat gaat wel wat worden die TR:wors
veel succes verders.
groeten nick
21 januari 2008 om 17:17 #17373753origineel gepost door max
Bekende handschoentjes :jerry:jerry
maar goed bezig, leuk project :wors
21 januari 2008 om 19:49 #17373754Niet te geloven dat Max in het begin nog kwam vragen hoe ik dat had gedaan met mijn Corsa 2.0 16v. ;)
En kijk hem nu eens :thumbupWederom een mooie wagen :thumbup
24 januari 2008 om 15:06 #17373755@ Jerk, Jep dat was een lang lange tijd terug op Bodegraven :P
Later bij die van jou de bedrading nog gedaan :thumbupUpdate van de TR:
Alle vettigheid en roest is er nu wel af. roterende staalborstel in de haakse slijper, motor daarna compleet reinigen en als laatste 2 lagen Hammerite. Zo kan het weer een tijdje mee.Zonder motor staat ie best wel hoog :(
Motor na dik uurtje met de staalborstel behandelt te zijn.
1e lak laag
24 januari 2008 om 15:14 #17373756origineel gepost door max
@ Jerk, Jep dat was een lang lange tijd terug op Bodegraven :P
Later bij die van jou de bedrading nog gedaan :thumbupUpdate van de TR:
Alle vettigheid en roest is er nu wel af. roterende staalborstel in de haakse slijper, motor daarna compleet reinigen en als laatste 2 lagen Hammerite. Zo kan het weer een tijdje mee.haha juistem, roterende staalborstel heb ik ook gebruikt in de haakse slijper:
Mooi karretje !! Succes met je motorruimte+blok
24 januari 2008 om 15:36 #17373757die achterkant mag ook nog wel iets zakken max..
Verder net werk. :agent24 januari 2008 om 18:24 #17373758Een TR blijft moeilijk te verlagen, ik vraag me af wat eronder die cleaned TR van die belg zit…:hmmz
24 januari 2008 om 18:34 #17373759bijna geen vering.
een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk
24 januari 2008 om 20:32 #17373760blijft altijd een probleem met die ronde wielkastjes he, heb dat ook met me 5deurs haha, je ligt wel laag maar lijkt niet laag…
maar lekker bezig max!:thumbup
24 januari 2008 om 20:37 #17373761origineel gepost door Tyrese
bijna geen vering.een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk
vmaxx set ryd ie mee, en 13 inch.
maar een schroefset corsa A is klote aan de achterkant, ik lig lager met 60-60 aan de achterkant dan youri met schroefset rondom (beide vmaxx).
veren napersen zal t worden denk ik.
25 januari 2008 om 22:06 #17373762Goed bezig Max. Een hele verbetering. Zie hem nog zo staan voor de dam hiero, wat een gatenkaas. Super bakkie geworden!
origineel gepost door mayhem
origineel gepost door Tyrese
bijna geen vering.een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk
vmaxx set ryd ie mee, en 13 inch.
maar een schroefset corsa A is klote aan de achterkant, ik lig lager met 60-60 aan de achterkant dan youri met schroefset rondom (beide vmaxx).
veren napersen zal t worden denk ik.
Ben ook nog op zoek naar een oplossing. Zit nu 60-60 onder bij mij maar achter is dat niet echt te zien. Is wel een Cupline setje (zou ook niet mijn keuze zijn geweest)!
27 februari 2008 om 12:32 #17373763Heey max heb je nog update’s ?
27 februari 2008 om 19:11 #17373764origineel gepost door NovaTR
Goed bezig Max. Een hele verbetering. Zie hem nog zo staan voor de dam hiero, wat een gatenkaas. Super bakkie geworden!origineel gepost door mayhem
origineel gepost door Tyrese
bijna geen vering.een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk
vmaxx set ryd ie mee, en 13 inch.
maar een schroefset corsa A is klote aan de achterkant, ik lig lager met 60-60 aan de achterkant dan youri met schroefset rondom (beide vmaxx).
veren napersen zal t worden denk ik.
Ben ook nog op zoek naar een oplossing. Zit nu 60-60 onder bij mij maar achter is dat niet echt te zien. Is wel een Cupline setje (zou ook niet mijn keuze zijn geweest)!
er zijn wat opties:
speciale schroefset (Duur, maar machtig spul gewoon)
tigra schroefset achterveren (tieg is hoger, dus zou meer zakken op een A zeggen ze, maar gewicht lijkt me ook mee te spelen)
of na geperste veren, waar ik voor ga, ik laat een set naar -80 napersen voor de achterkant, ik heb een hb dan, maar ik wil gewoon plat op z’n bek rondom, en niet nose down.
3 maart 2008 om 16:36 #17373765origineel gepost door mayhem
origineel gepost door NovaTR
Goed bezig Max. Een hele verbetering. Zie hem nog zo staan voor de dam hiero, wat een gatenkaas. Super bakkie geworden!origineel gepost door mayhem
origineel gepost door Tyrese
bijna geen vering.een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk
vmaxx set ryd ie mee, en 13 inch.
maar een schroefset corsa A is klote aan de achterkant, ik lig lager met 60-60 aan de achterkant dan youri met schroefset rondom (beide vmaxx).
veren napersen zal t worden denk ik.
Ben ook nog op zoek naar een oplossing. Zit nu 60-60 onder bij mij maar achter is dat niet echt te zien. Is wel een Cupline setje (zou ook niet mijn keuze zijn geweest)!
er zijn wat opties:
speciale schroefset (Duur, maar machtig spul gewoon)
tigra schroefset achterveren (tieg is hoger, dus zou meer zakken op een A zeggen ze, maar gewicht lijkt me ook mee te spelen)
of na geperste veren, waar ik voor ga, ik laat een set naar -80 napersen voor de achterkant, ik heb een hb dan, maar ik wil gewoon plat op z’n bek rondom, en niet nose down.
Ja dat laatste hebben ze me ook al meer verteld ja. Denk dat dat hem toch moet worden. Is ook de goedkoopste optie lijkt me :D:D:D:D
Wil hem gewoon recht hebben staan. Voor staat ie netjes naar mijn zin, maar achter gewoon veel te hoog!
6 maart 2008 om 10:29 #17373766Originally posted by freek corsa
Heey max heb je nog update’s ?Beetje rustig geweest hier qua updates de laatste tijd, maar er is intussen het nodige gedaan.
Kop laten vlakken 0,3 mm. Kop voorgemonteerd met klei op de zuigers om te kijken of de kleppen niet tegen de zuigers komen. Na deze check alles weer uit elkaar, zag er goed uit.
Koppakking van een Z20LET gemonteerd (bestaat uit 4 lagen staal).
Alle stoters schoongemaakt en van nieuwe olie voorzien.
Motor verder opgebouwd, nokkenassen, oliepomp, distriebutie, carterpan etc….
Gepoedercoat zwart inlaatspruitstuk van een maat van me gehad en gemonteerd.
Dynamo is uit elkaar gehaald helemaal gereinigd, gespoten en voorzien van nieuwe lagers.
Startmotor is gespoten maar moet nog een keer, was te koud en de verf is mat uitgeslagen.
Versnellingsbak is ook gereinigd, gespoten en van nieuwe keeringen en pakkingen voorzien.
Kleppendeksel word op dit moment gespoten (wit), distributie kap is al gedaan (ook wit), ziet er lekker fris uit.Nu nog alle kleine dingetjes en dan zit de motor weer in elkaar.
Rottigste klusje word het monteren van ee helicoil in de kop voor de distributiekap steun. Die tussen de 2 nokkenastandwielen. Was destijds afgebroken, daarna uitgeboord, scheef helaas en voorzien van schroefdraad wat nu ook alweer uitgelubbert is….. Maar eens zien of ik hier op een of ander manier een draadbus recht in kan krijgen.Moet ook nog een andere SFI vervanger bouwen want ik wil de inlaat de andere kant op.
Daarna is de motorruimte aan de beurt. Wordt komleet in de steenslag gezet.
De velgen moeten ook nog ontroest en gespoten worden, verbreed zijn ze al. Heb alleen de wieldopjes nog niet kunnen halen op de sloop.
Zal binnenkort eens foto’s maken..
6 maart 2008 om 11:14 #17373767die inlaat is echt nice, en de rest van de motor zag er ook super uit max..
Binnenkort maar weer eens een bakkie komen doen daar..6 maart 2008 om 22:30 #17373768Zou je de SFI vervanger die je zelf gaat maken willen fotograveren ?
Ik ben ook al een tijdje zoiets van plan :P ik kan beter goed jatten dan slecht bedenken :P
Ik verlang nu al naar de :kewlpics van je vorderingen :D :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.