Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › tr verlaagd , nu achter nog ietsje verder zakken …….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2010 om 23:29 #17229285
ben dus net thuis van de essen motorshow en zag in de tuv keurings papieren dat de set die ik gekocht heb voor een corsa c is ipv een corsa a wat op de doos stond.
weet iemand of dit past ofdat ik dan van alles moet gaan aanpassen???
komt bij hottuning vandaan dus lijkt me dat ik het eventueel wel kan ruilen.
wie o wie kan me helpen???
4 december 2010 om 23:30 #17769784de set is voor -20 tot -100 en achter -20 tot -80
5 december 2010 om 04:18 #17769785Ik denk dat je pech hebt…
De A & B kunnen wel met elkaar uitgewisseld worden.
Maar ik denk dat de C een te sterk afwijkende geometrie heeft.
En volgens mij zijn de bevestigingspunten ook totaal anders.5 december 2010 om 09:06 #17769786Ik zou gewoon ruilen , spaart je wat werk en je weet dat het er dan goed op zit.
Je hebt een extra stabilisator stang op de C poot . en de remleiding loopt ook anders. of ze boven in de schotel het zelfde zijn weet ik niet .
5 december 2010 om 09:14 #17769787Zal zo maar eens een mail sturen naar hottuning.
Zal wel weer het nodige gezeik opleveren maar zie t wel.5 december 2010 om 09:14 #17769788Zal zo maar eens een mail sturen naar hottuning.
Zal wel weer het nodige gezeik opleveren maar zie t wel.5 december 2010 om 13:28 #17769789succes!
anders verkopen en een corsa a setje kopen.
deze kan je hebben voor 175e
6 december 2010 om 19:21 #17769790contact gehad met hottuning vandaag ze komen het ophalen en sturen de goede op.
lijkt nu opzich goed opgelost.
nu even afwachten of alles zo soepel verloopt als het lijkt te gaan…..6 december 2010 om 21:22 #17769791stond ook niet op de doos dan?…
6 december 2010 om 21:23 #17769792nee staat een soort van codetaal op met stift geschreven.
6 december 2010 om 22:52 #17769793achterzijde is identhiek alleen kan het zijn dat je een andere achterdemper hebt een type heeft dezelfe en de andere heeft een grotere bout onder
voorzijde is iig anders alleen de veren zijn al anders
corsa c set zal denk ik een 75 tot 100 euro duurder zijn dan een a of b set
die van v-maxx van een a of b kosten iig 260 euro gemiddelt7 december 2010 om 18:21 #17769794k heb daar ook mn schroefset gekocht alleen dan wel de goede ben er tot nu toe wel over tespreken meteen even uitgelijnd auto rijd er prima mee k hoop dat je straks de goede hebt succes
12 december 2010 om 20:24 #17769795nou de verkeerde is inmiddels opgehaald en heb ook meteen nog een bi xenon setje besteld voor de beurs prijs. opzich wel netjes zit nu alleen nog steeds te wachten op me corsa a schroefset……
kwam door het slechte weer dus ik hoop dat het van de week binnenkomt….
vandaag ook me velgen geschuurd voor de corsa die er meteen onder gaan dan voor 7jx14 met 155/55r14
en achteraan 8×14 met 175/50r14. kan die in elk geval lekker laaaaag.13 december 2010 om 20:16 #17769796nou heb me set binnen , is alleen de versie met blauwe veren…..
staat in de tuv papieren dat deze set voor 30 tot 70 verlaagt en achter 30 tot 60…….
staat op de site dat het 20 tot 120 is voor voor en achter 20 tot 85…..
op de doos staat ta techniks en op de dempers staat “tuning art”ik volg het allemaal ff niet meer.
meteen weer terug sturen of gewoon proberen om te kijken of hij ver genoeg zakt????
13 december 2010 om 20:19 #17769797is een fout volgens mij
13 december 2010 om 20:47 #17769798origineel gepost door jermir
nou heb me set binnen , is alleen de versie met blauwe veren…..
staat in de tuv papieren dat deze set voor 30 tot 70 verlaagt en achter 30 tot 60…….
staat op de site dat het 20 tot 120 is voor voor en achter 20 tot 85…..
op de doos staat ta techniks en op de dempers staat “tuning art”ik volg het allemaal ff niet meer.
meteen weer terug sturen of gewoon proberen om te kijken of hij ver genoeg zakt????
kan zijn dat hij dezelfde set levert onder een andere naam.en andere kleur
das bij v-maxx ook
v-maxx is grijs met gele dempers en rode veren.
maar daarintegen levert v-maxx aan h&r dezelfde set maar dan met grijze dempers.en de verlaging is wat de tuv opgeeft maar de meeste kunnen lager.alleen mocht er dan een defect aan de demper zijn vervalt de garantie bij te laag rijden:vertag
13 december 2010 om 23:44 #17769799net even op h-base de maten opgezocht van standaard veren………
de corsa a gsi veren zijn net zo hoog als de veren die hierbij zitten :hmmzbedoel, neem aan dat deze veren stugger zijn en dus minder ver inveren…….
ik kom dan tot de conclusie dat t niet echt veel gaat zakken of zijn de veren slapper dan origineel en alleen de dempers stugger??
bel morgen op me werk wel weeeer ff naar hottuning en wie weet pas ik die veren achter wel gewoon ff.
zal er wel een foto van posten als ik ze eronder heb zitten….13 december 2010 om 23:46 #17769800en op de tuv papieren van de corsa c stond wel gewoon dat ie kon zakken tot -120mm
vraag me daarom dus af of dit setje dat wel kan…..16 december 2010 om 00:06 #17769801heb de set gewoon gemonteerd en moet zeggen voor is hij lekker laag maar achter mag die nog wel wat zakken.
net even pipo een u2u gestuurd om ze te laten napersen.voor staat ie max naar beneden en achter toren hoog omdat ik daar de originele veren onder heb gelaten ivm het napersen van de nieuwe.
is best nog comfortabel moet ik zeggen.
velgen staan ook al in de EP , morgen ff schuren en naad afkitten om roest te vorkomen.
en vervolgens alles in kleur spuiten. incl naafkapjes van opel corsa 1.2 velgen.
die passen er mooi op en die rotbouten zijn uit het zicht.foto`s koen morgen ik ga nu naar bed.
16 december 2010 om 00:19 #17769802hoi nou napersen kan ik alleen laten doen af fabriek dus ze gaan rechtstreeks van de ene naar de andere fabriek.dus helaas kan ik je daar niet bij helpen.
als je nu een set van een tigra had die zakken af fabriek nog net 1,5 a 2 cm meer.
maar ik heb in het corsa gedeelte wel iets gelezen over iemand die zel wel naderhandnog ergens heeft na laten drukken.misshien heb je daar meer suc616 december 2010 om 00:22 #17769803zou de veer indrukken en dan warmstoken ook helpen? niet roodgloeiend maar gewoon iets verwarmen…..
18 december 2010 om 02:57 #17769804origineel gepost door jermir
zou de veer indrukken en dan warmstoken ook helpen? niet roodgloeiend maar gewoon iets verwarmen…..Dat zal ik niet doen.. Heb ik toen ook over na zitten denken maar is me afgeraden..
Nu heb ik er achter rubberblokken onder gepropt.. Veert wel niet meer maar wel lekker laag…
5 januari 2011 om 22:55 #17769805nou heb email terug gehad van gazz uk en de veren kosten 26 pond per stuk en dan komt er nog belasting op en 20 pond verzendkosten , oftewel nog steeds ruim 100 euro gok ik zo…..
had ook nog gemaild met dl customs en die deden het niet meer maar zei wel dat ik het zelf kon proberen met warm stoken en onder de pers…..
neem dus aan dat ze dat dus zo doen…..zou t dan toch mogelijk zijn???
5 januari 2011 om 23:31 #17769806gewoon die gazz veren bestellen ik heb ze ook gebruikt op de tr geloof me gaat niks lager dan dat veren zijn net zo hoog als een nokia 6300
6 januari 2011 om 00:07 #17769807veren van een fk schroefsetje is wat ik zelf onder m,n tr heb,
in geveerd zijn dat ook niet de grootste,
en ik vermoed dat geert 666 nog een setje van deze heeft liggen (weet het niet zeker)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.