Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › TR met 300+ pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2010 om 22:10 #17715952
origineel gepost door brieken
origineel gepost door McKaamos
Whoa! 300+ PK’s uit een 2.0i 8valve? Vertel eens wat over de setup?
Wat voor turbo hangt er aan? Wat heb je in het binnenwerk veranderd?Vet project hoor :) Misschien een idee om achterwiel aandrijving te doen? :P
Er was op dit forum een topic over mijn Corsa B en C20NE motor. Maar helaas is dit topic opeens verdwenen. Ik heb nog gevraagd of er een backup terug gelezen kon worden. Maar daar krijg ik helaas geen reactie op.
Maar het is een C20NE motor met C20XE drijfstangen incl ARP bouten. Gesmede IASA zuigers. Turbo, wastegate, dump-valve en uitlaatspruitstuk komen van MVaux (bestaat niet meer). Master Power turbo. 730cc injectoren (E85). VEMS ecu. enz.
Op de site van DP-Engineering staat een vermogensdiagram (Dit is het vermogen aan de wielen. Komt neer op 315pk aan de krukas). http://dp-engineering.nl/static/img/media/dyno_photos/corsa_dyno_3.jpg
Dat valt me nog hard mee, hoeveel er aan vervangen is. Wat zal het zijn, een keertje 1000 euro aan motor onderdelen?
De turbo en aanbouwspullen daar voor zullen wel het duurste geintje zijn (2500 euro oid?)25 augustus 2010 om 06:20 #17715953origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door brieken
origineel gepost door McKaamos
Whoa! 300+ PK’s uit een 2.0i 8valve? Vertel eens wat over de setup?
Wat voor turbo hangt er aan? Wat heb je in het binnenwerk veranderd?Vet project hoor :) Misschien een idee om achterwiel aandrijving te doen? :P
Er was op dit forum een topic over mijn Corsa B en C20NE motor. Maar helaas is dit topic opeens verdwenen. Ik heb nog gevraagd of er een backup terug gelezen kon worden. Maar daar krijg ik helaas geen reactie op.
Maar het is een C20NE motor met C20XE drijfstangen incl ARP bouten. Gesmede IASA zuigers. Turbo, wastegate, dump-valve en uitlaatspruitstuk komen van MVaux (bestaat niet meer). Master Power turbo. 730cc injectoren (E85). VEMS ecu. enz.
Op de site van DP-Engineering staat een vermogensdiagram (Dit is het vermogen aan de wielen. Komt neer op 315pk aan de krukas). http://dp-engineering.nl/static/img/media/dyno_photos/corsa_dyno_3.jpg
Dat valt me nog hard mee, hoeveel er aan vervangen is. Wat zal het zijn, een keertje 1000 euro aan motor onderdelen?
De turbo en aanbouwspullen daar voor zullen wel het duurste geintje zijn (2500 euro oid?)Ja dan heb je een klein deel van de kosten. Dan de kosten van verschillende bewerkingen aan onderdelen. Kosten motormanagement. Afstellen op de bank. Kosten custom intercooler met charge pipes. En nog wel wat dingen. En dan heb je het alleen over het blok. Dan rijd je nog geen 11 seconden natuurlijk. :)
Al met al kost het veel geld en ook tijd om zo’n auto te bouwen. Ik heb heel 2009 in drachten en bitburg (behalve de eerste race van het jaar) 11.8 of 11.9 gereden. Denk niet dat er veel mensen met Opels zijn die kunnen zeggen dat ze zo’n constante 11 seconden auto hebben die in een seizoen nooit stuk is gegaan. En daarbij. De auto heeft nooit op een trailer gestaan. Ben altijd overal heen gereden met een paar jerrycans e85 achterin. :)
Wat ik er mee wil zeggen is. Denk niet te simpel over het bouwen van een turbo auto. Die ook echt goed rijd. Dat kost je gewoon veel geld. Met een investering van 3500 euro ben je er nog laaaaang niet.
25 augustus 2010 om 12:52 #17715954hehe ik weet wel zeker dat je er met 3500 niet bent!
Ik heb afgelopen jaar zelf een vems aangeschaft, inclusief een aantal opties, en dan loopt het al snel erg hard in de papieren! Dan is de helft van je budget al op, en is er nog niets afgesteld!!
En eigenlijk is een vrij programmeerbaar systeem onmisbaar als je serieus met je motor aan de slag wil!
En inderdaad wat je zegt Boris, probeer het dan ook nog eens heel te houden, en te blijven rijden.
Bij mijn auto is mijn diff afgelopen keer op drachten geklapt,
waarschijnlijk gewoon te zwak. (was origineel opel diff).
Remedie : sper differentieel steken wat sterker is.
Tel er maar weer bij op!!en zo kom je (meer dan) genoeg tegen bij het bouwen van iets goeds/stabiels!
Respect voor de 11’s :wors:wors
Ik hoop er dit seizoen ook te geraken :D28 augustus 2010 om 11:17 #17715955Ben benieuwd hoe dit verder gaat, de B was top :thumbup
EN Neetmans, die 11 zat er al bijna in met mijn 12,09 in jouw auto :P
9 september 2010 om 13:09 #17715956de turbo komt van mvaux, maar als ik vragen mag welk merk turbo is het precies?
het is een imitatie t3 turbo, maar welke imitatie?
Groeten sebas
9 september 2010 om 15:26 #17715957Turbo is van Master Power. typenummer weet ik zo niet uit mijn hoofd. Als ik thuis ben zal ik eens op het type plaatje kijken.
21 november 2010 om 17:28 #17715958Hoi Boris,
Hoe gaat het met je huis ?
Heb je nog tijd gehad om iets aan de auto te doen ?
Groeten Freek.
21 november 2010 om 18:39 #17715959ziet er erg strak uit zeg.
erg leuk een 8v blok. haha, rijd zelf ook 8v:P
zal mijn maatje hier eens laten kijken, kan hij zien wat er mogelijk is.
21 november 2010 om 18:57 #17715960origineel gepost door freek corsa
Hoi Boris,Hoe gaat het met je huis ?
Heb je nog tijd gehad om iets aan de auto te doen ?
Groeten Freek.
Met het nieuwe huis alles goed. Bouw gaat lekker door.
Heb nu een week vakantie. En die is bedoelt om de B helemaal uit elkaar te halen. Dan ga ik eens goed kijken wat gebruikt gaat worden voor de TR. De rest gaat de verkoop in. De carrosserie zal door een oud-ijzer boer opgehaald worden.
Zal nog lang duren voordat de turbo in de TR gaat. Wil eerst verhuisd zijn. Anders zit ik hier straks met een half project in de garage. Dus TR komt denk ik wat blok betreft over een jaar aan de beurt. (winter 2011 – 2012). In de tussen tijd oude spullen verkopen. En spullen regelen die ik nodig heb voor de turbo ombouw in de TR. (Wil ook wat dingen verbeteren aan de setup)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.