Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2012 om 14:58 #17375243
Ik heb bij me corsa waar mee ik op het circuit rij ook de achteras dicht gelast maar bij mij is het alleen maar beter geworden.
Is de tr wel stug genoeg zodat die met 4 wielen op de grond blijft in de bochten anders zit daar je probleem.
6 september 2012 om 16:00 #17375244He jongens,
De kont van de auto kwam me steeds voorbij, met lagere bandenspanning was het al beter.
Omdat ik achter geen camber had, raakte de band aan de binnenkant 5cm niet.
De banden werden ook niet warm genoeg, elke bocht kwam een achterwiel los.
De stijfheid van de auto ligt het niet aan, misschien is de kont wel te ligt!Voor ging goed, alleen bij langer rijden begonnen de banden te gleiden, waarschijnlijk te oud.
Banden liggen ook al een tijdje in de schuur.6 september 2012 om 19:18 #17375245wat voor banden heb je nu?
7 september 2012 om 12:44 #17375246He jongen,
Ik heb nu gereden op michelin s9b slicks.
Had ook nog een setje yokohama semi slicks mee, maar niet geprobeerd.Nog mensen met andere iedeen!
7 september 2012 om 15:25 #17375247harder rijden om meer temperatuur erin te krijgen misschien??, mijn kadett was toen der tijd helemaal leeg en me as niet dichtgelast en had weinig problemen, nu is me as wel dichtgelast en alles aangepast,dus ben benieuwd hoe die het nu gaat doen.
ik rij met dunlop slicks
Groeten
7 september 2012 om 19:15 #17375248oehhh die sb9’s zijn volle slicks king: Die moeten wel goed warm zijn idd.
En de bandenspanning niet te hoog houden, dat gaat vanzelf wel met een beetje racen :D Ik begon met 1.5 bar volgens mij. (eerste keer gewoon op 2.5, straatbanden..gliiiijjjjjj)Denk ook niet dat het aan je as ligt. Zo rijden er meerdere rond, en als je kijkt naar al die mooie bergrenners dan hebben ze nog wel wat meer aanpassingen aan de as dan alleen een plaat om ‘m te boxen.
En die tillen zo nu en dan alleen maar een wieltje op in de bocht.Zoals deze as:
http://i647.photobucket.com/albums/uu194/hurst1401/Mark%201%20Berg%20Cup%20Project/IMAG0151.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
En dan doen ze er vaak ook nog over de volle lengte een dikke staaf overheen.
Daar zit geen flexibiliteit meer in.ben benieuwd naar de volgende update
7 september 2012 om 19:39 #17375249het is niet zo ingewikkeld
ga met dezelfde set up met een org as rijden en je merkt het verschil direct
dit is ons door meerdere rijders en bouwers van auto’s uitgelegt
(dit waren oa mensen die op dtcc niveau werken)
er moet nu eenmaal wat flex in zitten
ieder zijn eigen maar wij doen het nooit om bovenstaande reden
het probleem wat zich de eerste keer voor deed bij sylvester ligt hem aan de coilovers achter
daar is deze as zonder aanpassing niet geschikt voor.just my 2 cents ;) grtz
8 september 2012 om 08:18 #17375250Wat zou je dan aanpassen, want de as is nu star.
Zou nu niet weten wat ik aan mijn as moet veranderen om wel met de coilovers te rijden.
Heb zelf het idee dat als ik met meer camber achter ga rijden en voor de sporing beter is en dan een lager bandenspanning dat ik al een hoop kwijt ben.
Moest ook nog erg aan mijn remmen wennen, deze zijn nieuw en wist niet of het goed deden. Weet nu wel dat ik veel later kan gaan remmen omdat de remmen gewoon goed zijn.Mochten jullie nog wat praktische dingen weten, dan is alles welkom.
Zijn er hier ook mensen die met het caster voor bezig zijn geweest en dan natuurlijk camber sporing.
GRt
8 september 2012 om 18:59 #17375251wanneer heb je dat glijden.
voor de bocht der in of bij het uitkomen.
halverwege de bocht en gas los succes op drift verzekerd.
theun
9 september 2012 om 08:20 #17375253Ja ik heb aangepast caster op mijn corsa A.
9 september 2012 om 08:59 #17375254Hij begint al uit te breken als je de bocht in gaat, maar bij de laatste sessie was het al een stuk beter door de lagere bandenspanning.
Freek: hoe heb jij achter je camber veranderd, uitgesjimt of ??
Heeft iemand ook nog een goed adres voor een vervangend kort stuurhuis?
GRT sylvester
9 september 2012 om 13:13 #17375252Quiffe short rack met een corsa b elecktrische stuurgedeelte zie je veel.
Maakt hem lekker kort en je hebt stuurbekrachtiging zonder pomp.
Werkt gewoon op de stroom van je dynamo.Ik ga het tegen die tijd ook op de golf maken. heb er op het werk nog 1 liggen namelijk :D
9 oktober 2012 om 15:15 #17375201@sylvester1 wrote:
He mensen,
Weer wat dingen gedaan, omdat we de carroserie hebben doorgelast is daaronder door de warmte de oude tectiel losgelaten.
Dus netjes kaal gemaakt en netjes in de ijzermenie gezet. Morgen netjes in de tectiel en dan is alles klaar en kan de rest afgebouwd worden:) Eindelijk eind in zicht :thumbup
Ook eindelijk de spoiler binnen :D
Welke ijzermenie heb je gebruikt? Wil dit bij mij Corsa uit voorzorg ook even doen, met uiteraard daarna een tectyl laagje erover heen.
9 oktober 2012 om 19:20 #17375199Hoi harjan,
Ik heb de ijzermenie van de gamma gepakt, deze werkt goed en is lekker dun.
Wel is het verstandig om 2 a 3 lager aan te brengen.9 oktober 2012 om 20:40 #17375198@sylvester1 wrote:
Hoi harjan,
Ik heb de ijzermenie van de gamma gepakt, deze werkt goed en is lekker dun.
Wel is het verstandig om 2 a 3 lager aan te brengen.Prima ga ik die ook halen! Je kunt er daarna gewoon tectyl over spuiten?
Bedankt voor je snelle reactie.
10 oktober 2012 om 17:46 #17375196He harjan,
Je kunt daarna er gewoon tectiel op spuiten, zelf gebruik ik tectiel om te kwasten.
Eerst warm maken en dan lekker smeren, maar alles moet wel goed schoon en kaal zijn.10 oktober 2012 om 17:58 #17375195@sylvester1 wrote:
He harjan,
Je kunt daarna er gewoon tectiel op spuiten, zelf gebruik ik tectiel om te kwasten.
Eerst warm maken en dan lekker smeren, maar alles moet wel goed schoon en kaal zijn.Hoe heb jij het kaal gemaakt? Wil het namelijk meteen goed aanpakken.
11 oktober 2012 om 17:00 #17375189He harjan,
Ik heb alles helemaal tot het staal toe kaal gemaakt.
Zo kun je goed zien of er nog slechte punten onder zitten.
Je kunt beter een te groot stuk kaal maken, zodat je alles ruim kan schoon maken en tectieleren.GRt sylvester
12 oktober 2012 om 10:11 #17375200even een staalborstel voor op de slijptol halen, daarmee kun je het goed kaal krijgen.
hier kun je ze krijgen voor weinig, goede kwaliteit:
http://soer.nl/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 oktober 2012 om 21:35 #17375167Weer een paar leuke dingen gekocht:)
-Gaz shocks coil overs voorzijde
-Camberplates al pas klaar
-Oliecatchtank
-sjim-ringen achteras
-nieuwe draagarmen en verstevigingsplatenEr moeten wel een aantal dingen gedaan worden:
Betere oliepomp plaatsen en ga ook alle lagers nakijken.
De motor loopt prima alleen de pomp niet, dus wil alles goed controleren.
Misschien dat er ook nog een sperdiff komt voor het nieuwe seizoen:)Maar de kleine komt ook in november :D :D
24 november 2012 om 13:53 #17375255Na wat korte nachten en lange dagen niet slapen, ben ik 22-11-12 papa geworden van LUUK:)
Kunnen we straks lekker sleutelen en rijden :thumbupVoorlopig zou er even niks gedaan worden aan de corsa, maar ik heb wel zo goed als alle dingen klaar liggen.
Achter nu aan het uitzoeken wat voor een veren ik ga plaatsen, maar komt goed.Zijn er nog mensen die bekent zijn met bodemplaten/diffusers(aerodynamica) etc
GRt
24 november 2012 om 14:19 #17375256Gefeliciteerd! :thumb Dat is wel een geldige reden om de Corsa even geen aandacht te geven :P
24 november 2012 om 15:05 #17375257Gefeliciteerd, maar dat wordt nog even voordat ie mee mag helpen :D
24 november 2012 om 16:19 #17375258Gefeliciteerd kerel, met je zoon, geniet er van!
24 november 2012 om 20:19 #17375259Gefelicitaart king: dat de corsa nu effe op de 2e plaats komt vind ie vast niet erg… De kleine spruit gaat voor ;) :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.