Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2010 om 22:26 #17375136
Pastry: eindelijk tijd voor andere dingen, pakketje is onderweg als het goed is.
laat het maar even weten als hij binnen is:)
nu even een aantal weken in het hotel vanwege mijn werk, dus kan door de weeks niks doen aan de auto.
Fearless: uiteraard ben ik te vinden op assen/zandvoort en waarschijnlijk zolder.
heb nu eindelijk de mogelijkheid om te gaan rijden, want testbank was echt een van de laatste dingen:)7 december 2010 om 19:57 #17375137maar de 152,3 Pk is aan de wielen? Toen mijn vorige corsa op dezelfde bank ging waren de gegevens iig aan de wielen.
Toen had ik 155,6 pk wat neer kwam op zon 180 PK aan de krukas. dus zou betekenen dat jij 175Pk uit aan de krukas hebt uit een 8V:o
Erg lekker hoor!!!7 december 2010 om 20:49 #17375138Het is aan de krukas! Niet aan de wielen.
Dat zou wel heel mooi zijn :vertag
Uit de kop is zeker nog wel wat te halen en ook de gasklep en de inlaat kan nog worden aangepast.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Maar voorlopig eerst maar eens gaan rijden.7 december 2010 om 22:07 #17375139Dit is aan de krukas ja, maar we gaan nog wat dingen bij een nieuwe kop veranderen en gasklephuis aanpassen en dan nog de seh zuigers.
Dan zien we het wel verder.
Eerste even wat andere dingen, want zit nu tot het einde van het jaar in het hotel vanwege mijn werk.
Dus weinig dingen aan hobby’s:(8 december 2010 om 17:18 #17375140Bekende beelden daar bij Startrick tuning! Onze crosswagen (met jou oude nokkenas) is daar ook afgesteld (carburateurs) en had ook iets van 150 pk aan de Motor
C20NE
1e overmaat SEH zuigers
Volledige revisie
40er Webers
Eigenhandig “geflowde” kop27 februari 2011 om 20:42 #17375141He mensen,
Vandaag voor het eerst weer wat kleins gedaan aan de corsa.
Ik heb een extra achterklep/motorkap gekocht om lichter te maken en deze worden weer netjes gespoten.
De achterklep wordt straks vast gezet met rvs snelsluitingen:)
Zoals het er nu uit ziet gaat de corsa nu snel rijden, heb nu wat dagen vrij gevraagd, dus hoop snel naar zandvoort te kunnen:)
hier wat foto’s:
27 februari 2011 om 21:48 #17375142Dikke sjit!!
Ook gewogen hoeveel het scheeld?27 februari 2011 om 21:52 #17375143Alle kleine beetjes helpen he :D..
In de auto kan je je ook nog aardig uitleven met een gatenzaag…scheelt altijd wel wat.
28 februari 2011 om 04:28 #17375144Bij de achterklep praat je over een paar honderd gram, de motorkap haal je veel meer uit.
Dit is wel het laatste wat ik qua gewicht eruit haal, deuren/beugeltjes en andere onnodige dingen zijn al weg:)Ik hoop nu lekker snel te gaan rijden:thumbup
28 februari 2011 om 07:35 #17375145Misschien tijd om het te gaan maken van Poly? Dan ben je pas echt gewicht aan het besparen.
28 februari 2011 om 18:07 #17375146Daar heb ik ook aan gedacht, ook meerdere mensen gevraagd wat de kosten zijn en vond de prijzen te hoog om het van polyester te laten maken.
Eerst alles zo en dan gaan rijden, ga van de zomer zelf is wat expirimenteren met polyester, maar elk stukje wat je lichter kan maken scheelt weer wat;)
1 maart 2011 om 14:42 #17375147Zoiets moet je ook zelf doen, laten doen is niet te betalen.
De materiaalkosten zijn het niet. De uren die kosten geld.1 maart 2011 om 14:51 #17375148ik ben van mening dat het huide spul ook super licht te maken valt zoals je nu bezig bent!
ik heb aangepaste originele deuren in me handen gehad die ik met 1 vinger omhoog kon tillen.
daarnaast zijn er toch bedrijven die dat spul in poly leveren, dan moest je volgens mij zelf alleen de scharnieren er aan maken.
1 maart 2011 om 16:53 #17375149@ sebastiaan, die deuren komen bij max vandaan, die heeft eljan gemaakt ;)
1 maart 2011 om 17:47 #17375150Elk beetje gewicht wat ik zelf kan doen, probeer ik er ook uit te halen.
Moet natuurlijk niet te gek worden, maar ga van de zomer wel is met polyester proberen.
Vanvond de motorkap klaar maken en dan kunnen ze geschuurd en gespoten worden:)
Foto’s komen vanavond of morgen!1 maart 2011 om 17:50 #17375151Mijn deuren zijn nu zo, wel netjes dan:)
Weet wel dat je daar veel uit haalt, mede door lexaan ramen.
1 maart 2011 om 19:12 #17375152[rquote=1880981&tid=80025&author=freek corsa]@ sebastiaan, die deuren komen bij max vandaan, die heeft eljan gemaakt ;)[/rquote]
Die heb ik zelf zo gemaakt op Eljan zijn werk naar voorbeeld van Eljan z’n deuren van zijn racewagen.
Echter Poly is nog lichter :)
1 maart 2011 om 19:29 #17375153lexaan rules.
Heb ik er ook al inzitten :D1 maart 2011 om 21:44 #17375154Zo vanavond de motorkap aangepast:)
De ophangpunten worden nog netjes verstevigd met een plaatje.
Nu kunnen beide kappen geschuurd worden en gespoten.
1 maart 2011 om 21:50 #17375155Hallo, hoe krijg je dat geraamte er makelijk uit wil mijn ascona A ook lichter krijgen.
Voor de rest goed bezig:)1 maart 2011 om 21:50 #17375156Even voor de vraag komt, de motorkap komt vast te zitten met hoodpins;)
1 maart 2011 om 21:51 #17375157Dat scheelt echt veel gewicht :D Ik heb het ook zo ;)
1 maart 2011 om 21:52 #17375158Ik heb het binnengeraamte overal rustig los geslepen met een 1mm schijf.
Dan kun je rustig aan gaan trekken zodat de kitbollen los komen.1 maart 2011 om 21:54 #17375159Oke bedankt voor de tip
29 maart 2011 om 14:48 #17375160Laatste loodjes:)
Ik begin er weer plezier in te krijgen, afgelopen dagen heb ik veel aan de auto gedaan, want vond het allemaal te lang duren:(
Heb de motorkap en achterklep gemonteerd en gelijk de sluitingen netjes gemaakt.
Nieuwe olietemp en oliedruksensor met bijbehorende meters, was wel even wat dingen boren en draad tappen, maar het werkt allemaal!!
Ook gelijk de andere achterveren eronder, dit is max verlaging wat kan. Wel ga ik achter nog veranderen qua camber. Voor de vragen ‘waarom niet lager’ omdat ik de wielranden niet aan wil passen:)
Brandblusser zit er in en tankonluchting is ook klaar.
Alleen nog wat bedrading nalopen en verlichting aansluiten en dan is hij klaar, misschien dan toch kijken voor apk en rdw!!
18 Mei ga ik voor het eerst rijden op Zandvoort, ben erg benieuwd (Heb er zin in)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.