Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2009 om 16:13 #17374910
he mensen
morgen de testbank op, verder heb ik corsa voor verder verlaagd en heb de bekabeling netjes afgewerkt.
Dus morgen even afwachten, verder heb ik alles in orde, hij is er klaar voorking:17 april 2009 om 16:56 #17374911We zijn benieuwd:angel
17 april 2009 om 20:25 #17374912Ik ook, vind het altijd interessant om jouw topic te volgen :vertag :P
Ik vind Corsa A TR het zaligste model :jerry18 april 2009 om 19:49 #17374913Ik las toevallig vrijdag avond jullie topic en zaterdag ochtend fietste ik jullie tegemoet toen jullie de Steverinkstraat in reden naar Startrick tuning om 8.55!:wtf:D
Ik kom daar wel regelmatig, goed afgestelde bank hebben ze daar en Hans is een echte pro.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
(Ik fietste naar het werk en was van plan om daarna even te komen kijken, maar onze crossauto audi v8 deed t weer dus daar aan gesleutelt)18 april 2009 om 20:16 #17374914en…. wat is het resultaat??
19 april 2009 om 08:09 #17374915he mensen,
Gister de testbank op geweest, na 5 uur draaien,was maar even aan komen waaien fastcoupe!!!
Hier en daar een storing,maar naar wat puzzelen was dit voorbij,wel moet de dynamo vervangen worden.
Resultaat 100,4pk op de wielen met 149nm. Wel ga ik nog een keer terug,met de nieuwe dynamo/verstelbare nokkenaspoelie/grotere uitlaat, dan zullen er nog wel een aantal pk’s bij komen. Ben tevreden met het resultaat,maar we willen er nog een paar bij. Maar qua pk gewichts verhouding zit ik wel goed!!
Foto’s komen eraan, miruni(rudy) en hans bedankt en ik kom gauw weer terug.24 april 2009 om 10:11 #17374916ik dacht dat je het over een pk of 140 had destijds??? valt dit niet een beetje tegen dan na wat je er allemaal aan gedaan hebt??
24 april 2009 om 10:19 #17374917Het zijn wel pk’s aan de wielen ik weet niet hoeveel verlies hij heeft zal geen 40 pk zijn maar toch.
Om snel te gaan,heb je geen c20xe nodig:(
:hmmz:jerry
24 april 2009 om 10:56 #17374918:jerry
24 april 2009 om 15:45 #17374919he jongens,
Hij gaat binnenkort weer de bank op, hoop dan rond 115pk op de wielen uit te komen, dan is het verlies van 15% er al af, dan zul je op 135 pk op de krukas uit komen. Dan ben ik wel te vreden ja.
corsa16v: om snel te gaan, heb je geen c20xe nodig:(
qua gewicht haal ik een hoop in, hij is op de weegbrug geweest en weegt nu nog maar 719kg.
heb nu rondom de ramen van lexaan 3mm(op de voorruit na/zonder raamrubbers),
motorkap/achterklep heb ik nu van polyester:), heb de deuren helemaal leeg van binnen, ben nu
bezig met de ijzeren balken uit de bumpers te halen, dus wordt al met al steeds lichter.
waarschijnlijk komen er ook nog poly deuren en voorschermen op(dit ligt er aan wat de kosten
zijn)24 april 2009 om 17:13 #17374920hmmm, als je het gewicht zo belanrijk vind…..
waarom dan een tr?? zit meer ijzer aan dan een standaard.
Mijne weegt op kenteken 725, en weet zeker dat ik daar niet ver vanaf zit nu.
en dan heb ik nieteens expres aan gewichtsbesparing gedacht.is geen kritiek mocht het zo overkomen………..:jerry
24 april 2009 om 20:55 #17374921Dus als ik het goed begrijp heb je dan 115 pk op de krukas dat is toch 10 pk meer dan standaard?
25 april 2009 om 17:25 #17374922he corsa16v,
nee, dat zijn dan 115pk’s op de wielen dus, 135/140pk op de krukas. De 100pk die aangegeven staat vanuit de fabriek zijn krukas pk’s. qua gewicht is de tr niks zwaarder als een hatchback,maar ja daar zijn de meningen over verschilt, qua pk gewicht verhouding ben ik straks wel tevreden, mijn missie is 680/690kg.
er komen gauw weer foto’s.25 april 2009 om 19:21 #17374923Ik heb het over de pks nu, 100 pk standaard heeft die I niet 105 pk? Dat is dan 115 is 10 meer dan standaard ik dacht dat je aardig wat aan had gedaan dan vind ik het tegenvallen?
25 april 2009 om 19:29 #17374924hij heb nu toch 115 krukas? 100 wiel?
een sei zat geloof ik ook rond de 100 pk (of 99 maar meer koppel:hmmz weet niet meer.)
voor een bewerkte kop, krukas, snelle nokkenstok enzo is t indd geen grote stijging, maargoed, ik weet niet in hoeverre die blokkies te kietelen zijn.
ik weet dat ik goed pk’s laat liggen door me standaard nokkenastandwielen, weet niet hoe t met dit ding zit?
25 april 2009 om 19:30 #17374925Aan de wielen stond er duidelijk 100 pk nog iets. Dat heb ik nog een paar keer gelezen, want als dat blok 100 nm koppel heeft zou er iets goed mis zijn tis geen honda:P.
25 april 2009 om 19:31 #17374926nette score hoor…
@ corsa16v:
de pk’s die op je kentekenbewijs staan zijn motorpk’s, de net neergezette pk’s zijn wiel pk’s, daar mag nog ongeveer 20% bij, dus 115×1.2 = 138 motor pk’s
25 april 2009 om 19:34 #17374927origineel gepost door Corsa16V
Aan de wielen stond er duidelijk 100 pk nog iets. Dat heb ik nog een paar keer gelezen, want als dat blok 100 nm koppel heeft zou er iets goed mis zijn tis geen honda:P.da zeg ik toch:P 100 wiel is ongeveer 115 krukas.
maar zo’n e16sei ding had geloof ik niet veel pk’s meer als een normale e16se, maar wel meer koppel.
@TR power: 14-15%. 20% is een dromenbank26 april 2009 om 11:28 #17374928he jongens,
Het zijn nu 100pk’s op de wielen,met de veranderingen kom ik op 115pk op de wielen.
Dan kom je uit op de 138pk uit:motor pk’s(krukas).
De e16se/c16se/c16sei schelen qua pk’s minimaal,wel qua koppel,maar lig ik nu ook netjes boven.
Ik gaan eerst de auto verder afmaken, gewichtsbesparing en de wielafstellng veranderen, dan zullen we wel zien wat de prestaties worden, ben nu iedergeval tevreden met de auto en de motor.26 april 2009 om 17:22 #17374929mooie waardes voor zon blokje! Wat ik heb gehoord was ook 19% erbij optellen om tot krukas vermogen te komen.
Mn b corsa is op dezelfde bank afgesteld door miruni en ik kwam uit op 155,3Pk aan de wielen. vond iedereen hier op het forum ook veel, maar die bank moet toch wel goed zijn hoor….. achja gaat om de prestaties.
16 mei 2009 om 18:49 #17374930Er is weer nieuws,
Na druk werken en weinig tijd is er weer een hoop gedaan.
Wat gedaan:
Ramen(glas) vervangen voor lexaan
Dubbele raamband
Nieuwe grill/hella”s (deze krijgen nog gele lampen)
Coil over set eronder
Remmen ontlucht
Uitlaat aangepast, kwam eerst tegen de achteras aan:(
Ontluchting op de brandstoftank gemaaktDe grill heb ik van een maat van mij gekregen,hij heeft een lange tijd in coma gelegen vanwege een zwaar ongeval met zijn corsa a irmscher(sprint), dit was voor hem nog een aandenken. Dus een grill met een verhaal;)
De foto’s van de coil over set komt nog:)
Hier weer wat foto’s:
16 mei 2009 om 19:59 #17374931Deze grill vind ik 10x beter als de oude, alleen die koplampen zitten echt scheef, heb je wel van die plastic blokjes eronder? En kan je niet gewoon een benzine dop (alu) ofzo in je vulgat(benzine) maken lijkt me mooier. Of je gaat het dichtlassen en spuiten maar dat lijkt me niet.
17 mei 2009 om 09:12 #17374932he corsa 16v,
Ik heb de kunstof blokjes er wel onder, dit moet ik nog even een keer nakijken.
De wielkuipen worden op dit moment gespoten(kleur van de auto), het tank gat komt de originele tankdop weer mooi in, deze is ook mat zwart.17 mei 2009 om 09:22 #17374933ik heb ook 1 koplamp die ik niet mooi afgesteld krijg. denk dat bij mij het frame om de lamp beetje verbogen is oid
grille staat al beter ja! alleen ben er niet echt fan van met die lampen er in!
en ff dopje op de vulgat!17 mei 2009 om 21:17 #17374934AnoniemLid sinds:
1 January 1970staat gaaf man!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.