Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2009 om 15:20 #17374885
he mensen
Er is weer goed nieuws, de motor is weer klaar, 18 april gaat hij weer de testbank op om afgesteld te worden.
Wat gedaan:
sleepoog
brandstofslangen
gordel
toerenteller/temp/controle lampje
motor omgebouwdWat te doen:
voor veren plaatsen(verlaging)
camber stellen
wiel lagers voor
druklager
motorsteunen vervangen
schakelwegverkorting
koelven plaatsen(groter)
testbank
etc….
7 april 2009 om 16:09 #17374886Echt netjes Topwerk Sylvester! :thumbup:thumbup
Ben benieuwd naar 18 april! :D
7 april 2009 om 16:17 #17374887nice,vind het alleen een beetje zonde van het dashboard.
verter toppie.
7 april 2009 om 16:27 #17374888he carlover,
Wat vind je zonde van het dashbord dan, ik heb alleen losse meters erin en het kokpitje(km teller),dit wordt nog deels veranderd.
7 april 2009 om 16:31 #17374889AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig kerel!
Eens afspreken d8 ik zo.Keep up the good work!:thumbup
7 april 2009 om 16:53 #17374890Alweer een hoop veranderd zo te zien!!
Ziet er echt perfect uit, zonde om mee te gaan knallen!
Ik kom nog wel een keer in het echt kijken!
Woutje
7 april 2009 om 16:59 #17374891Ziet er idd perfect uit, superstrakke auto zo. Alles op een nette manier afgewerkt en ingericht :thumbup Hier mogen we wat mij betreft een voorbeeld aan nemen.
7 april 2009 om 17:12 #17374892Superstrakke auto maar ik blijf erbij dat een bumper+grill in 1, tien keer beter zou staan dan is hij af.
7 april 2009 om 19:52 #17374893Heb je die motorkap nou express zo omhoogstaan?
Zoe heb ik ze ook wel is op engelse forums gezien…8 april 2009 om 09:00 #17374894origineel gepost door sylvester1
he carlover,Wat vind je zonde van het dashbord dan, ik heb alleen losse meters erin en het kokpitje(km teller),dit wordt nog deels veranderd.
dat bedoel ik,het niet aanwezig zijn ervan.;)
maar ik ben benieuwd hoe je het dan nog aanpast.verder vind ik hem helemaal geslaagd.:wub
8 april 2009 om 10:04 #17374895ziet er netjes uit nou nog een grote brandblusser op de plek van de passagiersstoel in geval van nood :thumbup
8 april 2009 om 13:37 #17374896Tank ontluchting moet je nog wel even naar buiten doen…. Nu ruikt je hele achterkant en later heel je auto naar benzine.
Dat je over de gehele lengte rubber leiding hebt gebruikt geniet absoluut niet mijn voorkeur. Gebruik dan een steviger materiaal en zet het goed vast.
Dat je er dan ook nog een 12V kabel bij knoopt is iets vat ik niet kan begrijpen….. kabel en leiding schuren een keertje door en de gevolgen zijn niet te overzien…….Verder leuk bezig!
8 april 2009 om 14:19 #17374897he mensen
Dennis-Corsa-B:
zoals je zegt, komt er nog een 2kg brandblusser in,deze is al aanwezig alleen moet ik deze nog inbouwen.max:
de tankontluchting heb ik nu al naar buiten toe,dit staat nog niet op de foto’s.
eerste dacht ik ook aan gevlochten brandstofleidingen, maar achteraf had ik zoiets van wat is het meer waarde er van,het is geen officiele racewagen. de leidingen liggen zo vast als een huis,zijn zeer deugdelijk bevestigd en de plus kabel geeft geen problemen,dit doen we in de autocross/driften ook. maar snap jou ding ook.8 april 2009 om 14:25 #17374898jij liever als ik.. als t gaat, dan gaat t gelijk goed eey, hou daar rekening mee.
8 april 2009 om 14:29 #17374899he
mayhem/max:
daar heb je ook 100% in, waarschijnlijk pas ik dit nog aan, je kan het beter voor zijn, maar je weet als het altijd goed gaat, doe je het vaker zo;) dus een goed punt om nog even te veranderen;)8 april 2009 om 14:32 #17374900heey sylvester, het ziet der goed uit, ik hadje zaterdag al zien rijden in heteren:wors, was boodschappen aan het doen bij de c1000 :P, en hij klinkt echt super heel erg mooi geluidje:thumbup
8 april 2009 om 14:35 #17374901:P
weet je, ik zit nu tot aan me elleboog in t verband door een benzine geintje, puur een steekvlam, maar je onderarm is nou eenmaal niet van die dikke huid. hing er precies in.
ben er ff iets voorzichtiger van geworden:angel
8 april 2009 om 14:39 #17374902he
mayhem:
zo leer je van mekaar, beterschap met je arm, de plus kabel ga ik nu in de goot leggen aan de linker zeide, dan heb ik dat gevaar niet meer, bedankt voor de tip;)michielbluecorsaboy :
was een testritje,motor liep net,maar bevalt nu al:)8 april 2009 om 14:41 #17374903kan me voor stellen hij liep prima je had best naar assen gekunt zondags :P:thumbup
8 april 2009 om 14:46 #17374904Fearless:
even om terug te komen op de stand van mijn motorkap, dit heb ik met de reden gedaan dat de temperatuur onder de kap meerde graden lager wordt, hier is wel menig mening verschil over, maar de praktijk bewijst het. Dit werk waarschijnlijk mede dat ik een grotere koelfan heb;)9 april 2009 om 11:41 #17374905Gevlochten is al een stuk beter maar aluminium of kunstof is ook een goede optie en het hoeft echt niet de wereld te kosten. Daarbij is de druk in je leiding constanter daar de leiding niet opzwelt onder druk. Het best is om alleen de overgangen van pomp naar leiding en leiding naar gallerij met een klein stukje flexibele slang te maken.
Alu 8mm leiding kost geloof ik rond de 7 euro de meter. Alu is ook goed te buigen en te verleggen in de auto. Tevens kun je de leidingen met leidingklemmen mooi vast zetten.
Opel origineel kunststof zit ook rond die prijs en werkt net zo mooi alleen scherpe bochten gaan niet, kan knikken met lekkage als gevolg.Bij de dragraces is simpelweg alles wat met brandstof te maken heeft in het rijderscompartiment verboden. Daar hebben ze door bijna 60 jaar ervaring geleerd wat wel en niet werkt met veiligheid, en ze leren nog steeds om het veiliger te krijgen…..
Maak er wat moois van zou ik zeggen, zoals eerder gezegt verder ben je erg leuk bezig!
9 april 2009 om 13:18 #17374906mocht je ooit aan dhra races mee willen doen dan moetten die leidingen toch echt buitenlangs :)
ik ben zelf ook niet echt een fan van rubber brandstofleidingen, minstens plastic (zoals ook origineel gedaan word in opels) met korte rubber stukjes voor de scherpe bochten9 april 2009 om 15:19 #17374907he
5schaap2k/max:
De dhra zou ik nooit gaan rijden omdat ik niks met sprinten/dragracen heb,de leidingen mogen gewoon netjes in de auto. Voor het gebruik wat ik ermee ga doen is rubber slangen een goede optie, ik heb geen bij rijder en bij een ongeval zou de leiding niet beschadigen(kan altijd gebeuren). Mocht ik toch cup gaan rijden, dan stap ik wel over op gevlochten leidingen, omdat dit dan door fia vastgesteld wordt.
Er komen snel weer foto’s, ga morgen verder met bouwen, veren eronder etc….9 april 2009 om 15:34 #17374908mooi hoor :thumbup
10 april 2009 om 14:04 #17374909ziet er goed uit sylvester.:thumbup:thumbup
ben best een beetje jaloers op de jouwe:swear -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.