Tpms sensor

Forumindex Forums Modellen Astra Tpms sensor

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18545171
    fbdevries
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 January 2023

      Ik heb linksvoor een nieuwe universele Bosch tpms sensor geïnstalleerd. (besteld op kenteken) daarna geprobeerd om de sensor te activeren met een EL-50448 tool(Amazon) maar dat krijg ik niet voorelkaar.heeft iemand een idee waarom het niet lukt?

      #18553551
      Ron met Mokka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 April 2021

        hai,

        nog gelukt later? toevallig net een nieuwe bosch tms sensor, QF 0468 binnen, geprobeerd op de standaard manier met de EL50448 te programmeren, maar lukt helaas ook niet.

        bosch tipt hun tpms inleer product, maar is voor vele merken gemaakt en erg duur.

        mijn mokka is uit nov 2014, wellicht een 315 Mhz type sensor i nde andere 3 banden? afijn: tips zijn welkom. mogelijk kan ik de bestelde sensor nog retourneren en een andere aanschaffen.

        #18553568
        fbdevries
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 January 2023

          Ik heb bij Aliexpress 4 nieuwe sensoren besteld.die hebben precies hetzelfde model als de orginele.ik moet ze alleen nog installeren!

          #18553572
          Ron met Mokka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2021

            hoi, als ik je goed begrijp heb je:

            tijdje terug: je hebt 1 nieuwe sensor geplaatst, merkBosch, QF0468, ( 433MHz) werkte niet.

            recent: 4 nieuwe, (merk Bosch?), in ieder geval wel zelfde type als er in zat. Werkt mogelijk wel?

            kun je die sensoren even los bij je programmeerapparaat houden, inleren op je auto ( hoeft niet prsé eerst in een wiel te zitten), dan weten we of die sensoren wel goed zijn.

            wellicht zit er in de opel origineel geen bosch, maar zouden 4x bosch of 4 x hella, SKF,.. of 4x merk Ali? wellicht wel werken? Mogelijk neemt de opel software bij de 1e sensor gelijk aan dat ze daarna alle 4 hetzelfde zijn, maar kan andere frequentie (315MHz ipv 433 MHz), of andere eigenschappen voorgeprogrammeerd, etc zijn?

            (ps: wellicht moet ik er een nieuw forumvraagje van maken,zodat anderen mee kunnen denken?)

            #18553573
            fbdevries
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 January 2023

              De ali’s zijn merkloos.china hè,dus namaak!maar ik heb ze gekocht omdat iemand anders op het forum dat ook gedaan had.en het werkt!als je orginele Opel sensoren koopt,en ze laat installeren bij een garage,ben je 240 eurie lichter geloof ik.voor de bosch sensor die niet werkte(ben er mee naar de Opel dealer geweest om in te leren)kreeg ik het geld terug als garantie!ik twijfel als ik de sensoren los inleer,of ik ze daarna in de banden nog wel aan de praat krijg via het inleesprogrammaatje van de boordcomputer?misschien inderdaad ff een nieuw forumvraagje van maken.

               

              #18553575
              Ron met Mokka
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 April 2021

                ah,

                ja dan probeer ik de sensor eerst maar te retourneren. via winparts besteld, op kenteken, maar mogelijk moet ik dan het bosch inleer apparaat erbij gebruiken, en die heb ik niet, die kost ruim 800,–

                Die kleien oranje heb ik voro 10 euro en werkt nog steeds prima op de oude zomerbanden, ook met wisselen met mn winterbanden.

                ik dacht de ene sensor die het nu niet meer doet, te vervangen, netjes voor de apk e nzo. nu las ik dat ik m zelfs met winterbanden door de keuring kan halen. ik heb er 4 met goede sensoren.

                ik heb die nieuwe sensor nog even als eerste geprobeerd,(gewoon los, nit ingebouwd, zou niet uit moeten maken)  maar doet het gewoon echt niet.

                dan zal ik een nieuwe vraag aanmake nvoro het forum, s kijken of iemand meer ervaringen kan delen.

                Hartelijk bedankt voor het delen va nal jouw ervaringen !

                ik bestel nooit bij ali, heb geen account. doe vaak een paar euro duurder als iemand in nl ze al heeft besteld en doorlevert. Maar ze werken dus wel goed? of is er nog ruimte voor twijfel?

                #18553583
                fbdevries
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 January 2023

                  Ik had dus ook 1 bosch besteld bij Winparts op kenteken,om te proberen.maar dat is een ander model dan de orginele.die van Ali zijn wel het juiste model.en bij iemand op het forum werkten die goed.dus die ga ik binnenkort monteren,en hopen dat ze het dan ook doen!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.