TPMS batterijen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum TPMS batterijen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232172
    Aad Pilsch
      Lid sinds:
      1 February 2011

      Mijn 7 jaar oude Vectra C begint te mekkeren over een lage accuspanning in de sensoren van het TPMS. Zitten hier echt batterijen in? Dit zou betekenen dat het wiel eraf moet, band van de velg, batterij vervangen, band weer om de velg, opnieuw uitbalanceren en wiel terugplaatsen. En dat vier keer! :o Wat zou hier de goedkoopste oplossing voor zijn, Kwikfit of zoiets?

      Goedkoopst is natuurlijk om het TPMS uit te schakelen maar dat wil ik niet, het is toch een stukje veiligheid…

      #17810692
      mike hammer
        Lid sinds:
        7 November 2009

        De oplossing draag je zelf al aan.
        Ik denk dat er niks anders op zit dan nieuwe batterijen erin te zetten.
        Dan doe je dat toch bij het wisselen van de winterbanden.

        #17810693
        pegasusjan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2006

          Ik heb nog van die sensoren liggen maar zover ik weet kun je hier geen batterijen van vervangen.
          Je moet 4 nieuwe sensoren kopen en deze zijn niet goedkoop

          #17810694
          Aad Pilsch
            Lid sinds:
            1 February 2011

            Grmbll, ook dat nog. Leuk systeem, alleen jammer dat het je eens in de 7 jaar 400 euro aan materiaal kost, zitten ze er nog niet eens in! Ik laat de boel wel even uitschakelen tot de volgende bandenwissel.

            #17810695
            JanW75
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2008

              [rquote=1859934&tid=141945&author=pegasusjan]Ik heb nog van die sensoren liggen maar zover ik weet kun je hier geen batterijen van vervangen.
              Je moet 4 nieuwe sensoren kopen en deze zijn niet goedkoop[/rquote]

              Die dingen moeten toch wel op een of andere manier open te “slopen” zijn, zodat je kan zien wat de stroomvoorziening is om dan vervolgens deze te vervangen en het zootje weer dicht te kitten?

              #17810696
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                [rquote=1859942&tid=141945&author=JanW75][rquote=1859934&tid=141945&author=pegasusjan]Ik heb nog van die sensoren liggen maar zover ik weet kun je hier geen batterijen van vervangen.
                Je moet 4 nieuwe sensoren kopen en deze zijn niet goedkoop[/rquote]

                Die dingen moeten toch wel op een of andere manier open te “slopen” zijn, zodat je kan zien wat de stroomvoorziening is om dan vervolgens deze te vervangen en het zootje weer dicht te kitten?[/rquote]

                Nee lukt niet.
                Je moet echt de hele sensor vervangen.

                Het is gewoon 1 grote rotzooi.
                Sta die dingen zo vaak te vervangen, omdat ze bij het oppompen van de banden de boel afgebroken is.

                #17810697
                Erik
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2006

                  heb je hier iets aan ?

                  http://link.marktplaats.nl/419645901

                  gr erik

                  #17810698
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    [rquote=1860283&tid=141945&author=erosnl]heb je hier iets aan ?

                    http://link.marktplaats.nl/419645901

                    gr erik [/rquote]

                    Let op er zijn 2 types.
                    Niet dat je de verkeerde hebt.

                    #17810699
                    Aad Pilsch
                      Lid sinds:
                      1 February 2011

                      Bedankt erik! En arjontje voor de waarschuwing, zal eerst uitzoeken welk type ik heb.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.