Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Torquewaarde velgen astra j gtc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2013 om 18:56 #17255910
Weet iemand hoeveel Nm je alu velgen moet torquen. Het gaat over een astra j GTC
4 maart 2013 om 19:20 #18113129140 NM
4 maart 2013 om 19:23 #18113130Je bedoeld toch om de velgen vast te zetten neem ik aan?
Vind 140 precies nogal veel, bij mijn weten is 110-120 meer dan voldoende om wielbouten aan te draaien.4 maart 2013 om 19:39 #18113131volgens opel astra J wielen 140 NM
5 maart 2013 om 17:04 #18113132Je hebt toch een instructieboekje bij de auto?
Kijk daar maar es in, weet je t tenminste zeker.5 maart 2013 om 19:19 #18113133@harrynijhof wrote:
Je hebt toch een instructieboekje bij de auto?
Kijk daar maar es in, weet je t tenminste zeker.Als ik me herinner staat dit niet in het boekje. Ik dacht aan 110 Nm, maar als het voor astra j 140 is dan zal het voor de GTC waarschijnlijk hetzelfde zijn.
5 maart 2013 om 20:13 #18113134Ik zelf doe alu velgen altijd 110NM, is vast zat.
5 maart 2013 om 20:16 #18113135110/120 nm is vast zat. voor een opel vivaro bus , gaan ze wel op 140 nm !
8 maart 2013 om 16:31 #18113136@Vannos wrote:
110/120 nm is vast zat. voor een opel vivaro bus , gaan ze wel op 140 nm !
Dan toch wat ik eerst dacht!
Misschien nog even een andere vraag, ik wou zonet mijn auto opkrikken met een garagekrik, zo eentje met een cirkelvormige opkrik plaat. Nu vind ik de tekening in het instructieboekje nogal onduidelijk waar ik je juist de krik moet plaatsen. Als je misschien een duidelijk kan vertellen waar ik deze moet plaatsen, zowel achter als voor.ZIE PAGINA 200
Bedankt
8 maart 2013 om 17:55 #18113137Onder die smalle rand je ziet het meteen over de gehele lengte van die rand heb je voor en achter 2 randen die iets hoger liggen daar moet je hem opkrikken.
@vannos bij ons gaan de Traffics(vivaro’s) en masters(movano’s) ook gewoon op 110nm is ook vast genoeg8 maart 2013 om 18:47 #18113138@Opeltje17 wrote:
Onder die smalle rand je ziet het meteen over de gehele lengte van die rand heb je voor en achter 2 randen die iets hoger liggen daar moet je hem opkrikken.
@vannos bij ons gaan de Traffics(vivaro’s) en masters(movano’s) ook gewoon op 110nm is ook vast genoegja kan ook gewoon. 140 staat in het boekje om even ter vergelijken te stellen :P
9 maart 2013 om 15:57 #18113139@Opeltje17 wrote:
Onder die smalle rand je ziet het meteen over de gehele lengte van die rand heb je voor en achter 2 randen die iets hoger liggen daar moet je hem opkrikken.
@vannos bij ons gaan de Traffics(vivaro’s) en masters(movano’s) ook gewoon op 110nm is ook vast genoegIk begrijp het. je bedoelt dus de smalle rand waar twee krikpunten met een inham hoger gelegen zijn. Maar ik dacht dat deze uitsparin enkel werd gebruikt voor een autokrikje die in je setje zit om je band te vervangen. Want als je zo een krik hebt met een schoteltje dan is deze rand toch redelijk smal?
9 maart 2013 om 15:58 #18113140@Vannos wrote:
@Opeltje17 wrote:
Onder die smalle rand je ziet het meteen over de gehele lengte van die rand heb je voor en achter 2 randen die iets hoger liggen daar moet je hem opkrikken.
@vannos bij ons gaan de Traffics(vivaro’s) en masters(movano’s) ook gewoon op 110nm is ook vast genoegja kan ook gewoon. 140 staat in het boekje om even ter vergelijken te stellen :P
Inderdaad, na een tijdje het instructieboekje te lezen ben ik ook op 140 Nm beland.
9 maart 2013 om 17:28 #18113141Nee gebruik deze rand ook altijd met de garage krik bij ons op het werk(krik met schoteltje) gaat gewoon goed.
Maar als jij denkt dat de rand indeukt, omvouwt of iets dergelijks kan je hem ook gewoon voor onder het subframe pakken en achter bijvoorbeeld onder de trekhaak.
Vaak is het wel logisch waar je hem wel of niet onder kan zetten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.