Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Topsnelheid Corsa B gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2011 om 18:19 #17231934
Vandaag even een ritje door Duitsland gemaakt en wat me opviel is dat de auto niet echt harder wilde accelereren na de 180 km/h. Daar bleef die hangen.
Wat kan dat zijn, een vuile EGR klep ofzo? Normaal moet dat ding bijna de 200 aantikken.
30 januari 2011 om 20:07 #17808032is het eenx 1.4 xe blok of 1.6
30 januari 2011 om 20:08 #17808033Wielen?
Belading?
Aantal personen?
In de 4 ook geprobeerd door te jakkeren?mijn 1400tje (non-stock) liep met een half corsa a magazijn achterin netjes 200 omdat ik niet harder durfde op de a73 ri venloeeee
30 januari 2011 om 20:34 #17808034heb een paar B corsa gsi getest x16xe en liepen allemaal tussen de 198 km/h en de 203 km/h op de tomtom
30 januari 2011 om 21:34 #17808035GSI is standaard een 1.6, Xe_freakgrunn…
Kan ook heel goed met de koude wind en/of tegenwind te maken hebben… Met de wind in de rug gaat mijn standaard X14XE bijna 25km/h harder dan met tegenwind ;)
30 januari 2011 om 21:58 #17808036misschien een brutale vraag maar hoe is de technische staat van de auto?
30 januari 2011 om 22:03 #17808037195km/u in 4 in de toerenbegrenzer met een C16XE 1.6 109pk motor in een Combo-B met combo-B 1.4 bak
170km/u in 4 in de begrenzer met een X16XE 1.6 106pk motor in een Combo-B met Corsa-B GSi bak
195km/u in 5 met een X16XE 1.6 +/- 125pk motor met mantzelbox en lexmaul spagetti in een combo-B met corsa-GSi bak
Willem
30 januari 2011 om 22:13 #17808038Ik heb hem niet in zijn 4 doorgetrapt maar in zijn 5 vanaf de 120. Ik zat alleen in de auto zonder extra belading.
Technische staat is zover ik weet goed, moet wel volgende week voor een apk en beurt naar de garage.
De 200 moet ie dus wel halen zo te horen. Ik lees wel ergens op internet dat iemand met een vergelijkbaar probleem zijn egr klep schoon heeft gemaakt, is dat aan te raden?
Staat pas 75000 km op de teller.
30 januari 2011 om 22:16 #17808039kan geen kwaad om deze na te kijken en eventueel schoon te maken
30 januari 2011 om 22:27 #17808040het is wel een pokkewerk bij die auto.
30 januari 2011 om 22:48 #17808041mmm een Geeeeesie met zo’n standje.
Welk bouwjaar is het?Wellicht boodschappenautotje geweest?
Moet nog los komen dan:angel31 januari 2011 om 02:08 #17808042ik hallde echt maar net 200 kmph
maar toen was het blokkie ook wel echt op, kon elke 300 km liter olie bijvulle
31 januari 2011 om 09:06 #17808043bouwjaar is 2000, dus de 106pk versie.
31 januari 2011 om 09:23 #17808044ehmm apart ja ik haalde met me x14xe 195 km/h
31 januari 2011 om 10:49 #17808045wij met 2 personen ook rond de 170-175 en hij wilde eigenlijk nog wel meer
31 januari 2011 om 11:50 #17808046Maar kan een beetje tegenwind zo van belang zijn na de 180 km/h?
31 januari 2011 om 11:55 #17808047Mijn corsa x14xe max 188
31 januari 2011 om 12:17 #17808048[rquote=1856312&tid=141639&author=joop1970]Maar kan een beetje tegenwind zo van belang zijn na de 180 km/h?[/rquote]
Hell, boven de 80kmh is luchtweerstand je grootste vijand.
Gewicht/belading is vooral van belang bij het wegkomen en bij het rijden op lage snelheid.Mijn Calibra heeft (net als elke standaard Calibra) een hele lage C/W waarde waardoor hij met ongeveer evenveel vermogen als een Corsa 1.6 GSi en 400KG (50% extra tov Corsa) meer gewicht toch dezelfde top als de Corsa haalt.
31 januari 2011 om 12:18 #17808049tegen wind kan zeker een negatieve impact hebben op je snelheid. Net als uiteraard je onderstel ed. Lager -> minder weerstand, spoilers met functie -> denk aan downforce ed.
31 januari 2011 om 12:19 #17808050[rquote=1856325&tid=141639&author=2e-c14nz]tegen wind kan zeker een negatieve impact hebben op je snelheid. Net als uiteraard je onderstel ed. Lager -> minder weerstand, spoilers met functie -> denk aan downforce ed.[/rquote]
Downforce is negatief voor je snelheid. Hogere drag-coeffient ;)
Lager is niet interessant, het is je frontaal oppervlak wat het “probleem” oplevert. Alleen je daklijn omlaag halen is interessant wat lager betreft, want dan daalt je C/W waarde.31 januari 2011 om 12:19 #17808051Wij destijds met onze tigra 1.6 16v 200 km/h op de teller. Harder wilde ie niet, is ook hard zat hoor voor een tigra/corsa
Een 106 GTI bv loopt toch een stuk harder ( ook 1.6 16v ), dat ding liep ruim 215 op de teller, denk dat ie op een lang recht stuk zelfs 220 gehaald zou hebben.
31 januari 2011 om 13:58 #17808052Foute spoilers en andere bandenmaat is ook funest.
Dat van die 106 klopt, wat die loopt net zo hard als bij astra, vorig jaar nog getest in duitsland alleen gaat ie net iets sneller naar de top toe, scheelde twee autolengtes, hij was wel sneller weg maar dat kwam aardig goed en dat was omdat ik van 140 tot 180 vet inliep op hem.
31 januari 2011 om 16:24 #17808053Mijn Corsa B haalt 211km/h (X16XE uit 1998).
Heb weleens geraced tegen een X14XE op de autobahn. Tot 140 kan ie me bijhouden. Daarboven loopt de X16Xe toch makkelijk weg bij de 1400.
31 januari 2011 om 16:55 #17808054Mijn C1.6SE 8v gaat 205km/h en trekt menig gsi er makkelijk uit:D
31 januari 2011 om 18:26 #17808055Bandenspanning en bandenmaat??
Haalde met een bijna standaard GSi ongeveer 205 op de teller met 195-45-15 banden.
Later met 160+ pk’s uit de x16xe liep die teller ruim uit. :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.