toplagers kadett D

Forumindex Forums Modellen Kadett toplagers kadett D

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

@GlennGSI wrote:

ik rij niet dagelijk met het ding hea.. Maar heb jij btw ook pu rondom ? ene, bovenste veerschotels aan tegen het huis van de toplagers. ?? leg dat es uit.. je veerpootlager ligt tegen je veerschotel aan idd ??

We gaan gewoon kijken of ie de 5000km int jaar vol houd en anders komen er volgend jaar gewoon weer nieuwe in..

motorrubber heb ik nog nooit problemen mee gehad.. heeft die kadett van jou niet een keer een tik gehad oid dat de poot er iets krom aanstaat waardoor de motor onder spanning lag

Nee, heb alleen PU op de stabi verbindstukken omdat vooral daar de langere levensduur van pas komt, verder vermijd ik PU juist op scharnierpunten omdat het heel vaak problemen geeft, vooral bij koude omstandigheden omdat de hardheid van PU nogal extreem is bij kou (wordt zo hard als een kiezelsteen bij vrieskou) Veel mensen vinden PU o zo mooi omdat ze het er op zetten en dan vergelijken met 20 jaar oud rubber. Haalt je de koekoek dat het dan beter is, maar om de zoveel jaar gewoon nieuw rubber maakt de auto weer minstens net zo goed hoor. Zijn trouwens zelfs veel motorsport goeroes die PU op veel plaatsen vermijden en liever rubber gebruiken….

Veerpootlagers zitten in een metalen bus die in rubber in een plaat hangt die je op de koets schroeft, en als het rubber te slap is zakt de koets dus te ver door en gaan de delen elkaar dus raken, dat gebeurde bij mij. Je kon het aan de bovenkant al zien, die kapjes die op het lager gaan staken zomaar 25mm boven de rand uit, en dat hoort echt niet. Schuurplekken zaten op mijn net vers gespoten veerschotels! :swear Zelfs de uitgedroogde oude delen zakten niet zo ver door namelijk! Dit ga je echt geen 5000km uithouden hoor!

Kadett heeft nog nooit een tik gehad hoor, grootste afwijking (zelfs secundaire waarden!) op mijn uitlijningsrapport was 2 honderdsten van een graad, oftewel de koets is rechter dan menig nieuwe auto die zo van de lopende band komt! Nee dat motor rubber is het zelfde verhaal, gewoon troep gekocht, want ook de oude deed het in dat geval nog beter, maar originele zijn nergens meer te krijgen, wel voor een Astra F, dus keus was makkelijk….

GlennGSI
      Deelnemer

okok dus met alles pu heb je geen ervaring verder ? dat verhaal over pu dat had je idd al een keer verteld.. maargoed daar denken we allebij anders over..

Dat veerpootlager zal bij mij dan niks rijden want ik rij niet met originele veerpoten maar met een kw set.. Is btw wel extreem idd dat het de boel raakt..

Hou je er btw wel rekening mee dat de uitlijning van de wielen niet altijd wat zegt over of de motor er recht inhangt.. Zie ze dagelijk langs komen waarbij de boel een beetje recht geperst is zodat er een mooi uitlijningsrapportje tevoorschijn komt maar dat de rest er nog krom aanhangt.. Zal vroeger niet veel anders gegaan zijn.

Maargoed we zullen het volgend jaar wel zien hoe of wat.. ik rij nu al 3 jaar met de gare veerpootlagers die erin zitten.. dus vind het allang prima dat er wat anders in komt een keer..

Vinci
        Deelnemer

Geen ervaring?? Zowat al mijn eerdere auto’s heb ik PU in zitten, maar ben er door de eeuwig loslopende bouten op scharnierpunten vanaf gestapt. En ben niet de enige, zat foto’s te vinden op internet van uitgesleten carrosserieen, ophangpunten etc. Maar misschien bij een stijf afgeveerde auto waarbij al het comfort toch al om zeep geholpen is hoeft het nog nauwelijks te scharnieren… Of als je mazzel hebt gaat het om de bus heen schuren. Moet gewoon wat flex in zitten, daar is het op ontworpen en stuurt met rubber gewoon al perfect. Circuit auto’s zullen er misschien wel baat bij hebben, maar op de weg vind ik het niks. Hou dit zelf liever origineel.

Met de KW set zakt het misschien nog wel verder, mijne raakten bijna de motorkap, had al kuilen in de demp mat zitten die er onder zit! Die veerschotels wisten dat nog te voorkomen…

Koets heb ik net helemaal aangepakt en werkelijk elk hoekje en gaatje van na gemeten, is echt recht. Motor steun rubber zat niet verwrongen, gewoon recht omlaag geplet…oude originele niet… Ook dit is een bekend probleem met van die nepperts….

GlennGSI
          Deelnemer

wel vreemd van die veerpootlagers.. bij zo ongeveer elke universele garage drukken ze der gewoon het eerste de beste van de automatrialenzaakje op de hoek erin… maar nogmaal we zullen het wel zien, men motorkap is toch verrot dus paar bulten erop boeit gelukkig ook niet meer..

Vinci
            Deelnemer

@GlennGSI wrote:

wel vreemd van die veerpootlagers.. bij zo ongeveer elke universele garage drukken ze der gewoon het eerste de beste van de automatrialenzaakje op de hoek erin… maar nogmaal we zullen het wel zien, men motorkap is toch verrot dus paar bulten erop boeit gelukkig ook niet meer..

De Brezan levert bijv. veel aan die garages en die levert keurig netjes die van Febi. Die jongens zijn niet achterlijk. De meeste schijt onderdelen heb je toch in de niet geheel betrouwbare online verkoop, daar ben ik nu een paar keer in gestonken helaas. Dikke kans dat die van jou gewoon prima kwaliteit zijn hoor…

GlennGSI
              Deelnemer

Brezan kom ik niet, daar moet je ( bij ons in apeldoorn in ieder geval ) altijd het onderdeel 3 keer bestellen voordat je een keer wat hebt wat erop lijkt.. Ik bestel het meeste via Marcel bij WM parts uit lochem.. verder kom ik wel es bij de Amba automatrialen maar die zit volgens mij alleen hier in apeldoorn.. Misschien ben ik ook wel te makkelijk… scheelt me nooit zoveel als het een keertje kapot is oid dan komt er gewoon weer nieuw in.. kosten let ik eigenlijk ook niet echt op.. of het moet een beetje rond de honderden euros gaan liggen.. verder zoek ik nooit echt wat uit..

Vinci
                Deelnemer

Kom eigenlijk ook nooit bij de Brezan, altijd auto wessel in loosdrecht, die komt het brengen omdat wij bedrijfsmatig heel veel bij ze bestellen. Krijg ik ook wat korting… Maar als ik geen haast heb en lekker vanuit de luie stoel wil bestellen dan koop ik nogal eens wat op internet. Sowieso kunnen ze bij winkels vaak een hoop niet leveren wat online wel te vinden is…

Spijkcity

Toplagers van een kadett e 1.2t/m1.4 passen die op de d kadett?

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.