Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › topic verwijderd?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2009 om 12:26 #17578206
nou corsa_gsi daar ben ik het niet mee eens.
ik koop liever iets van iemand op dit forum dan van marktplaats maar dat ben ik.
maar ik ben nog niet zo lang op dit forum dus heb weinig zeggingschap.
maar om ieder tevreden te houden kan/mag er niet onderaan staan
“motorkap verlengen? ik kan u helpen U2U”
dit is toch een site om mekaar te helpen toch?
en als je iets goed kunt en je wilt een ander daar bij helpen is dat toch super:thumbup
en over de kosten kun je via U2U eens worden dat gaat een ander niks aan.31 december 2009 om 13:54 #17578207Ja kijk maar uit michiel026 straks ben jij je onderschrift ook nog kwijt :thumbdown
31 december 2009 om 14:09 #17578208Gaat weer de goede kant op hier op het forum .
Ik kom op vrij veel forums .
En ook ik koop wel eens wat op MP , bijvoorbeeld een partij Opel miniaturen.
Wanneer er dan wat dubbelen bij zitten , dan zet ik ze hier en op de andere forums ook te koop .Dus zwart/wit gezien ben ik ook een handelaar .
31 december 2009 om 14:48 #17578209we hebben het wel over handelen, maar is het niet gewoon zuiver zwart werken? je kan iets goed, je bied je diensten aan, je vraagt er geld voor, dat is puur zwart werken, of wil je zeggen dat je je uren opgeeft aan de belastingdienst? is toch het zelfde als dat je goed kan sleutelen,, komt dr een jongen die graag lmv velgen onder zijn auto wil, maar ze er niet onder kan zetten. dan zeg jij als automonteur, is goed, kom zaterdag om 10 uur maar langs, voor 100euro zet ik ze erop. als je zoiets elke zaterdag doet, en je heb meerdere klanten per dag, is dat zwartwerken.
een handelaar is even krap door de bocht gezien een oplichter. die koopt auto’s op die mankemetjes hebben, gooit er een poets middel op, rost een stofzuiger door die auto en verkoopt hem voor een scherpe prijs, met garantie tot aan de deur.
en over dt onderwerp, tja, als je de regels leest kun je het er wel in vinden toch? ik kan het ergens wel begrijpen dat er ergens een streek getrokken wordt.
31 december 2009 om 15:03 #17578210origineel gepost door Dion-Corsa
Ja kijk maar uit michiel026 straks ben jij je onderschrift ook nog kwijt :thumbdownogh jah shit ben aan het handelen omdat ik me oude auto kwijt wil:jerry
31 december 2009 om 15:05 #17578211nee, 4 regels is de max. en das dan weer wel iets wat ik snap.
2 januari 2010 om 01:21 #17578212een handelaar is even krap door de bocht gezien een oplichter. die koopt auto’s op die mankemetjes hebben, gooit er een poets middel op, rost een stofzuiger door die auto en verkoopt hem voor een scherpe prijs, met garantie tot aan de deur.
srry maar deze opmerking slaat weer nergens op he….hoezo moet een handelaar een oplichter wezen, als hij voor een leuk prijsje een auto kan kopen, maakt m weer voor elkaar zodat de auto fatsoenlijk de weg op kan en verkoopt m met wat winst, dat is toch niet erg ofwel. T lijkt mij toch als je een handelaar bent dat je er iets op wil verdienen, anders is het de moeite niet. En ja als jij een auto van een particulier(of handelaar) koopt dan weet je gewoon dat je geen garantie hebt. Tenzij je het erbij koopt wat in de meeste gevallen alleen bij een garage mogelijk is.
2 januari 2010 om 12:58 #17578213ten eerste bedankt voor alle positieve reacties naar mijn kant! Wist niet dat dit topic zoveel los zou maken bij de mede forummers… Regels zijn regels, of ze nou belachelijk zijn of niet. Ik sta in ieder geval nog steeds voor iedereen hier klaar als het een motorkap verlenging betreft! Dan weten jullie dat.
En als ik geen “reclame” meer mag maken, laat ik dit wel aan jullie over met mond op mond reclame…
2 januari 2010 om 16:07 #17578214komt vast goed ;)
en je hebt ook nog advertenties op marktplaats dus :jerry2 januari 2010 om 16:12 #17578215robbywag ik stuurje een u2u ik heb een vraag voorje
2 januari 2010 om 21:56 #17578216je krijgt nu geen korting hoor :P
2 januari 2010 om 22:02 #17578217origineel gepost door sw16v
je krijgt nu geen korting hoor :Ptuurlijk wel, forummers krijgen korting (als ze willen);)
2 januari 2010 om 22:13 #17578218haha sjoerd ik stuurde hem een u2u omdat ik een lasser zoek die een rol kooi voor me corsa kan lassen :P:jerry
3 januari 2010 om 10:43 #17578219@robbywag, stuur anders danny gewoon ff een u2u en overleg eens naar een eigen subforum..
ik heb ook al eens contact met hem daarover gehad en het valt allemaal best mee..Ik snap niet waarom iedereen nu ineens op de ahterste poten staat.
je moet ergens een lijn trekken en zoals ook al gezegd soms vallen hier ook de goeien onder.de goeien moeten altijd onder de slechten lijden…
3 januari 2010 om 13:12 #17578220origineel gepost door manta1988
een handelaar is even krap door de bocht gezien een oplichter. die koopt auto’s op die mankemetjes hebben, gooit er een poets middel op, rost een stofzuiger door die auto en verkoopt hem voor een scherpe prijs, met garantie tot aan de deur.
srry maar deze opmerking slaat weer nergens op he….hoezo moet een handelaar een oplichter wezen, als hij voor een leuk prijsje een auto kan kopen, maakt m weer voor elkaar zodat de auto fatsoenlijk de weg op kan en verkoopt m met wat winst, dat is toch niet erg ofwel. T lijkt mij toch als je een handelaar bent dat je er iets op wil verdienen, anders is het de moeite niet. En ja als jij een auto van een particulier(of handelaar) koopt dan weet je gewoon dat je geen garantie hebt. Tenzij je het erbij koopt wat in de meeste gevallen alleen bij een garage mogelijk is.
ik zeg het verkeerd, er was hier een hele grote handelaar, dat was zuiver een oplichter. en stond letterlijk geen 1 goee ato tussen. die kerel had enkele grote zaken, hj verkoopt een tijde die probleem auto’s totdat hij teveel ontevreden klanten krijgt, en doekt de zaak op en gaat onder een andere naam verder. zo gaat het hier met veel handelaren. enkele jaren geleden was er een groot industrie terein helemaal vol met handelaren. (net allemaal slecht, enkele ztten er nog) maar de meeste zijn allemaal weg. niet om zomaar een reden. ik ben enkele keren meegeweest te kijken voor een auto. nou wat een elende. er mankeert soms heel veel aan, en ze doen er zo min mogelijk aan.
jan spek heet deze aardige kerel. zoek maar op op internet. hj heet nu geloof ik autocentrum hoorn en heeft nog maar 1 pand. terwijl hij er 6 had bedenk ik mij net.
maar eerlijk s eerlijk, je KAN soms geluk hebben bj een handelaar. mijn pa heb ooit bj een handelaar een hyundai excel 1.5 gekocht uit 1993. de auto heb 3 jaar probleem loos gereden zonder enige omkosten.
3 januari 2010 om 13:14 #17578221ohja, uiteraard moeten ze aan een auto verdienen. dat s wel de bedoeling. maar vind het belachelijk dat ze er in de meeste gevallen niks aan doen.
3 januari 2010 om 14:34 #17578222origineel gepost door robert_corsa
we hebben het wel over handelen, maar is het niet gewoon zuiver zwart werken? je kan iets goed, je bied je diensten aan, je vraagt er geld voor, dat is puur zwart werken, of wil je zeggen dat je je uren opgeeft aan de belastingdienst? is toch het zelfde als dat je goed kan sleutelen,, komt dr een jongen die graag lmv velgen onder zijn auto wil, maar ze er niet onder kan zetten. dan zeg jij als automonteur, is goed, kom zaterdag om 10 uur maar langs, voor 100euro zet ik ze erop. als je zoiets elke zaterdag doet, en je heb meerdere klanten per dag, is dat zwartwerken.ff informatie ingewonnen op internet…
U mag geld verdienen met uw hobby, zolang het slechts een hobby is. Maar als u vaker geld verdient, of als het grote bedragen betreft, dan is het geen hobby meer, maar een bron van inkomen, en moet u hier belasting over betalen. Dit is een grijs gebied, en de belastingdienst bepaalt in de regel of het een hobby is of niet, afhankelijk van de persoonlijke situatie. Bent u van plan om dit vaker te doen, dan raad ik u aan om u in te schrijven bij de KvK als ondernemer. U krijgt dan ook een BTW-nummer, u moet dan BTW in rekening brengen op uw facturen (en afdragen), en de inkomsten uit de onderneming moet u verwerken in uw belastingaangifte.
Dus als je iets hobby matig doet, en het niet te gek wordt, mag je gewoon ‘iets’ bijverdienen.
Volgens mij mag je rond de 6 á 7000 euro per jaar bijverdienen, en dan praten we puur over de winst !! dus dat is na inkoop en gemaakte uren.3 januari 2010 om 18:27 #17578223kijk aan, dat is intresant. is het niet afhankelijk van het beroep dat je uitvoert? ik ga er ook eens achteraan. Ik heb nog altijd zoiets van als de belastingdienst opeens voor je neus staat en zegt dat je zwartwerkt, dan kan jij toch zeggen dat je het voor niks doet. als je klant ook zegt dat jij het puur uit vriendschap doet. wat heb de belastingdienst dan nog in te brengen?
3 januari 2010 om 18:45 #17578224Hier nog eentje………. Wel vreemd dat Eric Romijn regelmatig met een fotoreportage van zijn bedrijf, inclusief jaar meeting, zijn bedrijf mag promoten……….. Ik vind het best, vind het wel leuk, maar het is en blijft een commercieel topic. ;)
3 januari 2010 om 19:35 #17578225origineel gepost door Arjen
Hier nog eentje………. Wel vreemd dat Eric Romijn regelmatig met een fotoreportage van zijn bedrijf, inclusief jaar meeting, zijn bedrijf mag promoten……….. Ik vind het best, vind het wel leuk, maar het is en blijft een commercieel topic. ;)Nu zie je geen mods…;)
Misschien dat die Eric Romijn er geld voor heeft betaald?3 januari 2010 om 19:56 #17578226Er worden restauraties gepost,ze laten zien wat ze doen,dat mag .
als jij een topic maakt over hoe je motorkappies last dan blijft dat gewoon staan.
zolang er niks te koop word aan geboden is er niks aan de hand.
wat hij wel doet is spullen verkopen,heb al wat voorbij zien schuiven.
daar gaan we het binnenkort nog eens over hebben met ze.
dus wees maar niet bang,we houden het heus wel in de gaten
3 januari 2010 om 20:01 #17578227Voor de duidelijkheid; ik vind het prima hoor, die topics van Eric en zijn zoon. Altijd leuk om te bekijken. En een hobbyist die in z`n vrije tijd booskijkers maakt en verkoopt? Ach………….. ook leuk toch? De hobby is al duur zat!!
3 januari 2010 om 20:10 #17578228TE KOOP…
Sorry kon het niet laten
Ik heb al een gereageerd op dergelijk topic
als je iets regelmatig wil gaan doen ook al is het
voor de mede leden zet dan toch gewoon een linkje
naar eender wat verkoop site of eigen site/blog
dat moet toch kunnen niet?3 januari 2010 om 20:22 #17578229origineel gepost door 14XE
Er worden restauraties gepost,ze laten zien wat ze doen,dat mag .als jij een topic maakt over hoe je motorkappies last dan blijft dat gewoon staan.
zolang er niks te koop word aan geboden is er niks aan de hand.
wat hij wel doet is spullen verkopen,heb al wat voorbij zien schuiven.
daar gaan we het binnenkort nog eens over hebben met ze.
dus wees maar niet bang,we houden het heus wel in de gaten
Misschien is een subrubriek “diensten” oid een idee?
3 januari 2010 om 20:25 #17578230dan krijg je weer de vraag wat daar wel en niet onder valt.
het blijft altijd moeilijk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.