topic kan dicht.

Forumindex Forums Modellen Astra topic kan dicht.

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    R21

Meeste vragen zijn beantwoord. Topic kan dicht.

Haasje17
      Moderator

Wast het geen gewone 1.6 ?
        Lange halen met schakelen tja, is een kabelsysteem schakelt zoiezo anders dan je vag bak.
        Verbruik van de 1.6 non turbo ligt vrij hoog. 1 op 12 zou je met de turbo wel moeten kunne halen.

R21

Nee, wel een 180 pk

SIGNALEMENT
          Merk OPEL
          Model ASTRA
          Type 1.6 TURBO ECOTEC 132

MOTOR
          Motorcode A16LET
          Aantal cilinders 4
          Cilinderinhoud 1598 cc
          Vermogen 132 kW (179 pk)

Misschien zijn mijn verwachtingen wat te hoog gespannen.. kan ook he…
          Ook paar keer in een Volvo V60 gereden met dieselblok met 170 pk. Dat is ook geen scheurmonster, maar komt ook zeker vooruit.
          Nadat ik in de Leon 1.2 TSI met 110 pk had gereden viel me dat 300% mee, tot de 100 voelde die vrij snel, daarna merk je natuurlijk het beperkte vermogen

Bij de Astra vond ik dat wel meevallen…. Kan meerdere oorzaken hebben natuurlijk. Is wat zwaarder dan een Leon en auto heeft mogelijk een wat lagere funfactor en snelheidsbeleving. Tussenacceleratie in zijn 5 op de snelweg van 120 naar 150 vond ik wel redelijk snel.

wim-v6
          Deelnemer

de Seat is wat Sportiever afgesteld, en wat Rumoeriger, waardoor de snelheidsbeleving groter is.

Ik weet niet wat de Cilinderinhoud van de Leon was, maar dit is en blijft een 1.6 motortje, in een zware auto.

Willem

R21

Toevallig mensen hier op forum die 1.6 sport rijden en hun ervaringen kunnen delen?

R21

Weinig respons zal wel aan de vakantieperiode liggen?

Niemand met verder nog wat antwoorden op mn vragen?

wim-v6
                Deelnemer

Weet verder niet, en weinig gereden, maar we hebben een 1.6T Krenten editie van het Type turbogat op de zaak..
                  Hij is Vlot, maar niet heel snel, en ik vind dat ie best wat toeren nodig heeft om echt te gaan trekken..

Verder rijdt deze al 110.000km Probleemloos rond

R21

inmiddels nog een keer in de auto gereden en positief verrast!

De minpunten van de vorige keer vond ik bijzonder meevallen.

Dezelfde route met de opel gereden als met mn huidige auto en dan merk ik dat de Astra super over drempel heen gaat. Zowel in 30 km zones als in 80 km zones. Ook slecht wegdek poetst ie zo weg ondanks de 18 inch velgen. Toen ik naderhand in mn eigen auto stapte merkte ik dat die toch een heel stuk harder is en daardoor minder comfort biedt.

Ik moet nog wel even wennen aan de ARG/ERG (?) sportstoelen. Ze zitten vast fijn, maar icm de lendesteun is het nu soms erg zoeken. De zijdelingse steun is lekker, de verstelmogelijkheden zijn legio etc. Dus dat moet wel goedkomen.

De auto stuurt lekker, verbruik is op 1 op 11 te krijgen ondanks wat forser doortrekken tijdens de testrit.
                    Rempedaal is erg wennen, moet je behoorlijk induwen tov huidige auto.

al met al enthousiast naar huis gegaan en eens kijken of we dr uit kunnen komen. Ben benieuwd!

corsaboy
                    Deelnemer

Stoelen zijn altijd erg persoonlijk he. Helemaal qua afstelling.

Leuk te horen dat je toch zo positief bent over punten die je eerst een beetje tegen stonden.

Succes met je keuze.

Rob Astra J

Ik heb zelf nog een Astra J sport 1.4 turbo ( staat inmiddels te koop ) Ik heb deze laten chippen en ik moet zeggen dat deze nu vele malen beter rijd. Deze rijd beter als een standaard 1.6 turbo.

Ik ben zeer te spreken over de AGR stoelen in de auto . Het is idd even wat afstellen , maar als je eenmaal zit wil je er niet meer uit.

Ps. dit is mijn huidige auto

Grtz

R21

Mooie auto!

Ik heb voor de Astra gekozen. Kan hem zaterdag halen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.