TonVroem wederom

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik TonVroem wederom

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Tonvroem

Tja ik zal me nog maar eens voorstellen, ik was mijn inloggegevens kwijt. :sleeping :hmmz

Nou, gelesed en mijn rijbewijs begin jaren 80 gehaald in een Kadett D. verder nog wel vaak naar Opel gekeken omdat ik het meestal wel leuke auto’s en modellen vind maar helaas vaak ook roestbakken :fy1

Tja en dat zegt hij die 2 alfa’s 164 heeft! Inderdaad. Want Die roesten nauwelijks, achterste delen kokers en de achterbrug zijn enorm zwak maar verder is het dank zei het verzinken een redelijk roestvrije wagen. Daarnaast heb ik een Citroen C15 bestelwagen gehad (voor de honden) Dat was een hele leuke praktische auto maar ook een roestbak, een heel enorme roestbak. Maar het was zo’n leuk autootje om te rijden en zo praktisch. Verder had ik nog een Colt en een Mercdes 250D staan, die ook een paar plekjes hadden maar niks spannends. Tja en dan opeens gebeurt er van alles met jezelf, met je vrouw, de kinderen, je ouders en moet je noodgedwongen je Alfa slopen omdat je de storing niet kunt vinden maar wel de APK al weken afgelopen is. Blijkt je Citroen waar je alle energie en moeite in gestopt hebt een heel groot gat in de koker te hebben en is ook daar van de keuring inmiddels verlopen. De 2e Alfa 164 heeft een defecte kachel en een paar dolgedraaide wielbouten/naven achte, dan zei een prutser van vorige eigenaar. Bovendien moet ook deze wagen op keuring en is geschorst. De 164 v6 2v 3 literr moet een nieuwe koppeling krijgen…das niet zo makkelijk bij een v6…en de Mercedes staat geschorst is een Diesel van bijna 2 ton en dus enorm hoog in de belasting….Daar sta je dan alles kapot. Dus je gaat doen wat je al langer wilt. Coltje rijden want kan natuurlijk niet eeuwig staan. Starten lopen, geen problemen. Ja nieuwe bandjes zal die wel nodig hebben. Tijdens de keuring bleek hij toch wel een paar vervelende punten te hebben…alle remleidingen van voor tot achter vervangen, nieuwe banden, schokbrekerlagers voor, remmen vast handrem kabel te stroef…En eigenlijk een lome auto en eigenlijk te klein voor de 2 grote honden dagelijks mee naar de hei te nemen. Dus vond ik het beter om hem in te ruilen tegen een Astra F Caravan 300 bijbetalen. Tja eenmaal aangekomen was die Astra wel de meest vuile beschimmelde auto die ik in mijn leven had gezien….er lagen betere op te sloop. Dus ik noemde hem met recht Slopel. :fy1 Maar goed hij liep heel mooi, schakelde koppelde, remde en alles wat belangrijk was deed het. Maar verder was het een ramp…mos langs de ramen, mos langs de deuren, opgedroogde cement, bouwpuinresten, alles nat en vol spik en schimmel. Dus na even heel boos te zijn geworden er toch door heen gekeken en de auto gekocht…Hoe meer ik er in reed hoe leuker ik hem vond! :D

Ja en na een heel erg grondige poets en sop beurt, afspuiten, wasstraat weer afspuiten, bussen ML leegspuiten Plafond opnieuw bekleden en cleaneren enzwart zwart maken vind ik het een super leuke leuk uitziende Opel. Ja in wit vind ik hem echt leuk. Ik ben de auto echt gaan waarderen, zuinig niet te zwaar, Praktisch, niet te spartaans. Loom maar toch niet langzaam, redelijk stil goed geveerd. Heel ruim en handig om wat mee te nemen, Zitpositie is goed. Jawel we willen hem zo lang mogelijk rijden. Jammer eigenlijk dat ze hem niet vertroetelt hebben, hij was er best wel erg aan toe.

Wat ik gedaan heb tot nu toe… 6 volle emmers sopwater met Dettol en zeep en Dasty er in en met de waterzuiger er uit. In de was gezet, tectyl en ML gespoten, zwart weer zwart gemaakt, spiegelglas vervangen, dasbordkastje vervangen, hemel eruit, dak ingespoten met ML want was erg aan het roesten van het vocht. Dakdragers met ML ingespoten dat heeft de boel weer waterdicht gemaakt. Achterlamp links vervangen, bestuurdersstoel met zelfde stof gvonden zonder instapschade, die gaat er binnenkort in. Onbrekende dopjes en stopjes gehaald en geplaatst. Diverse vacuumslangen vervangen, pollenfilter vervangen (was een moestuintje) schakelaar voor richtingaanwijzer vervangen. Knipperde enkel naar rechts als je hem doorklikte maar bij even aantippen werkte het knipperlicht niet. Winterbanden eronder gezet…te smal zijn van Corsa…maar goed het rijdt. Als hij keuring heeft krijgt hij nieuwe banden en 4 bougies. Voor de Apk heeft hij achter boven nieuwe veerschotels nodig en 2 stukje plaatwerk van de achterdorpel lassen en de stuurkogelrubbers vervangen…nou ja dat worden gewoon nieuwe stuurkogels, lijkt me. Binnenkort de olie en oliefilter en nieuwe remblokjes en die vieze stoffen hoesjes rondom de schakelppok en de handrem vervangen een paa roestplekjes repareren op de bijrijdersdeur en rond de tankdop fatsoeneren. Ik denk dat ik er gewoon een ring om maak van rubber..heb ik ooit eens bij een Alfa 33 gedaan, en dat zag er op zich redelijk uit. En ja een 33 roeste nog harder en een Opel rijdt beter (niet sneller) en economischer :D Zou mijn Astra echt op zijn dan zou ik zo weer een knappe Caravan aanschaffen. Had ik niet verwacht van mezelf :wors . En ja, makkelijk aan te werken :thumb Dat is een echte opluchting een Alfa 164 zit vol eigenaardige techniek, vreemde constructies en bestaat uit veel meer onderdelen. is helemaal volgepropt. O allemaal leuk en interessant maar als het kapot is dan is het duur of moeilijk. Onbetrouwbaar zijn ze beiden niet. mijn 2twin spark ging richting 3 ton en de Opel nu richting 4 ton. Het is gewoon eigenlijk niet te vergelijken…maar voor mij nooit meer een sedan of een auto met een derde deur.

Dus ja dat is de achtergrond…

Ik ben dus zo gek om een Astra F 1.6i van 94 van de sloop te redden en daar tijd en geld in te stoppen en het uiteindelijk een leuke auto te gaan vinden en vrouw lief is het helemaal met me eens.

Kentekenplaat is inmiddels ook uitgedeukt en kunststof houder is vervangen.

Hij heeft dit interieur (dit was bij de aanschaf toen alles nog heel extreem vuil en vies was…)
      Mooi toch zo’n witte! :wub

Ow ja en dit ben ik zelf :wors

-BlendjuH-
      Deelnemer

Welkom hier Ton …
        Leuke f nu hij opgeknapt is :jerry
        Hoop dat je er lang van mag genieten

Dolby
        Deelnemer

Welkom hier op het forum. Altijd leuk om te zien dat een auto netjes word opgeknapt. :thumb

Veel plezier met deze leuk Astra F Station.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.