Tomtom vs Omega B2

Forumindex Forums Modellen Omega Tomtom vs Omega B2

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    fornix

Ik ben van plan om een nieuw model Tomtom te kopen. Mijn oude gps ontvanger ontvangt amper een satellietsignaal als hij achter de voorruit ligt van mijn B2. Nou plakte ik dat ding dan gewoon tegen een van de zijruiten aan en was het probleem verholpen. Maar een Tomtom met geintegreerde GPS aan de zijruit plakken is wat onpraktisch… Dat ding moet gewoon aan de voorruit hangen.
      Dus nu wil ik graag weten of er hier Omegarijders zijn die ook een Tomtom set gebruiken en last hebben van een slechte ontvangst van de satellietsignalen. Of hebben die nieuwe Tomtom modellen geen problemen met die (mooie paarse :wors ) voorruiten van de B2 Omega??

ElRenegado

geen idee,
        De gps ontvanger van mijn vdo-dayton (vast ingebouwd systeem) ligt helemaal in de rechterhoek van het dashboard onder de ruit.
        Mijn ontvangst is super.
        Ik rij een B2 uit 2003.

J-Omega

Een warmtewerende ruit stoort het GPS signaal altijd. Of de nieuwere TomTom’s daarop berekend zijn geen idee, maar je zou verwachten van wel aangezien er tegenwoordig veel auto’s met zo’n ruit geleverd worden.

Mail TomTom anders even, ze kunnen die vraag ongetwijfeld wel voor je beantwoorden.

fornix

Ik heb eens op de site van Tomtom gekeken en dit is wat ze er zelf over zeggen op hun FAQ pagina:

Warmtewerende laag
            Bepaalde voertuigen hebben een ingebouwde warmtewerende laag in de voorruit, waardoor je navigatiesysteem je huidige locatie mogelijk niet kan vinden.
            Als je wilt bepalen of de werking van je navigatiesysteem door een warmtewerende laag wordt verstoord, houd het systeem dan buiten een geparkeerde
            auto om na te gaan of je actuele locatie dan wel kan worden gevonden.
            Als je auto is uitgerust met een warmtewerende laag die verhindert dat je navigatiesysteem je actuele locatie vindt, vraag je plaatselijke TomTom-dealer
            dan naar een heruitzendende antenne. Voor oudere navigatiesystemen heeft je plaatselijke TomTom-dealer mogelijk de externe antennekit van TomTom.

Ik ga de komende dagen maar eens wat info opscharrelen over die heruitzendende antenne & externe antennekit.

Redorbit

vaak is er rekening mee gehouden door de warmtewerende laag ergens te onderbreken. vooral bij autobussen zie je dat de hoeken van de ruit onderin die laag missen om de communicatie te bevorderen. ik weet alleen niet of de omega ook van die “gaten”heeft.
              in een B1 heb ik met een navigon met ingebouwde gps nooit problemen gehad

fornix

Ik heb vandaag gewoon de stoute schoenen aangetrokken en de goedkoopste Navigon navigatieset gekocht bij de MM. Gewoon op de voorruit geplakt zonder extra antenne’s en hij had binnen een paar seconden zijn positie al gevonden.
                Voor die moderne gps-systemen zijn die voorruiten blijkbaar geen probleem meer.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.