Tokkelen diesel en banden lawaai

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Tokkelen diesel en banden lawaai

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    rand81

Ben net de gelukkige bezitter van een corsa D cdti van 2008. Km 108000. Maar ik begin me te storen aan het enorme lawaai dat deze corsa maakt. De diesel tokkelt behoorlijk hard ook bij warme motor en het lijkt zelfs dat het geluid binnen harder klinkt dan buiten. Zeker bij het optrekken en tussen de 100 en 120 hoor ik daarnaast veel geluid van de banden. Het lijkt wel of ik op rupsbanden rijdt soms. Ik ben teleurgesteld over het comfort. Had hiervoor peugeot 206 maar dat oude bakkie was toch een stuk stiller. Het ligt niet aand e distrubutieketting of zo, als ik stil sta en de motor draait hoor ik niets vreemds.
      Ik hoor soms een raar resonantie geluid van banden of carosserie. (vroeger hadden we antennes op het spatbord en als er harde wind stond dan gaf dat een raar zingend geluid) zo kan ik dat nu omschrijven. Erg storend en durf niet naar de garage. De banden zijn nog zeer goed, dus dan weet ik het wel nieuwe bandjes etc. En dan nog maar afwachten of het helpt. Wie heeft hier ook ervaring mee? Moet er bij diesel ook weleens wat aan de kleppen gesteld worden??
      Weet niet goed waar te beginnen, maar de lol is er nu al af.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.