Toeter werkt niet meer ivm nieuwe type toeter

Forumindex Forums Modellen Corsa Toeter werkt niet meer ivm nieuwe type toeter

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    ivartje
    Deelnemer

nu heb ik dus een corsa uit 93 met een stuur zonder airbag , heb er nu een stuur op gemonteerd met airbag en radiobediening uit een vectra b maar nu werkt de toeter dus niet meer … als ik de kabel vd toeter pak bij het stuur en ik houd m rechtstreek op me massa dan toetert die,als ik een extra massa leg naar me stuurring (dus zodat er extra massa komt op me toeter schakeling dan werkt het niet…) hoe zou ik dit kunnen oplossen?

bart-gsi
      Deelnemer

Misschien een aparte massa maken voor je stuurbediening…. Of voor je toeter

ivartje
        Deelnemer

Je bedoelt n aparte massa op de massa van me stuurring? Dat heb ik al geprobeerd maar weinig verschil,met me oude stuur corsa origineel zonder airbag deed ie t wel en nu ineens niet meer,wat zit r anders dan met nieuwe type stuur?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

bart-gsi
          Deelnemer

@ivartje wrote:

Je bedoelt n aparte massa op de massa van me stuurring? Dat heb ik al geprobeerd maar weinig verschil,met me oude stuur corsa origineel zonder airbag deed ie t wel en nu ineens niet meer,wat zit r anders dan met nieuwe type stuur?

in het nieuwe type stuur zit een sleepring voor je airbag, die heeft de oude niet… dus kan zijn dat je massa via een andere route loopt bij het nieuwe stuur in vergelijking met de oude..
            volgens mij was bij de oude dat de plus een rode aparte kabel was en dat de massa via een centrale ring op het stuurkolom zat

ivartje
            Deelnemer

ben even de weg kwijt maar hoe zou ik dit nu op kunnen lossen dan?

bart-gsi
              Deelnemer

normaal bij het oude type stuur is het
                kabel + komt erin hangt aan je knop voor je claxon en dan naar de massa van je stuur kolom…
                ik denk dat je dat bij het nieuwe stuur ook zo moet doen.. en dan voor je de stuurwiel bediening een andere massa moet hebben.. althans vermoed ik

ivartje
                Deelnemer

Dus je bedoelt dat ik n aparte massa moet maken puur voor me toeter?

bart-gsi
                  Deelnemer

@ivartje wrote:

Dus je bedoelt dat ik n aparte massa moet maken puur voor me toeter?

of voor je stuurwiel bediening.. maar ik ben geen genie qua electronica zoals ik al meerdere malen ervaren heb op dit forum maar dit is mijn idee ervan… ik ga nog het nodig zoekwerk voor je doen…

bart-gsi
                    Deelnemer

http://www.thecorsa.co.uk/electrical-tutorials/200-how-fit-vectra-steering-wheel-airbag-steering-wheel-controls.html” onclick=”window.open(this.href);return false; ik denk dat dit je wel op weg zal helpen..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.