Toeter werkt niet, klokje gaat aan/uit bij drukken op toeter

Forumindex Forums Modellen Tigra Toeter werkt niet, klokje gaat aan/uit bij drukken op toeter

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252972
    Timsalabim
      Lid sinds:
      20 November 2012

      Hallo,

      Onlangs heb ik een Opel Tigra 1.6 16V gekocht ( bouwjaar ’95 )

      De auto bevalt goed, het inbouwen van de radio was even een klus want ik had geen continu 12V stroom op een van de draden bij de radio.
      Nu dus wel , ook de massa opnieuw aangelegd zodat de boxen niet kraken. Top.
      Maar….

      vanaf dat ik de auto heb doet de toeter het niet. Het vreemde is dat er wel een signaal ergens doorgegeven wordt wanneer ik op het stuur op de claxon druk, want er gebeurd wel iets, namelijk: het klokje gaat even aan/uit

      ( het klokje is volgens mij stuk want zodra ik de auto aanzet staat hij op 00:00:00 jaartal ’92 ) hahaha

      maar wat wel vervelend is, is dat de toeter het dus niet doet, dat is naar mijn weten een APK afkeur puntje dus ik wil het graag oplossen.

      Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen ??? zou het ook te maken hebben met massa of zoiets ??

      Alvast bedankt voor het meedenken,

      Tim

      #18075997
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        al gekeken als de draden wel gewoon op de toeter zitten?

        #18075998
        Looney
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 June 2010

          Werkt je interieur&kofferbak verlichting wel gewoon?

          #18075999
          Timsalabim
            Lid sinds:
            20 November 2012

            Nee interieur en kofferbak verlichting werken niet, dashboard verlichting werkt wel
            De verlichting in het handschoenen kastje werkt ook wel.

            #18076000
            Looney
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 June 2010

              Dan ligt het aan de zekering in je dashboard kastje of de bedrading hiervan. Piep de bedrading van je interieurverlichting, kofferbak verlichting, toeter en radio eens door. Waarschijnlijk de zekering kapot maar kan ook aan 1 van aangesloten apparaten liggen.

              Bij mij was eens de radio verkeerd aangesloten en de zekering heel. Toch werkte alles op die groep niet.
              Andere keer was de toeter verrot waardoor de zekering telkens eruit patste.

              Omdat je klokje wel reageert op het drukken op de toeter vermoed ik dat het aan bedrading ligt. Heb je zeker weten de radio goed aangesloten? En wat voor extra massa op je boxen?

              #18076001
              Timsalabim
                Lid sinds:
                20 November 2012

                De massa was zowiezo niet goed waardoor de radio ging kraken… Daarom een massa draad getrokken naar de radio. De toeter reedt het daar voor al niet…. Zit de claxon, binnenverlichting enz. Op dezelfde zekering ? Ik denk dat mijn radio buiten die zekeringkast omloopt. Welke zekering zorgt voor de twee lampjes aan het plafond en de kofferbak ? Is dat dezelfde als de claxon ? Ja mijn klokje gaat uit een aan als je op de claxon drukt, maar dat klokje is stuk. Zou het zo kunnen zijn dat de claxon het niet doet door dat kapotte klokje ? Klokje brand wel maar de tijd en datum blijven niet hangen….

                #18076002
                Timsalabim
                  Lid sinds:
                  20 November 2012

                  De massa was zowiezo niet goed waardoor de radio ging kraken… Daarom een massa draad getrokken naar de radio. De toeter reedt het daar voor al niet…. Zit de claxon, binnenverlichting enz. Op dezelfde zekering ? Ik denk dat mijn radio buiten die zekeringkast omloopt. Welke zekering zorgt voor de twee lampjes aan het plafond en de kofferbak ? Is dat dezelfde als de claxon ? Ja mijn klokje gaat uit een aan als je op de claxon drukt, maar dat klokje is stuk. Zou het zo kunnen zijn dat de claxon het niet doet door dat kapotte klokje ? Klokje brand wel maar de tijd en datum blijven niet hangen….

                  #18076003
                  Looney
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 June 2010

                    Bij mijn corsa en mijn vriendin haar tigra loopt de geschakelde plus van de radio ook over die zekering ja. Maar misschien bij jou niet..
                    En inderdaad zitten al deze verbruikers op 1 zekering(bij mij de radio dus ook, ik weer niet waar jou geschakelde plus vandaan komt). Check de zekering maar eens.

                    #18076004
                    Timsalabim
                      Lid sinds:
                      20 November 2012

                      :thumb yeah!! Alles doet het weer, claxon, binnen verlichting en het klokje onthoud de datum weer. Zit allemaal op zekering 20 amp. In vakje 1. Mijn radio dus blijkbaar niet maar die is ook verre van standaard aangesloten hahaha bedankt voor het meedenken, ik zag niet dat de zekering stuk was, toch maar vervangen en viola… Super !!!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.