Toerenval

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Toerenval

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209874
    Febe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2004

      Het toerental van m’n SuperSeven zakt maar langzaam terug naar stationair, zowel bij stilstand als bij langzaam schakelen.
      Kan wel 1,5 tot 2 sec duren.
      Stationair draait íe 1100rpm, geen valse lucht en stappenmotor lijkt me goed schoon en draait licht.
      Kan dat bv aan de mapping liggen? Of aan de afstelling vd stelschroeven op het gasklephuis?
      Wat valt er aan te doen?:hmmz

      #17483146
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Heb ik ook al jaren last van.

        Ik heb al vernieuwd:
        Stappenmotor
        Alle lucht slangen
        alle pakkingen SFI en gasklephuis
        luchtfilter
        LMM
        gasklephuis
        stationair klep sensor al een paar x vervangen
        extra aarde draad
        ander Computer geprobeerd

        laatste tijd erg last van als ie warm word dat hij stationair 1000 tot 1200 rpm blijft draaien en als ik in een file sta spontaan 3000 rpm gaat draaien met de enige oplossing uitzetten en weer starten.

        Oplossing GAARNE…

        #17483147
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          gasklepschakelaar die loopt te ouwehoeren?

          even meten dat die wel op stationairstand komt te staan. of desnoods even laten uitlezen.

          #17483148
          suqra
            Lid sinds:
            25 September 2007

            bij me frontera was het me thermostaat.

            vraag me niet waarom.

            #17483149
            frenkie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 January 2006

              heeft mijne ook last van, loopt ook beroerd gestationair, meschien de brandstof drukregelaar:hmmz

              #17483150
              Febe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2004

                origineel gepost door sw16v
                gasklepschakelaar die loopt te ouwehoeren?

                even meten dat die wel op stationairstand komt te staan. of desnoods even laten uitlezen.

                Ik hoor ‘m wel klikken maar dat is natuurlijk geen garantie dat íe het ook doet.
                Dus ik zal hem meten…

                Thermostaat koelwater? Lijkt me niet want bij koude of warme motor is er geen verschil.

                En brandstofdrukregelaar…, de brandstofdruk is bij de dealer onlangs nog gemeten op de brandstofrail, daar was de druk goed, zei de chef-werkplaats.
                Ik ga er vanuit dat hij dat goed heeft gemeten.

                Ik laat nog van me horen.
                Febe.

                #17483151
                jblfreak
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik denk dat je naar t veertjes mechanisme van je gasklephuis moet kijken

                  aantrekken gaat meestal makkelijk denk dat er wat vuil tussen de veertjes zit vanbuiten

                  #17483152
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Thermostaat gisteren vervangen, stationair is wat rustiger geworden voor blijf nu netjes 800 tot 850 RPM draaien…

                    #17483153
                    Febe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 November 2004

                      origineel gepost door jblfreak
                      ik denk dat je naar t veertjes mechanisme van je gasklephuis moet kijken

                      aantrekken gaat meestal makkelijk denk dat er wat vuil tussen de veertjes zit vanbuiten

                      Veertjesmechanisme? Wat bedoel je nou?
                      (ksnap dr helemaal niks van…)

                      #17483154
                      frenkie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 January 2006

                        dan ga ik ook maar eens een andere gasklepschakelaar proberen.meschien de Lmm.
                        hij blijft langzaam terug vallen in toeren.
                        Stationair draait die 1200rpm:thumbdown

                        Thermostaat is ook al nieuw, en andere stappenmotor geprobeert, en krijgt ook nergens valse lucht:(


                        @Febe
                        : is het bij jou opgelost?

                        #17483155
                        Febe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 November 2004


                          @Febe
                          : is het bij jou opgelost?

                          Neu, ‘k heb de oorzaak nog niet gevonden.

                          Koelvloeistofthermostaat geloof ik niet zo in en veertjes vh overdrukklepje op de gasklep al evenmin, alles is daar mooi schoon…

                          Ik laat het voorlopig even rusten totdat het me de keel gaat uithangen.
                          Misschien komt het antwoord maar zo een keer voorbij rollen hier op ‘t forum. :)

                          #17483156
                          carlover
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 December 2004

                            al eens aan een gaskabel gedacht die niet meer helemaal lekker is?
                            probeer eens met je voet onder het gaspedaal te duwen,als je stilstaat.

                            tis maar een idee he.

                            #17483157
                            Miruni
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 February 2007

                              Eerst ff kijken of de gasklep helemaal terug komt tegen het kleine aanslagboutje.
                              (zit normaal een klein beetje gele verf op het boutje).

                              Daarna gasklep schakelaar doormeten.
                              Dus stekker eraf trekken en op de pinnen meten of deze sluit wanneer gasklep dichtstaat.

                              Je kunt ook nog proberen om de stekker v/d stationaire regelaar eraf te trekken
                              en kijken of het toerental zakt. Dan weet je tenminste of deze wat doet.

                              De stationairewaardes welke de ECU aanneemt zijn koelvloeistoftemp. afhankelijk.
                              Een beetje afhankelijk v/d ECU software maar vanaf zo’n 60 Grd. zit ie op 840 Toeren.
                              Hij gaat pas op deze map lopen op het moment dat de gasklep volledig is
                              gesloten en zo in de gasklepschakelaar het kontaktje voor stationaire wordt gesloten.

                              Eventueel bij de Opel dealer met de TECH 1 checken of de gasklepschakelaar goed werkt.
                              Zo kun je uitsluiten dat het in de bedrading zit. En je bent dan verzekerd dat de ECU hem binnen krijgt.
                              Je kunt dan ook meteen de koelvloeistoftemp. checken.

                              Succes,
                              Rudy

                              #17483158
                              frenkie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 January 2006

                                @carlover. bedankt. hab ik ook al eens geprobeert. maar geen verschil.


                                @Miruni
                                . bedankt voor de info. ga ik zeker eens allemaal proberen:thumbup

                                #17483159
                                Febe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 November 2004

                                  origineel gepost door Miruni

                                  Je kunt ook nog proberen om de stekker v/d stationaire regelaar eraf te trekken
                                  en kijken of het toerental zakt. Dan weet je tenminste of deze wat doet.

                                  Eventueel bij de Opel dealer met de TECH 1 checken of de gasklepschakelaar goed werkt.
                                  Zo kun je uitsluiten dat het in de bedrading zit. En je bent dan verzekerd dat de ECU hem binnen krijgt.

                                  (Das hele mooie info Rudy, zal ik goed onthouden.)

                                  Maar de klacht was: “zakt maar langzaam terug naar stationair, zowel bij stilstand als bij langzaam schakelen.
                                  Kan wel 1,5 tot 2 sec duren.”

                                  Snel op-schakelen gaar dus altijd met een rukje omdat het tt nog niet is gezakt.

                                  Voor mijn gevoel gaat de stationair-regelaar te traag (of te snel?) om één of andere reden.
                                  Geeft dus even nog te veel lucht door waardoor het tt te hoog blijft.
                                  Als de gasklep dichtgaat blijft het tt nog een kort poosje na-ijlen. Snap je?

                                  Hoe kan ik dát nou oplossen…

                                  #17483160
                                  frenkie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 January 2006

                                    dat heb ik precies ook. als ik opschakel blijft die gewoon in z,n toeren hangen (valt niet terug) en als ik stilsta valt die maar heel langzaam terug naar 1200 toeren en zo blijf die dan lopen of die nu warm of koud is?
                                    inderdaad wat @febe zegt: na-ijlen.

                                    #17483161
                                    Miruni
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 February 2007

                                      Je moet eigenlijk eerst zeker weten dat de gasklepschakelaar goed werkt.

                                      Wanneer deze niet goed werkt dan blijft hij op de deellast map lopen.
                                      Dit betekent meer ontsteking en meer brandstof waardoor hij blijft naijlen.
                                      Je zult ook zien dat ie door de vroegere ontsteking harder stationaire blijft lopen.

                                      Dus ik zou eerst met de TECH1 controleren of de schakelaar echt goed werkt. Dan kun je verder gaan zoeken.

                                      #17483162
                                      sw16v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        klopt en dat komt veel voor!

                                        Febe mag desnoods ook wel bij mij langs komen, dan lees ik hem voor jou uit for free! mits je uitlees stekker aan de kabelboom hebt.

                                        #17483163
                                        frenkie
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 January 2006

                                          de mijne is ook al eens uitgeleest geweest, had geen fout code,s:hmmz

                                          #17483164
                                          LETurbo
                                            Lid sinds:
                                            4 August 2009

                                            Codes zeggen niks, je moet de waardes van de sensoren kunnen bekijken!

                                            #17483165
                                            Febe
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 November 2004

                                              origineel gepost door Miruni
                                              Je moet eigenlijk eerst zeker weten dat de gasklepschakelaar goed werkt.

                                              Wanneer deze niet goed werkt dan blijft hij op de deellast map lopen.
                                              Dit betekent meer ontsteking en meer brandstof waardoor hij blijft naijlen.
                                              Je zult ook zien dat ie door de vroegere ontsteking harder stationaire blijft lopen.

                                              Dat is wat er gebeurt.

                                              Gasklepschak heb ik al es gemeten maar zal ik nog een keer doen. Ook kan ik natuurlijk de spanning meten die uit de ECU komt naar de gasklepschak. (Zal wel 5V zijn?)
                                              Met een stroboscooplamp zal ik de vervroeging bekijken…

                                              #17483166
                                              Febe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 November 2004

                                                origineel gepost door sw16v
                                                Febe mag desnoods ook wel bij mij langs komen, dan lees ik hem voor jou uit for free! mits je uitlees stekker aan de kabelboom hebt.

                                                Das een mooi aanbod.
                                                Misschien ga ik je wel PB-en

                                                Thanks, Febe
                                                (Enig idee met wat voor auto ik dan langs kom?)

                                                #17483167
                                                sw16v
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  ja met de super seven mag ik hopen! :P

                                                  heb je deze stekker ook aan je kabelboom te zitten?
                                                  http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/b005.jpg

                                                  dan kan ik me apparaatje er aan hangen en kunnen we op live data kijken wat ie doet. of niet doet.

                                                  als je er belang bij hebt dan hoor ik het wel.

                                                  #17483168
                                                  mayhem
                                                    Lid sinds:
                                                    13 June 2006

                                                    das de enige reden dat ie t aanbied, een super seven:wors:wors

                                                    #17483169
                                                    Febe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 November 2004

                                                      origineel gepost door sw16v

                                                      heb je deze stekker ook aan je kabelboom te zitten?
                                                      http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/b005.jpg

                                                      dan kan ik me apparaatje er aan hangen en kunnen we op live data kijken wat ie doet. of niet doet.

                                                      Ja, X13 zit er op met 4 draden.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.