Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Toerenteller van een omega X20XEV aansturen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2014 om 14:22 #17265360
Ik heb ergens gelezen dat het toerental signaal vanuit de ecu naar de omega x20xev toerenteller gaat.
(in plaats van vanaf de bobine, omdat deze motoren een DIS ontsteking hebben)Nu vraag ik me af, is dit signaal van hetzelfde soort als bij bijvoorbeeld een C20XE M2.5 ?
(bobine min puls ofwel de groene draad)
Of gaat er een ander soort signaal naar de toerenteller (bijvoorbeeld digitaal of een spanning)17 april 2014 om 14:41 #18229522Schema teller bak
Pin 1 motor lampje draad bruin/blauw
Pin 2 leeg
Pin 3 airbag detectie draad bruin/geel
Pin 4 leeg
Pin 5 leeg
Pin 6 knipper links draad zwart/wit
Pin 7 massa/aarde draad bruin
Pin 8 dashboard verlichting draad grijs/geel
Pin 9 gordel detectie draad bruin/zwart
Pin 10 ABS detectie draad bruin/geel
Pin 11 handrem draad bruin/rood
Pin 12 sportstand automaat draad zwart/geel
Pin 13 dynamo/accu lamp draad blauw /wit
Pin 14 olie druk lamp draad blauw/groen
Pin 15 mist lamp draad zwart/blauw
Pin 16 groot licht lamp draad wit
Pin 17 leeg
Pin 18 knipper rechts draad zwart/groen
Pin 19 km signaal draad blauw/rood
Pin 20 leeg
Pin 21 geschakelde + draad zwart
Pin 22 toerenteller signaal draad groen
Pin 23 leeg
Pin 24 tankmeter draad blauw/zwart
Pin 25 massa aarde draad bruin
Pin 26 tempratuurmeter draad blauw17 april 2014 om 18:56 #18229523oke pin 22
Maar kan ik deze gewoon aan de (rotor/verdeler) bobine groene draad verbinden en werkt hij dan?
17 april 2014 om 19:10 #18229524Als het goed is zit er een groene draad in je motor draadboom die van af je ecu komt , deze draad moet je hebben
17 april 2014 om 19:19 #18229525Dat is nog niet het antwoord dat ik zoek.
Ik heb namelijk geen opel motor in de omega
EDIT:
Ik heb de begin post iets aangepast.
17 april 2014 om 19:37 #18229526Om wat voor motor gaat het en wat voor ecu gaat het ken het misschien voor je op zoeken
17 april 2014 om 19:48 #18229527Ik wil graag weten welk soort signaal er in de groene draad van de toerenteller moet gaan.
dat kan een puls zijn vanaf de bobine
of een spanning
of iets andersEDIT:
kan ik bijvoorbeeld de -1 van de bobine er op aansluiten?
17 april 2014 om 20:06 #18229528Ik zal het morgen bij mij even meten maar het is een signaal uit de ecu dis ik denk een pulserende spanning
17 april 2014 om 20:11 #18229529een x20xev is toch een 16v met een disblok
17 april 2014 om 20:12 #18229530Heb je de mogelijkheid om dat signaal met een oscilloscoop te meten ?
Ik ben daar nieuwsgierig naar :thumb
17 april 2014 om 20:14 #18229531@theunm wrote:
een x20xev is toch een 16v met een disblok
Ja.
Ik wil weten welk signaal er in de toerenteller moet gaan.
Inmiddels weten we dat het pin 22 is en dat die draad groen is.
17 april 2014 om 20:18 #18229532Signaal is geen speciaal signaal maar een normaal puls signaal welke je ook vanaf een bobine of dynamo kunt nemen.
17 april 2014 om 20:20 #18229533Ik heb multimeter die ook golflengte/frequentie kan meten
17 april 2014 om 20:29 #18229534@Haasje17 wrote:
Signaal is geen speciaal signaal maar een normaal puls signaal welke je ook vanaf een bobine of dynamo kunt nemen.
Dankjewel, dat wilde ik weten :thumb
1 mei 2014 om 20:48 #18229535En werkt het al?
3 mei 2014 om 13:33 #18229536Ja het werkt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.