Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Toerenteller C Ascona 1.6D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2011 om 16:42 #17241092
Hallo Allemaal,
Ik heb een vraagje voor jullie.
vanaf deze of aankomende week, kan ik rijden in mijn (net gekochte) Opel C Ascona.
Aangezien de Opel eerst wordt nagekeken (olie verversen e.d.) en gekeurd kan ik er nog niet direct in rijden.
http://www.bankeinzug.com/frontend1/popups/galerie.php?zeigen=971&pfad=..%2Fverwaltung%2Fpics%2F22801.jpg#Ik was zelf van plan om in de Ascona een toerenteller te zetten, heb zelf nog 1 liggen.
Mijn vraag is nu, is dit een beetje te doen, of een hels karwei?
Ik kan als het nodig is ook wel wat foto’s maken van de toerenteller indien nodig.
Ook heb ik de meeste gegevens wel van de Ascona.Ik hoor het graag van jullie!!
Alvast bedankt,
Max :wors
4 september 2011 om 17:35 #17915029Moet dan wel een van een diesel zijn natuurlijk.
4 september 2011 om 18:05 #17915030Ik heb even wat foto’s gemaakt van de toerenteller, maar ik kan ze niet uploaden.
Waar kan ik dit doen??15 september 2011 om 21:02 #17915032Als jouw Duits goed is, heb je hier misschien wat aan:
http://www.ascona-info.de/Ascona_Drehzahlmesser.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 september 2011 om 10:02 #17915033Dás leuk als je een bobine hebt, heeft de 1.6D niet :)
16 september 2011 om 10:20 #17915034@Aapje wrote:
Dás leuk als je een bobine hebt, heeft de 1.6D niet :)
Oke, dus ik kan die site niet gebruiken? Is er dan wel een mogelijkheid om (op een redelijk makkelijke manier) er een toerenteller in te krijgen? Ik heb een VDO toerenteller liggen met een W aansluiting. :wors
16 september 2011 om 11:03 #17915035Weet je wel dat een toerenteller uit een benzine auto niet werkt in een diesel??
16 september 2011 om 13:39 #17915036Had zelf paar weken terug ofzo ‘t zelfde gevraagd hier, kwam weinig zinnigs… Had geprobeerd een sensor bij de krukas te zetten, maar die sensor die ik had ging tot 1500rpm, daarna bleef ie gewoon hangen. Dus ik vermoed dat m’n sensor niet snel genoeg was.
Diesel toerentellers voor de combo/kadett/ascona zijn bijna niet te vinden, dus denk dat mijn oplossing een moderne dieseltellerbak openen en dan het elektra/wijzerstukje overzetten naar een eigen tellerbak.
Je zult sowieso met een W-signaal moeten werken of zelf een puls-signaal maken, voor een benzinetoerenteller te laten werken heb je PER rondje van de krukas 4 negatieve pulsen nodig. (Bobine = massa/negatief geschakeld).
16 september 2011 om 14:33 #17915037Ooh, dat is voor mij te veel werk! Dan laat ik hem mooi origineel!!
Maar goed, heel erg bedankt voor de info!!16 september 2011 om 15:08 #17915038@TheDutchTango wrote:
Hallo Allemaal,
Ik heb een vraagje voor jullie.
vanaf deze of aankomende week, kan ik rijden in mijn (net gekochte) Opel C Ascona.
Aangezien de Opel eerst wordt nagekeken (olie verversen e.d.) en gekeurd kan ik er nog niet direct in rijden.
http://www.bankeinzug.com/frontend1/popups/galerie.php?zeigen=971&pfad=..%2Fverwaltung%2Fpics%2F22801.jpg#Ik was zelf van plan om in de Ascona een toerenteller te zetten, heb zelf nog 1 liggen.
Mijn vraag is nu, is dit een beetje te doen, of een hels karwei?
Ik kan als het nodig is ook wel wat foto’s maken van de toerenteller indien nodig.
Ook heb ik de meeste gegevens wel van de Ascona.Ik hoor het graag van jullie!!
Alvast bedankt,
Max :wors
Snuffel HIERRONDERR maar eens.
http://www.4crawler.com/Diesel/CheapTricks/Tachometer/vwdslfaq.txt” onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.wvopzeeland.nl/toerenteller.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 september 2011 om 17:46 #17915039Eerste link werkt alleen op dieseltoerentellers van volkswagen.
2de link zou kunnen werken, maar dan heb je geen originele tellerbak van opel gebruikt. Want die benzinetellerbakken willen 4-pulsen per rondje.
En als ‘t Jethro wel gelukt is met een benzine tellerbak, laat ‘t vooral weten.
16 september 2011 om 19:10 #17915040@Aapje wrote:
Eerste link werkt alleen op dieseltoerentellers van volkswagen.
2de link zou kunnen werken, maar dan heb je geen originele tellerbak van opel gebruikt. Want die benzinetellerbakken willen 4-pulsen per rondje.
En als ‘t Jethro wel gelukt is met een benzine tellerbak, laat ‘t vooral weten.
Nou ik laat het erbij hoor! Ik laat de Ascona mooi origineel!
Er zitten maar 28000 (echte) km op op!! Rijd echt heel mooi!! Weet iemand misschien de punten waar ik op moet letten, het is mijn eerste auto. king:16 september 2011 om 19:21 #17915041Verse D-riem spanrol e.d.
Verder zorgen dat je de olie netjes verwisselt op regelmatige intervallen, want bij mij heb ik al een keer mee gemaakt dat m’n klepstoter bleef hangen. (Hydraulisch) Gelijk verse olie erin gedaan, sindsdien geen last meer.
Tjah, kan maar 1 ding zeggen, een 1.6D rijd erg lekker maar is zo sloom :( niet vooruit te branden vaak.
Ik heb in elk geval in de tijd dat ik ‘m heb al meer dan 8.000 km gereden :) Heb ‘m sinds april dit jaar :)
Heb je ook foto’s van de jouwe? :D Mijn heeft trouwens (?) 38.000 gelopen, ik ga er vanuit dat er een 1 voorstaat. Dus 138.000 hij rijd nmlk nog als een nieuwe maar heeft versleten voorstoelen :P
16 september 2011 om 19:45 #17915042@Aapje wrote:
Verse D-riem spanrol e.d.
Verder zorgen dat je de olie netjes verwisselt op regelmatige intervallen, want bij mij heb ik al een keer mee gemaakt dat m’n klepstoter bleef hangen. (Hydraulisch) Gelijk verse olie erin gedaan, sindsdien geen last meer.
Tjah, kan maar 1 ding zeggen, een 1.6D rijd erg lekker maar is zo sloom :( niet vooruit te branden vaak.
Ik heb in elk geval in de tijd dat ik ‘m heb al meer dan 8.000 km gereden :) Heb ‘m sinds april dit jaar :)
Heb je ook foto’s van de jouwe? :D Mijn heeft trouwens (?) 38.000 gelopen, ik ga er vanuit dat er een 1 voorstaat. Dus 138.000 hij rijd nmlk nog als een nieuwe maar heeft versleten voorstoelen :P
Foto’s staan nog op de site van de handelaar, de auto komt van origine uit Dorsten (bij Arnhem over de grens) en daar heeft hij ook altijd rondgereden! Jammer genoeg is de auto voor de handel in Oostenrijk (tegen de Hongaarse grens) terechtgekomen! De auto heeft een poosje op de site gestaan van de handelaar, maar die heeft hem niet kunnen verkopen, hij heeft hem hierna op Ebay gezet. Ik heb hem toen voor 1400,- weten te krijgen en een Pools transport bedrijf heeft hem naar NL vervoert! Hier nog even de foto’s van de handelaar http://www.bankeinzug.com/frontend1/popups/galerie.php?zeigen=971&pfad=../verwaltung/pics/22801.jpg# er zitten wat plekjes rechtsachter, niks ernstigs en ik laat de wielkast maken. De rest van de bruine plekken is tectyl!! Kan er sinds vandaag in rijden!! Loopt als een zonnetje, is natuurlijk een trage auto maar dat geeft niks, het loopt goed, ik zit droog/warm en ik heb een radio!! Wat wil een mens nog meer!! De auto is dan wel ouder dan mijzelf (25 vs 18) maar ik kan er echt goed mee worden, zelf ben ik helemaal niet van de opgepimpte racewagentjes!! Geef mij maar een mooie oldtimer (bijvoorbeeld een C Ascona 1.6D!!) :D :thumb
16 september 2011 om 20:05 #17915043Zo dan is die van jou :) lijkt op mijne ;)
:D Denk dat we ze een keer naast elkaar moeten zetten :) Keertje foto’s maken :)
Ik rij trouwens 1L op 16,5km met deze diesel :) (F16-4-bak)
16 september 2011 om 20:11 #17915031Ziet er inderdaad ook wel goed uit! Al moet ik zeggen dat de mijne een beetje netter is ;) maar goed, ik hoop dat ik veel plezier zal hebben van mijn “nieuwe” auto!! Van mij is trouwens ook een Touring uitvoering!! Die kadett is trouwens ook heel erg mooi, die corsa ook wel, maar die is weer van ’87 dus wordt niet belastingvrij jammer genoeg!! Vindt het wel jammer dat mijn Ascona geen trekhaak heeft!! Maar goed, is ook niet het einde van de wereld.
16 september 2011 om 20:16 #17915044Heb nergens echt rotte plekken die levensbedreigend zijn voor de Ascona en de slechte lak, tjah zolang ik student ben kan ik even geen spuiter veroorloven, maar denk dat ie zeker een verse lak gaat krijgen in de toekomst :) ook vers voorschermpje.
Maja :) Jouwe ziet erwel wat ‘netter’ uit, maar mijn heeft gelukkig veel minder gekost :)
Of de Corsa nou belastingvrij word of niet, zou mij een worst wezen… Is mijn autotje :wub , daar heb ik die 14 euro p/m wel voor over :)
Edit:
Jij hebt trouwens een latere Touring :) uit 1986 of niet?
Mijn is de eerdere touring aldus: http://www.ascona-info.de/Ascona_Touring.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 september 2011 om 13:32 #17915045@Aapje wrote:
Heb nergens echt rotte plekken die levensbedreigend zijn voor de Ascona en de slechte lak, tjah zolang ik student ben kan ik even geen spuiter veroorloven, maar denk dat ie zeker een verse lak gaat krijgen in de toekomst :) ook vers voorschermpje.
Maja :) Jouwe ziet erwel wat ‘netter’ uit, maar mijn heeft gelukkig veel minder gekost :)
Of de Corsa nou belastingvrij word of niet, zou mij een worst wezen… Is mijn autotje :wub , daar heb ik die 14 euro p/m wel voor over :)
Edit:
Jij hebt trouwens een latere Touring :) uit 1986 of niet?
Mijn is de eerdere touring aldus: http://www.ascona-info.de/Ascona_Touring.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jep ik heb een Touring model uit ’86 dus das inderdaad de latere uitvoering.
Weet je toevallig of er een distributieriem of ketting opzit?
Als er een riem opzit, dan wil ik die even vervangen!20 september 2011 om 12:22 #17915046100% zeker een Riem.
Heb je 2 types van eentje met 146 tanden & met 147 tanden.
Effe motorcode opschrijven dus, die staat rond je vacuumpomp op de voorkant van je blok. (Klein plat gedeelte zit daar bij de kop).
Spanrol + Waterpomp + D-riem zou je moeten vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.