Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Toerentalbegrenzing VRAAG (NIEMAND?)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2010 om 14:16 #17215982
Hallo,
Ik ben momenteel bezig met mijn cursus van verbrandingsmotoren te leren, en ik zit met een probleem. Ik kan mij niet meer herinneren hoe de toerentalbegrenzing bij een conventionele benzine-motor gebeurt?!? :hmmz
Bij de Motronic (leerstof waar ik mee bezig ben) gebeurt dat door het onderbreken van de inspuiting…Iemand een idee? :angel
Grtz
10 januari 2010 om 20:07 #17587187Hoe conventioneel? Met carb?
10 januari 2010 om 20:11 #17587188Door de ontsteking te laten onderbreken? teminste neem aan dat je dat bedoeld.
en bij oudere motoren zoals op een c kadett 1.2 zit niet eens een toerenbegrenzer op.
Als je mr hard genoeg trapt krijg je zwevende kleppe( moet je wel goed je best doen)11 januari 2010 om 10:16 #17587189Ja ik bedoel idd met carbu’s
11 januari 2010 om 10:34 #17587190volgens mij zit er dan een stift in je rotor,die te tegen een veerdruk aanzit.
Door de middelpuntvliedende kracht zal bij een bepaald toerental de veerdruk niet meer voldoende wezen en zal de stift de veer indrukken,door de verplaatsing van de stift zal de rotor de stroom niet meer doorgeven naar de bougiekabels en valt dus eigenlijk je ontsteking weg,tot het toerental weer omlaag gaat en dan pakt weer op.11 januari 2010 om 18:42 #17587191origineel gepost door asconahobbyist
volgens mij zit er dan een stift in je rotor,die te tegen een veerdruk aanzit.
Door de middelpuntvliedende kracht zal bij een bepaald toerental de veerdruk niet meer voldoende wezen en zal de stift de veer indrukken,door de verplaatsing van de stift zal de rotor de stroom niet meer doorgeven naar de bougiekabels en valt dus eigenlijk je ontsteking weg,tot het toerental weer omlaag gaat en dan pakt weer op.Dit is idd de meest gangbare manier en ook de makkelijkste. Er is alleen een rotor voor nodig. Ook het makkelijkste te verwijderen.
Maar een carb motor kun je alleen maar begrenzen op de ontsteking, je hebt immers een vlotterkamer met benzine en de brandstof afsluiten voor de carb heeft dus geen zin, je hebt een vlotterkamer vol als reserve.
11 januari 2010 om 19:39 #17587192Ja ik dacht wel aan zoiets, leek mij ook de enigste mogelijkheid
was gewoon niet zeker dat ie bestond…Bedankt!
12 januari 2010 om 22:06 #17587193Mijn dettje 1.8S zit een Pierburgh 2EE op met electronische aansturing. Volgens mij heeft die geen vlotterkamer, maar electronisch geregelde brandstofdruk. Denk dat die ongeveer zoals de Motronic wordt begrensd, is meen ik ook zo ongeveer de voorloper van Motronic, maar nog wel technisch gezien een carburateur…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.