Toerentalbegrenzing VRAAG (NIEMAND?)

Forumindex Forums Modellen Kadett Toerentalbegrenzing VRAAG (NIEMAND?)

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Kadett 1.5-TD 4Deurs
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met mijn cursus van verbrandingsmotoren te leren, en ik zit met een probleem. Ik kan mij niet meer herinneren hoe de toerentalbegrenzing bij een conventionele benzine-motor gebeurt?!? :hmmz
      Bij de Motronic (leerstof waar ik mee bezig ben) gebeurt dat door het onderbreken van de inspuiting…

Iemand een idee? :angel

Grtz

Vinci
      Deelnemer

Hoe conventioneel? Met carb?

076 wokkel

Door de ontsteking te laten onderbreken? teminste neem aan dat je dat bedoeld.

en bij oudere motoren zoals op een c kadett 1.2 zit niet eens een toerenbegrenzer op.
          Als je mr hard genoeg trapt krijg je zwevende kleppe( moet je wel goed je best doen)

Kadett 1.5-TD 4Deurs
          Deelnemer

Ja ik bedoel idd met carbu’s

asconahobbyist
            Deelnemer

volgens mij zit er dan een stift in je rotor,die te tegen een veerdruk aanzit.
              Door de middelpuntvliedende kracht zal bij een bepaald toerental de veerdruk niet meer voldoende wezen en zal de stift de veer indrukken,door de verplaatsing van de stift zal de rotor de stroom niet meer doorgeven naar de bougiekabels en valt dus eigenlijk je ontsteking weg,tot het toerental weer omlaag gaat en dan pakt weer op.

giuliettaevo
              Deelnemer

origineel gepost door asconahobbyist
                volgens mij zit er dan een stift in je rotor,die te tegen een veerdruk aanzit.
                Door de middelpuntvliedende kracht zal bij een bepaald toerental de veerdruk niet meer voldoende wezen en zal de stift de veer indrukken,door de verplaatsing van de stift zal de rotor de stroom niet meer doorgeven naar de bougiekabels en valt dus eigenlijk je ontsteking weg,tot het toerental weer omlaag gaat en dan pakt weer op.

Dit is idd de meest gangbare manier en ook de makkelijkste. Er is alleen een rotor voor nodig. Ook het makkelijkste te verwijderen.

Maar een carb motor kun je alleen maar begrenzen op de ontsteking, je hebt immers een vlotterkamer met benzine en de brandstof afsluiten voor de carb heeft dus geen zin, je hebt een vlotterkamer vol als reserve.

Kadett 1.5-TD 4Deurs
                Deelnemer

Ja ik dacht wel aan zoiets, leek mij ook de enigste mogelijkheid
                  was gewoon niet zeker dat ie bestond…

Bedankt!

Vinci
                  Deelnemer

Mijn dettje 1.8S zit een Pierburgh 2EE op met electronische aansturing. Volgens mij heeft die geen vlotterkamer, maar electronisch geregelde brandstofdruk. Denk dat die ongeveer zoals de Motronic wordt begrensd, is meen ik ook zo ongeveer de voorloper van Motronic, maar nog wel technisch gezien een carburateur…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.