Toerentalbegrenzing VRAAG (NIEMAND?)

Forumindex Forums Modellen Kadett Toerentalbegrenzing VRAAG (NIEMAND?)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215982
    Kadett 1.5-TD 4Deurs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 February 2008

      Hallo,

      Ik ben momenteel bezig met mijn cursus van verbrandingsmotoren te leren, en ik zit met een probleem. Ik kan mij niet meer herinneren hoe de toerentalbegrenzing bij een conventionele benzine-motor gebeurt?!? :hmmz
      Bij de Motronic (leerstof waar ik mee bezig ben) gebeurt dat door het onderbreken van de inspuiting…

      Iemand een idee? :angel

      Grtz

      #17587187
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Hoe conventioneel? Met carb?

        #17587188
        076 wokkel
          Lid sinds:
          23 December 2008

          Door de ontsteking te laten onderbreken? teminste neem aan dat je dat bedoeld.

          en bij oudere motoren zoals op een c kadett 1.2 zit niet eens een toerenbegrenzer op.
          Als je mr hard genoeg trapt krijg je zwevende kleppe( moet je wel goed je best doen)

          #17587189
          Kadett 1.5-TD 4Deurs
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 February 2008

            Ja ik bedoel idd met carbu’s

            #17587190
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              volgens mij zit er dan een stift in je rotor,die te tegen een veerdruk aanzit.
              Door de middelpuntvliedende kracht zal bij een bepaald toerental de veerdruk niet meer voldoende wezen en zal de stift de veer indrukken,door de verplaatsing van de stift zal de rotor de stroom niet meer doorgeven naar de bougiekabels en valt dus eigenlijk je ontsteking weg,tot het toerental weer omlaag gaat en dan pakt weer op.

              #17587191
              giuliettaevo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2006

                origineel gepost door asconahobbyist
                volgens mij zit er dan een stift in je rotor,die te tegen een veerdruk aanzit.
                Door de middelpuntvliedende kracht zal bij een bepaald toerental de veerdruk niet meer voldoende wezen en zal de stift de veer indrukken,door de verplaatsing van de stift zal de rotor de stroom niet meer doorgeven naar de bougiekabels en valt dus eigenlijk je ontsteking weg,tot het toerental weer omlaag gaat en dan pakt weer op.

                Dit is idd de meest gangbare manier en ook de makkelijkste. Er is alleen een rotor voor nodig. Ook het makkelijkste te verwijderen.

                Maar een carb motor kun je alleen maar begrenzen op de ontsteking, je hebt immers een vlotterkamer met benzine en de brandstof afsluiten voor de carb heeft dus geen zin, je hebt een vlotterkamer vol als reserve.

                #17587192
                Kadett 1.5-TD 4Deurs
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 February 2008

                  Ja ik dacht wel aan zoiets, leek mij ook de enigste mogelijkheid
                  was gewoon niet zeker dat ie bestond…

                  Bedankt!

                  #17587193
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Mijn dettje 1.8S zit een Pierburgh 2EE op met electronische aansturing. Volgens mij heeft die geen vlotterkamer, maar electronisch geregelde brandstofdruk. Denk dat die ongeveer zoals de Motronic wordt begrensd, is meen ik ook zo ongeveer de voorloper van Motronic, maar nog wel technisch gezien een carburateur…

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.