Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › toerental x20xev/c18xe mechanische stoters
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2013 om 22:09 #17255103
hallo
na 2 seizoenen en een heleboel bekers heb ik mijn trouwe c18xe verkocht uit mijn cosser
blokje was weer aan de revisie toe en kreeg een heel knap bod …..
het wordt een x20xev of weer een c18xe
wat ik al verzameld heb is
x20xev moterblok met 272 gr dbilas nokkenassen dik uitlaat spruitstuk
c18xe blok met licht vliegwiel dikke nokkenassen 421 spruitstuk en omgebouwde kop naar mechanische stoters
nu ben ik er nog niet uit of ik in de 2l klasse ga rijden of in de 1800 klassebeide keren komt de kop met de mechanische stoters erop
nu vroeg ik me af tot hoever je het toerental kan brengen zonder problemen
blok wordt verder wel gereviceerd maar wel met de originele drijfstangen/zuigers
hij gaat draaien met een kdfi managmentarnold
5 februari 2013 om 23:37 #18103245niemand ?
6 februari 2013 om 11:41 #18103246Je kunt zonder aanpassingen maximum ongeveer 8000 toeren draaien met stock internals daarboven niet proberen.
Advies is wel om mechanische stoters te gebruiken bij dit toerental en te kijken of je nokkenassen wel geschikt zijn voor dit soort toerentallen.
Anders heeft het vrij weinig zin.6 februari 2013 om 12:18 #18103247nokkenassen zijn op maat gemaakt voor deze kop(blok) dus dat zal wel goed wezen
blok is gebouwd bij dvo belgie
de gozer waar ik hem van gekocht heb weet er verder weinig van
maar tot een 7400 toeren moet wel een beetje safe zijn?
moet eerst ook maar kijken als hij dan vermogen houdt op dat toerental natuurlijk
vorige blokje had net voor de begrenzer 6800 toeren ong een dipbedankt alvast voor de info in iedergeval
7 februari 2013 om 00:40 #18103249Dat vermogen houden op bepaalde toeren ligt meestal aan de kleptime en dus nokkenassen ik heb nu in mijn z16xe nokkenassen welke een powerband hebben van 2500 naar 7000 rpm maar er zijn er ook welke bijvoorbeeld van 3500 naar 7400 rpm gaan enz.
Is maar net welk toerengebied je rijd. Vaak ook afhankelijk van de bakverhoudingen.
7 februari 2013 om 17:39 #18103248ik rij met een f18 wr 357 bak lange bak dus
als ik nu op het rechte stuk rij kom ik altijd net een stukje te kort
ben meestal bij 4/5e van de baan aan de begrenzer toe
net niet de moeite meer waard om over te schakelen ;)
banden heb ik ook al vrij groot ong 205 omtrek
maar we zullen het zien wat hij straks op de testbank doet bovenin ben echt benieuwd -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.