toerental schommelt en bokt stationair + uiltaat ploft

Forumindex Forums Techniek Ecotec toerental schommelt en bokt stationair + uiltaat ploft

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Jorus

Beste forumleden,

Ik ben de eigenaar van een mooie astra g 2.2 coupe. Na aanschaf ervaarde ik gelijk al problemen met mijn EGR en met behulp van onder andere dit forum heb ik deze succesvol afgedopt. Nu een jaar later heb ik het volgende probleem en ik kom er zonder uitleesapparatuur niet uit. Voordat ik mij naar een monteur spoed wil ik het eerst via deze weg proberen.

Zodra ik de auto start bokt deze en schommelt het stationaire toerental lichtjes. Zodra ik rijd merk ik niks…. eigenlijk geen merkbaar vermogensverlies. Ook ploft de uitlaat in een vast patroon (cyclus van ongeveer 6 seconden) Ik heb de bougies verwisseld in de hoop dat de ontsteking hier faalde, maar geen verschil. Ik vermoed nu nog de bobine, een sensor of ergens valse lucht. Mijn kennis van motoren is zeer beperkt en misschien kan iemand al wat uitsluiten of een meer gerichte diagnose geven?
      b.v.d.

ivartje
      Deelnemer

heb het zelf wel is gehad met een kapotte bobine,deze vervangen en hij liep weer als een trein

Jorus

Aha interessant. En mag ik vragen of je je in ‘alle’ symptonen herkent? Ook het ploffen van de uitlaat bij stationair? Dit zal dan wellicht komen door het niet verbranden van alle benzine?! correct me if im wrong.

ivartje
          Deelnemer

@Jorus wrote:

Aha interessant. En mag ik vragen of je je in ‘alle’ symptonen herkent? Ook het ploffen van de uitlaat bij stationair? Dit zal dan wellicht komen door het niet verbranden van alle benzine?! correct me if im wrong.

klopt inderdaad daar heb je gelijk in wat je suggereert,bij mij plofte hij ook stationair en als ik gas gaf plofte hij ook/sloeg hij over en minder vermogen

Anoniem

Ik zie dit draadje nu pas, heb zelf een soort gelijk probleem met mijn corsa X12XE. Er is al een andere bobine in gezet. Dit heeft helaas niet geholpen. Nou lees ik op forum dat egr klep ook wel eens een boosdoener kan zijn. Weet niet of het bij jou nu opgelost is maar dit geeft exact dezelfde symptomen staat online. Weet niet of iemand dit kan bevestigen?
              Mvg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ivartje
              Deelnemer

heb ongeveer dezelfde symptonen gehad met een EGR klep dus daar zou het eventueel ook aan kunnen liggen,beste is eigk gewoon EGR schoonmaken en gelijk afdoppen en tevens een andere bobine erin steken

ivartje
                Deelnemer

heb hier trouwens nog een goede bobine liggen dus als je interesse hebt… let me know

Anoniem

Haha ik heb ook nog een goede liggen aangezien ik die van mij dus gewisseld heb vanwege de symptomen… Probleem nog niet weg dus ga egr vervangen/schoonmaken. Kun je de egr van een X12XE afdoppen? Kan hier nergens iets over vinden op internet mvg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ivartje
                    Deelnemer

die is idd gewoon af te doppen

Anoniem

Okee Dan weet ik wat ik ga doen ;)

Bedankt voor de snelle reactie ivartje.

M.v.g.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.