Toerental schiet omhoog Vectra B1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Toerental schiet omhoog Vectra B1

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    kevin_vectra

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, en ik zit dus ook gelijk met een probleem waar ik niet meer uit kom.
      En ik kan via het forum en google niets vinden wat me kan helpen.
      Ik zal eerst wat informatie geven over de auto, het is een Opel Vectra B1 uit 1996 met een 1.6 16v motor.

Als ik de motor start dan schiet het toerental meteen omhoog tot de toerenbegrenzer.
      Ik dacht in eerste instantie dat de gaskabel bleef hangen maar daar is niks mis mee.
      En als ik de luchtdruksensor/hoogteregelaar helemaal loskoppel dan blijft hij stationair lopen maar zodra ik een beetje gas geef schiet het toerental gelijk omhoog en daalt dus ook niet meer, dus dacht ik als ik die vervang is het misschien opgelost dus heb op de sloop maar gelijk 2 gehaald maar maakte allemaal niks uit.
      Ik kan zo niet iets bedenken waar het aan zou kunnen liggen en hoop dat iemand dit ook heeft meegemaakt en dus een antwoord weet.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Kevin

wim-v6
      Deelnemer

slang gescheurd tussen gasklep en inlaat.

dien je het bovendeel te demonteren van het inlaat dan kan je erbij komen.

willem

kevin_vectra

Hey super bedankt voor de snelle reactie,

Daar was ik zelf nooit achter gekomen ga van de week gelijk ff naar kijken en laat weten of het daarna is opgelost!

Groetjes Kevin

kevin_vectra

Nou heb gister die slang eens verwijderd en bekeken en zat inderdaad een flinke scheur in en een paar kleine scheurtjes, daarom liep hij waarschijnlijk al een tijdje onrustig stationair. Heb nu bij de opel dealer een nieuwe besteld, wel een prijzige slang maar ja dan rijd hij wel weer :D
            Als het goed is komt ie vandaag binnen en monteer ik hem weer gelijk ben erg benieuwd of dan alles is opgelost.

Kevin

kevin_vectra

Top hij is weer gemaakt was inderdaad die slang,
              Deze mag dus dicht

Groetjes Kevin

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.