toerental loopt langzaam terug

Forumindex Forums Modellen Kadett toerental loopt langzaam terug

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258109
    nova1.6
      Lid sinds:
      14 December 2012

      Hallo,

      Ik rijd nu sinds kort in een Kadett E 1.8.
      Het valt me op dat het toerental langzaam terug loopt.
      Is moeilijk uit te leggen maar stel je voor dat je met gas geeft zonder te rijden dan zou je toerental normaal vrij snel terug gaan naar het stationair toerental.
      Bij mijn auto gaat dit vrij traag.
      Dit merk je ook wanneer je op een rood stoplicht afrijd en je gas loslaat. Je merkt dan dat hij minder op de motor afremt als normaal.

      Iemand een idee?
      Het is niet echt storend maar…wil het toch graag weten.

      #18147155
      saluma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 November 2010

        Ik had het met mijn Astra F ook,langzaam terug naar statoniar.Is inderdaad niet storend.
        Geen paniek.Misschien je statoniar afstellen?

        #18147156
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Betekent meestal dat ie ergens valse lucht aanzuigt.
          Als je een carburateur hebt, dan vaak bij de voetpakking daarvan.
          Bij injectie; gasklephuis of inlaat pakking.
          Of je hebt ergens een vacuumlek waar ie lucht kan aanzuigen.

          #18147157
          nova1.6
            Lid sinds:
            14 December 2012

            Bedoel je bij gasklephuis pakking?
            Hoe kan ik dit controleren?
            Is het aan te raden dan direct maatregelen nemen?
            Ga binnenkort met de Kadett naar Oostenrijk…..

            #18147158
            Slevin
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 November 2010

              Valse lucht kan dit inderdaad veroorzaken. Het makkelijkste om dit te controleren is met een bus remmenreiniger aan de slag te gaan.
              Laat de motor lopen, geef (vanaf onder de motorkap) wat gas, op het moment dat de motor in toeren daalt spuit je met de remmenreiniger op de verschillende pasvlakken in het inlaattraject (inlaatspruitstuk bijv). Zodra de motor sneller in toeren daalt, weet je op welke plek de motor valse lucht pakt. De remmenreiniger (of een andere goed vlambare vloeistof) sluit dan namelijk kortstondig het vlak af, waardoor er tijdelijk geen valse lucht gepakt wordt.

              Er zijn ook speciale spuitbussen voor het zoeken van een lek, maar met remmenreiniger ben ik er vaak snel achter gekomen.

              #18147159
              nova1.6
                Lid sinds:
                14 December 2012

                Kan niet echt een lek ontdekken, zijn er nog andere dingen waar ik naar kan kijken?

                #18147160
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Kan vanalles zijn, heb je een 1.8 injectie of een 1.8 Carburateur??

                  injectie, Welke Motor ligt er dan in???

                  Carburateur:
                  1.8S 18NV E18NV
                  1.8i 18E 18SE C18NZ

                  #18147161
                  nova1.6
                    Lid sinds:
                    14 December 2012

                    Het is een 1.8 injectie uit ’91

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.